Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Odcień paliwa a jego jakość i skład


Gość Prometeo

Rekomendowane odpowiedzi

Flaha ty masz blisko granice :decayed: wiec i handel przygraniczny wiekszy :naughty:

niuniek222 a skad ty masz taka wiedze. 11 rodzajów ON???

http://www.reflex.com.pl/ceny-hurtowe

Jedyna roznica jest w paliwach premium, kazdy koncern ma swoje dodatki do paliw.

Najwiekszy problem z jakoscia paliwa jest na linii hurtownia - odbiorca /stacja/ ...niestety pojawiaja sie takze "zawirowania" w hurtowniach - sa to przewaznie firmy prywatne

Lotos dystrybucja: http://www.lotos.pl/korporacyjny/autoryzowani_dystrybutorzy

Na stacje firmowe Lotosu w Olsztynie wozi paliwo Falco, natomiast cysterny Shell przyjeżdżaj takze po paliwo do Faco (baza Łęgany) itd. Itp. 

„Rekordowy kontrakt z Shellem – 4 miliardy złotych to wartość kontraktu na dostawy paliw, które Grupa LOTOS S.A. zrealizuje na rzecz firmy Shell Polska Sp. z o.o. w 2011 r. Dzięki podpisanemu porozumieniu LOTOS stanie się dominującym dostawcą benzyny PB95 i oleju napędowego dla polskiej sieci stacji Shell w przyszłym roku.”

„Zarząd Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN S.A. („PKN ORLEN S.A.”) informuje, że w dniu 3 stycznia 2012 roku PKN ORLEN S.A. zawarł umowę roczną z BP Europa S.E. („BP Europa”), spółką należącą do grupy BP. Na podstawie umowy PKN ORLEN S.A. będzie sprzedawał spółce BP Europa benzyny i olej napędowy w okresie od 1 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2012 roku. Szacunkowa wartość netto umowy wynosi 6 644,6 mln PLN”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdze czasami na niemieckim paliwie i zdecydowanie widać różnice, silnik ładniej pracuje,jest zrywniejszy i mniej pali, wkurza mnie fakt iż u nas ceny paliwa są podobne do niemieckich, a jakość dużo gorsza, w Polsce się nie opłaca, za mały zysk i wały robią :evil:, ciekawe tylko że zarobki 1/5 niemieckich, no ale w Polsce co 300 metrów stacja,a w Niemczech 2-3 stacje na średniej wielkości miasteczko więc pewnie stąd sie to bierze :evil:

2 tygodnie temu zatankowałem w Niemczech na Shellu paliwo i spaliny zaczęły śmierdzieć frytami. Różnicy w spalaniu ani w pracy silnika nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i paliwo jest z jednego źródła ale wystarczy że po drodze do CPN-u jest przelewane, a im częściej tym większe prawdopodobieństwo że pojawią sie zanieczyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flaha ty masz blisko granice :decayed: wiec i handel przygraniczny wiekszy :naughty:

niuniek222 a skad ty masz taka wiedze. 11 rodzajów ON???

http://www.reflex.com.pl/ceny-hurtowe

Jedyna roznica jest w paliwach premium, kazdy koncern ma swoje dodatki do paliw.

Najwiekszy problem z jakoscia paliwa jest na linii hurtownia - odbiorca /stacja/ ...niestety pojawiaja sie takze "zawirowania" w hurtowniach - sa to przewaznie firmy prywatne

Lotos dystrybucja: http://www.lotos.pl/korporacyjny/autoryzowani_dystrybutorzy

Na stacje firmowe Lotosu w Olsztynie wozi paliwo Falco, natomiast cysterny Shell przyjeżdżaj takze po paliwo do Faco (baza Łęgany) itd. Itp. 

„Rekordowy kontrakt z Shellem – 4 miliardy złotych to wartość kontraktu na dostawy paliw, które Grupa LOTOS S.A. zrealizuje na rzecz firmy Shell Polska Sp. z o.o. w 2011 r. Dzięki podpisanemu porozumieniu LOTOS stanie się dominującym dostawcą benzyny PB95 i oleju napędowego dla polskiej sieci stacji Shell w przyszłym roku.”

„Zarząd Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN S.A. („PKN ORLEN S.A.”) informuje, że w dniu 3 stycznia 2012 roku PKN ORLEN S.A. zawarł umowę roczną z BP Europa S.E. („BP Europa”), spółką należącą do grupy BP. Na podstawie umowy PKN ORLEN S.A. będzie sprzedawał spółce BP Europa benzyny i olej napędowy w okresie od 1 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2012 roku. Szacunkowa wartość netto umowy wynosi 6 644,6 mln PLN”

Znajomy czytal w gazecie artykul o paliwach i z tego co mówił to Orlen az tyle rodzajów ON produkuje. Tak naprawde w Polsce nie ma róznicy czy to BP, Shell czy Statoil bo z tego co widac co kolega pisze wychodzi na to, że dostawcą paliw BP jest Orlen a Shell jest Lotos. Czyli wychodzi na to, ze Lotos i Shell to jedno i to samo paliwo tylko sprzedawane w roznych stacjach. Tak naprawde to my niegdy sie nie dowiemy skad dana stacja ma paliwo bo po drodze moze byc tylu hurtownikow, ze sami wlasciciele stacji dokladnie o tym nie wiedza skad maja paliwo. Pewne jest tylko jedno ze stacje Orlen maja paliwo Orlenu... a moze mi sie tylko tak wydaje, bo w tym kraju wszystko jest mozliwe.

Teraz napiszę o moich ich doswiadczeniach z paliwem, które robilismy z kolegami w pracy podczas tych ostatnich mrozow. Mielismy trzy rodzaje paliwa:

Diesel Gold ze Statoilu,

Verva ON z Orlenu oraz

firmowe paliwo które szef zamawia z Orlen PetroTank.

Gdyby zrobic sonde ktore z tych paliw wytrzyma mroz - 25 to kolejnosc pewnie by większość wskazała taka jaką napisalem powyzej. Doświadczenie jednak pokazało co innego.

Dieslel Gold ze statoilu na stacji mówili, ze zwykły diesel jest do -20 a Diesel Gold do -40 i co sie okazało po nocy przy -25 paliwo Diesel gold które było czysciutkie zrobiło się mętne i pływały gluty.

Verva ON niestety nie wiem do ilu stopni to paliwo ale przeszlo test najlepiej gdyz zrobilo sie tylko metne ale zadnych glutów w niej nie było.

Natomiast paliwo które szef zamawia z Orlen PetroTanku było w podobnym stanie co paliwo ze statoilu a na dokumencie dostawy pisało, że do -31.

Swoją drogą z tym paliwem z firmy dziwne rzeczy sie działy bo beczka jest na powietrzu nie tak jak w stacjach maja zakopane w ziemi i przez pierwszy tydzien tych mrozow leciały takie gęste gluty (konsystencja zupy a nie wody), moze 200 albo 300 litrow tych glutow wylecialo i pozniej paliwo lecialo czysciutkie i tak jest do tej pory. Nawet pozniejsze mrozy ponad -20 i z paliwem nic sie nie działo. Szef zglaszal reklamacje i ponoć tak sie czasem dzieje jak beczki nie sa zakopane, ze moga sie wytracic dodatki. Wiec wychodzi na to, ze paliwo nie bylo wcale takie zle.

Jaki wniosek z tego w Polsce naprawde bardzo ciezko kupic paliwo dobrej jakosci aby mozna spokojnie jezdzic w zime. Nie wiem czy to prawda ale obilo mi sie o uszy, ze Mercedes z góry zastrzega sobie, ze samochody które idą na rynek polski nie będzie przyjmowal reklamacji na silnik. Powod jest bardzo prosty, wiedzą, że w Polsce jest zlej jakosci paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

mam akurat wgląd do różnych paliw bo biorę tygodniowo do firmy ok 9tys litrów przywożą mi to bezpośrednio z:

1) rafinerii Gdańsk

-paliwo arktyczne tzw. IZ kolor dosłownie biały-bezbarwny

-zwykły diesel kolor żółtawy

2) baza Dębogórze

diesel zimowy kolor zielonkawy(seledynowy)

wszystko zależy od temperatur tzn. temperatura mętnienia oraz temperatura zablokowania zimnego filtra

i tak w przypadku 1) IZ ma temp mętnienia -18 temp zablokowania -38; 2) zimowe temp mętnienia -14 temp zablokowania -24; te wartości nie są stałe zmieniają się zależnie od dostawy czyli jak akurat wyprodukowali.

Jak jest cieplej to robią nawet paliwo zimowe które ma zablokowanie -18 tak było na początku roku jeszcze przed tymi mrozami no i potem jak sypneło nagle na -20 lub więcej to problemy z samochodami były gotowe

A tak na marginesie to Statoil podpisuje kontrakty na dostawy paliwa do stacji i akurat na pomorskie bierze z Rafinerii Gdańskiej. Kierowcy którzy dostarczają paliwa opowiadają mi różne rzeczy co i jak jest grane. Paliwo arktyczne tzw IZ jest droższe a znajdą się kombinatorzy którzy chcą oszczędzić a że potem to się odbija na naszych samochodach to już nie ich problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...