Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Wykręcenie silniczka klapy centralnej fotostory


mozilla
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich userów :a4fan:

Tydzień temu kupiłem A4 avant 1,9 TDI

Po sprawdzeniu przez VAG-a komp stwierdził iż nastąpiła blokada silniczka klapy centralnej.

Kody Klimatronika potwierdziły Vag-owskie bolączki Klimy.

Pojawił się kod :

11.5 Klapa centralna, ciągła blokada

oraz

11.7 Klapa centralna, czasem blokowana :gwizdanie:

poszukałem na forum i stwierdziłem trzeba rozkręcać, ale by było łatwiej dla innych postanowiłem kliknąć kilka fotek i opisać naprawę.

Zaczynamy :mysli:

Najpierw odkręcamy schowek (było gdzieś na forum)

5 śrubek i rozpinamy oświetlenie schowka 3

już widzimy nasz cel 2

przed wykręcaniem silniczka wypinamy jego wtyk 1

1.jpg

zaczynamy wykręcać śrubki które trzymają silniczek jest ich trzy5 6 4

3.jpg

najwięcej nerwów i emocji jest przy odkręcaniu śruby 4 bo dostęp jest niesamowicie utrudniony :kwasny: płaskim kluczem po 1/78 obrotu powoli się da odkręcić, z zakręcaniem największy problem wystąpi przy zaczęciu wkręcania trudny dostęp ale da się bo wkręciłem.

2.jpg

wyjmujemy ostrożnie silniczek i pamiętamy o rozpięciu dźwigienki 11która porusza klapą 7.

I mamy silniczek już gotowy do diagnozy.

7.jpg

wypinamy z chwytaka który trzyma wiązkę kabli i rozkręcamy

8.jpg

tu widzimy numer bosch silniczka 0 132 801 028 i jak okaże się że silniczek padł kompletnie to po tym numerze szukamy zamiennika. (ja znalazłem używkę na allegro wycenioną na 200PLN :shocked:) więc warto próbować reanimować silniczek.

Zasilany jest przez 7V o tym należy pamiętać :drool:

widok z boku

6.jpg

dekielek od dołu

4.jpg

i mamy mechanizm napędzający. :naughty:

By wyjąć bezpiecznie silniczek wyjmujemy tryby i delikatnie śrubokrętem podważamy 8 i silniczek wyskoczy. U mnie okazało się po podaniu zasilania pojawił się dymek w 9 psikk psikk WD jes złe PSIK KONTAKT (specjalny czysty alkohol)i dokładne oczyszczenie w tym miejscu okazało się zbawienne dla silniczka :th:.

składamy i sprawdzamy czy oś silnika 10 wskoczyła na swoje miejsce wtedy smarujemy smarem i skręcamy całość.

Robimy testy czy kręci, jeżeli wszystko OK zaczynamy montaż w aucie.

5.jpg

DIAGNOZA:

Okazało się w moim przykładzie iż użytkownik :a4fan: mało kiedy włączał manualnie klimę nonstop AUTO :disgust:

silniczek klapy centralnej był mało używany przez co się zastał.

Przeczyszczenie okazało się dla niego zbawienne :dance: i dla mojej kieszeni :>.

Testy klimatronika

11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa

pojawiło się dlatego bo silniczek był wypięty kiedy go wiozłem na warsztat

następnego dnia kiedy odpaliłem auto i wykonałem test

00.0 brak błędów

Mam nadzieje że moje fotostory przyda się :th:

W razie błędnego opisu proszę o konstruktywną krytykę moich poczynań :mysli:

EDIT:

Zmieniłem adres serwera by się fotki pojawiły ;)

Link to comment
Share on other sites

Panowie odkrecilem ten silniczek i mam pytanko czy to cieglo niebieskie da rade przesunac reka w druga strone?Czy tylko mozna to zrobic podlaczaja pod zasilanie.U mnie znajduje sie przy ograniczniku i jest zablokowane.

Link to comment
Share on other sites

hey :th:

Tylko pod napięciem działa to ramię (Bez napięcia ramie jest tak jakby zablokowane ponieważ przełożenie jest duże na trybach)

włącz napięcie ustaw nawiew na górę/dół nawiew na klimatroniku to ramię powoli będzie się przesuwało.

Link to comment
Share on other sites

panowie, wyskoczyl mi blad silniczka v68 i v71, v68 znikł po czasie i został v71, i nie leci zimne powietrze z klimy,czy to jest ten silniczek ??

Link to comment
Share on other sites

hey

To co ja opisałem to dotyczy silniczka odpowiedzialnego za kierowanie nawiewem na szybe,krate,nogi. A silniczek za ceple/zimne powietrze musi byc gdzies obok. Ale nie wiem gdzie sie znajduje. Z tego co stwierdzilem to jest ich kilka i roznia sie kontem raminienia.(mechanizm jest taki sam) u mnie zacinal sie to go przeczyscilem ale to pomoglo na jakis czas. Kupilem o innym numerku Bosh i wymienilem tylko silniczek i teraz smiga. te kody co podajesz są mi nie znane bo są Vag`a. Ja to stwierdziłem na klimatronicu. (kody podane masz tu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,70.0.html masz opisane jak sprawdzic)

Link to comment
Share on other sites

hey :th:

Czy uszkodzenie klapy centralnej powodowało brak nawiewu na przednią szybę? Mam problem z nawiewem na przednią szybą i nie wiem co robić ???????

:rant:

uszkodzenie klapy centralnej spowoduje brak nawiewu na szybę, to zależy w jakim położeniu zatrzyma się klapa.

Opisz problem bardziej :mysli: bo może to nie uszkodzenie klapy :disgust: a silniczek. Włącz zapłon i włącz nawiew na min i ustaw na szybę i słuchaj następnie ustaw na kratę i słuchaj. Jak zmieniasz kierunek nawiewu to słychać jak silniczek pracuje jak jest cicho. jak nic nie słychać to można diagnozować problemy z silniczkiem.

Link to comment
Share on other sites

toche do sprostowania :

silniczek "niebieski" to nawiew na twarz, nie ma nic wspolnego z nawieiem na szybe czy nogi

silniczek z końcówka czarna a ramieniem białym odpowiada za sterowanie cieplo/zimno

silniczki raczej sie nie psuja w sposób trwały, trzeba tylko rozebrac silniczek i wyczyscic grafit zalegającyna komutatorze ! przeczyscic szczotki i koniec dziala napewno, pamiętajcie to 7v, gdyż jest bezposrednio

zasilany z panela klimatronika !!!!!

rezystor jest tylko do przeczyszcznia.

wiem bo gdyż robiłem to u siebie i pięknie działają oba.

Link to comment
Share on other sites

czaki22 powiedzmi gdzie znajduje sie ten silniczek CIEPłO-ZMINO,bo mi tylko ciepłe leci,VAGpokazoje jako błąd V68,niewiem gdzie on sie znajdoje,masz jakies foty tego wlasnie silniczka,i jak sie dostac do niego

musisz odkrecic schowek i z boku schowka czyli po lewej stronie masz 2 silniczki jeden z nich to jest cieplo zimno a drugi to nawiew na szybe lub kratki . jeden posiada takie ciegielko koloru niebieskiego a drugi juz nie pamietam :) dostep i rozkrecenie ich to masakra ale dasz rady. Ja dalem -rozkrecisz to zobaczysz :tongue4:
Link to comment
Share on other sites

Fotostory super.

Do odkręcenia silniczka zdecydowanie pomoże wymotowanie tunelu środkowego. Szczególnie przyda się przy przykręcaniu silnika po naprawie. Ja ten temat ćwiczyłem ostatnio, silnik przeciściłem i zamontowałem. I tu pojawił się problem. Silnik ustawia się w pozycji krańcowej i nie chce przesunąć się z powrotem. Niestety jest to pozycja nawiewu na kratki czyli brak nawiewu na szybę (parowanie). Co ciekawe podpiąłem inny klimatronik i silniczek przestawił się w pozycje na szybę ale po dwóch dniach wrócił w pozycję na kratki. Byłem na diagnostyce i zostały wykasowane błędy. Pozostał błąd 11.5 (zczytany z klimatronika) . Zamiana paneli powoduje zmianę położenia nawiewu ale tylko do kilku uruchomień samochodu; pozniej wszystko wraca do początku (nawiew na kratki). W opisie błędów kod 11.5 opisany jest jako zapętlenie silnika i trzeba usunąć usterkę programowo.

I tu wreszcie pytanie. Czy takie zachowanie wskazuje na uszkodzenie silniczka, czy też jest możliwe usunięcie usterki przez przeprogramowanie sterownika? I tu prośba do kolegów z Czewy i okolic o kontakt do kogoś kto dobrze zna się na rzeczy.

Dodam że po włączeniu zapłonu słychać takie dżwięki jakby klimatronik diagnozował silniczek (krótka cykliczna praca - coś w rodzaju cykania) trwa to chwilę i zanika. Dalej już nic sie nie dzieje. Przy czyszczeniu silniczka wszystko sprawdziłem i silniczek działa na 100 %, potencjometr też jest ok (był mierzony)

Link to comment
Share on other sites

no w koncu sie udalo to rozepnac psiknol w silniczek WD 40 i bardzo powoli sie przekreca i puszcza dymnki chyba musze szukac nowego

Link to comment
Share on other sites

dymki bo ma zwarcie, nie lej go wd40 !! rozbiez, i wyczysc z resztek grafitu

Link to comment
Share on other sites

xxxWIELKIxxx [/b] próbowałeś ręcznie pchnąć te dźwigienki

Recznie nie masz szans za duze przelozenie. :)

tam jest zastosowana przekładnia ślimakowa i gwint samohamowny nie pozwoli na ręczne przestawianie tych dzwigni.
Link to comment
Share on other sites

Jedna uwaga, wykręcenie śruby nr 4 jest dużo prostsze jeżeli robi się to przez otwór w którym znajduje się radio:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Link to comment
Share on other sites

Guest KLAJNIACZKA

No to tak , mi się też udało wyjąć ten silniczek. Potrzebowałam klucze tj.ósemka płaska i piątka płaska. ósemka nasadkowa .

Wyjęłam go jak powinnam teraz czas na odnowę biologiczną hehe.

Życzę chłopaki powodzenia :hi:

Link to comment
Share on other sites

Hey :good:

Koledzy do psikania nie polecam WD jak na początku pisałem. Już edytowałem fotostory.

Musiałem rozkręcać jeszcze raz.

Popsikałem tym

sprey.png

Jest to czysty alkohol można użyć też spreya tp; KONTAKT do styków.

Rozebrałem mini szczoteczki na wirniku po popsikaniu poczekałem aż wywietrzeje przeczyściłem szczoteczką do zębów delikatnie i teraz jest OK

Link to comment
Share on other sites

ja tam komutator i szczotki najpierw spryskalem sprayem do czyszczenia i regeneracji potencjometrow(bo on ma wlasciwosci odsiarczajace i czyszczace styki)(OCZYWISCIE PLYN DO STYOW NAWET LEPIEJ SIE NADAJE) a nastepie w celu odtluszczenia przemylem alkocholm etylowym.

W Audi A4 sasiada padly V70 i v85-mialy mase syfu na szczotkach i on robil zwarcie-przez co klimatronik nie pusczal na dany silnik napiecia.Zeby za jakis czas ekstra auta nie rozkrecac to 3 silnik profilaktycznie tez wyczyscilem.Bylo w nim sporo grafitu (ze szczotek) i miedzi startej z komutatora wiec niebawem tez by robil zwarcie.

Link to comment
Share on other sites

u mnie masakra z tymi silniczkami odkrecilem schowek odkrecilem silniczek ale nie umialem go wypiac :(

mam moze ktos jakies fotostory jak latwiej sie do nich dostac np demontaz konsoli srodkowej???

albo zna jakiegos speca ze slaska kto to zrobi???:)

Link to comment
Share on other sites

kolego rozumiem ze nie umiesz wypiac tej wajchy co idzie od sterowania nawiewamin?? on ma tam taki zabek przyjrzyj sie na zdjeciach nr.11 ja tez mialem wlasnie duzy problem z tym ale wkoncu jakos srubokretem go tam podwazylem i w odpowiednim nastawienu wyszedl

Link to comment
Share on other sites

Koledzy pomocy. Co się dzieje silniczek mi strasznie buczy na maxie a do tego słychać przeraźliwy gwizd. Na wolnym też jest bardzo głośny. W pewnym momencie nawiew przestał w ogóle pracować zapadła cisza.

Link to comment
Share on other sites

No to kolego prawdopodobnie masz uszkodzony silnik dmuchawy.Generalnie mozesz go zdemontowac i sprobowac zregenerowac poprzez wyczyszczenie i ewentualna wymiane szczotek ale mozesz tez kupic uzywany i wymienic.Pytalem u mnie w okoicy i uzywka kosztuje ok 60 zeta (z tym ze od anglika i trzeba bebechy przelozyc), na allegro znajdziesz zamienniki za ok 130 PLN a nowy w ASO kosztuje ponad tysiaca.decyzja nalezy do Ciebie.........

Link to comment
Share on other sites

Witam, u mnie problem był taki że panel klimatronika miga przez 3min, oraz wieje tylko na szybę ciepłe powietrze zmiana na kratki środkowe lub nogi nic nie daje, na vagu pokazało błąd klapy środkowej, wykręciłem schowek oraz oba te silniczki i okazało się że działają po podłączeniu do ładowareczki nie wiem co mam robić dalej...

Link to comment
Share on other sites

Kolego może masz tz zimne luty w klimatroniku. Ja miałem na tych stojących złączach. Wykręć klimatronik i polutuj wszstkie złącza.

Link to comment
Share on other sites

sprawdziłem pod podpiętą ładowareczką wszystkie silniczki te za panelem środkowym "3" i wszystkie chodzą w obydwie strony, luty na panelu również, jednak zauważyłem z prawej strony za schowkiem wtyczkę od jeszcze jednego silniczka bezpośrednio doprowadziłem do niego napięcie i nie słyszę aby się poruszał jednak nie mam pojęcia jak się do niego dostać wogóle go nie widać, jest jakiś sposób ? Ręce już mi opadają...

Link to comment
Share on other sites

zauważyłem z prawej strony za schowkiem wtyczkę od jeszcze jednego silniczka bezpośrednio doprowadziłem do niego napięcie i nie słyszę aby się poruszał jednak nie mam pojęcia jak się do niego dostać wogóle go nie widać, jest jakiś sposób ?

to jest silniczek zamykający obieg wewnętrzny powierza w aucie.

U mnie jak wyjąłem też działały na luzie.

Po przeczyszczeniu wewnątrz w tej puszce, silniczka dopiero zadziałał.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno, po sprawdzeniu kodów klimatronika wyskakują 2 błędy

08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa

15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa

Wcześniej gdy wyciągnąłem obojętnie który silniczek i przestawiłem jego pozycje pod prądem to po podłączenie w aucie i odpaleniu nawiewu wracał do pozycji przed przestawieniem i dalej nic...

czyli nawet jeśli działa ten silniczek gdy podaje prąd to powinienem go przeczyścić ? i czy chodzi o ten z niebieską łopatką ?

Link to comment
Share on other sites

mam problem z rozpięciem dźwigienki... może ktoś wytłumaczyć jak to dokładnie zrobić zeby nic nie złamać .... :confused4: :confused4:

próbowałem sam i o to co na modziłem ;/;/;/ drugi z białym cięgnem też nie mogę wypiąć ;/ chyba to musi być w jakimś konkretnym położeniu ??

zW2qJ.jpg

teraz pewnie musze kupić nowy silniczek ;/;/

Link to comment
Share on other sites

ja mam tylko doswiatczenia z niebieska dzwigienka i z tego co pamietam to tez podobnie to wygladalo jak u ciebie ale tak to zalozylem jak bylo spowrotem i przez dwa lata narazie smiga bez zarzutow

a co do rozlaczenia to najpierw probowales wykrecic silniczek a potem rozpiac czy odwrotnie?

Link to comment
Share on other sites

Żeby rozpiąć tą dźwigienkę musisz najpierw odkręcić wszystkie śruby mocujące silniczek a następnie poruszać nim delikatnie w prawo/lewo pociągając jednocześnie do góry delikatnie pod kątem. Na tym wystającym sworzniu tej dźwigienki jest taka mała wypustka która zabezpiecza przed wypadnięciem dźwigienki z ramienia odpowiedzialnego za otwieranie i zamykanie klapek nadmuchu. Nie jest to wcale skomplikowane. Czy teraz będziesz musiał wymienić tą dźwigienkę to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Po podłączeniu go pod zasilacz silniczek działał bez żadnego obciążenia więc nie miał z niczym problemu, po podłączeniu go już w samochodzie gdzie obciążyła go klapka już nie działał dlatego że jest już zapewne mocno zużyty i z ramieniem od otwierania klapy centarlnej już nie wydala. Ja proponuje zakup nowego, bądź używanego silniczka. Może być silniczek od "anglika" ale wtedy musisz wszystko poprzekładać (pisałem już o tym na początku tego wątku)

Dobra to teraz mam drugie zagadnien ie zakupilem uzywany silniczek tylko ze z czerwonym ramieniem ale silniczek jest taki sam wyciognelem silniczek przelozylem do swojego podlaczyle pod wtyk niebieski pieknie chodzil ale jak dosedl do konca i napotkal na opor to zaczol wariowac i ta pierwsza zebatka od potenciometra wypiela sie nie kumam o co chodzi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...