Raftik Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam Szanownych Klubowiczów Poczytałem trochę o spalaniu silników ADR i mój mnie trochę zasmucił, w mieście łyka 13,5 litra na 100 km - trochę dużo prawda ? Skusiło mnie to do zrobienia logów Dynamicznych i Statycznych i przy wielkim zaangażowaniu klubowego kolegi pawelfnw zrobiliśmy dzisiaj logi. Bardzo proszę o analizę tych logów i jakieś sugestie, dodam, że auto odpala ładnie, silnik chodzi równo i cicho, dynamiczny jest i w sumie nic się takiego nie dzieje oprócz tego masakrycznego spalania. Wszystkie logi robione na rozgrzanym silniku do conajmniej 90 stopni, logi dynamiczne robione aż do odcięcia. Logi dynamiczne dla grup: 002-008-009 001-003-008 Logi statyczne dla grup: 002-008-009 Czy jest coś w tych logach co miałoby wpływ na duże spalanie ? Pozdrawiam[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2010, 21:13_________________________________________________Wczoraj tak katowałem autko i nikt mi nie pomoże ?? Chciałbym tylko wiedzieć, czy przepływka i Sonda Lambda jest wporządku ;(
mateogda Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Wczoraj tak katowałem autko i nikt mi nie pomoże ?? Dlatego nie warto logować wolnossaków. Przepływka wygląda ok, sonda w sumie też chociaż..... Niskie wartości wyuczone sondy dla biegu jałowego (-10,2) przy normalnych dla częściowego obciążenia (2,3) mogą wskazywać na: uszkodzenie grzałki sondy lub jej zabrudzenie, nieszczelny wtryskiwacz, za wysokie ciśnienie paliwa (uszkodzony regulator paliwa), nieszczelny zawór zbiornika węgla aktywnego, uszkodzony przepływomierz..... Wskazania wartości wyuczonych tłumaczą zwiększone spalanie w ruchu miejskim.
Raftik Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Czyli co kolego mam się zacząć martwić ? czy olać temat bo niektóre pojęcia brzmią dość poważnie Wymienić tą sondę czy dać narazie spokój ?
mateogda Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Można sprawdzić czy sonda nie stygnie pozostawiając silnik pracujący na wolnych obrotach przez dłuższą chwilę i obserwując jej wskazania najlepiej jeszcze z podłączonym analizatorem spalin Szczelność zaworu zbiornika węgla aktywnego sprawdzisz sam (poszukaj, było na forum), regulator ciśnienia paliwa -> potrzebny manometr, szczelność wtryskiwaczy ......(trochę roboty z demontażem).
Raftik Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Bardzo ci dziękuję za odpowiedzi. Mam taki zwór magnetyczny zapasowy, chodzi o ten nad filtrem powietrza który czasami cyka z różną częstotliwością ? Jeżeli to ten to może wymienię, ale w sumie ten cyka więc działa.
mateogda Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 w sumie ten cyka więc działa. Może cykać ale być nieszczelny. Chociaż w tym przypadku chyba nie on jest problemem.
Raftik Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 W którym miejscu znajduje się regulator ciśnienia paliwa ? A tak twoim zdaniem zdaniem stawiałbyś na sondę lambda ? czy jednak konieczne jest sprawdzenie tych wszystkich elementów ?[br]Dopisany: 08 Kwiecień 2010, 20:36_________________________________________________Napisz mi prosze jeszcze kolego czy na to wszystko może mieć wpływ również stan świec ? Nie wymieniałem po zakupie auta i nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał pytanie może trywialne ale zaczynam od najtańszych możliwych elementów.
mateogda Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 W którym miejscu znajduje się regulator ciśnienia paliwa ? Na listwie wtryskowej, sterowany podciśnieniem. A tak twoim zdaniem zdaniem stawiałbyś na sondę lambda ? Sonda do ADRa tania nie jest więc nie inwestuj pochopnie. czy na to wszystko może mieć wpływ również stan świec ? Raczej nie...
Raftik Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2010 A kolego "mateogda" czy odma w takim stanie jak na fotce poniżej mogła mieć wpływ na te powyższe logi ? Czy nieszczelna odma ma wogóle jakiś wpływ na spalanie ? zaznaczę, że mimo tak dużego uszkodzenia nie miałem żadnego falowania obrotów jak niektórzy na forum.
mateogda Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 A kolego "mateogda" czy odma w takim stanie jak na fotce poniżej mogła mieć wpływ na te powyższe logi ? Trudno powiedzieć, ale nieszczelności w dolocie mają wpływ na wskazania przepływomierza szczególnie na wolnych obrotach, więc niewykluczone.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się