Wachstiel Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Dziś jechałem do pracy 13 km. Cały czas obserwowałem temperaturę na Climatroniku na 49 kanale i po ok 7 - 8 km pokazało się 76 - 78 st C i tak było a ż do końca. Dobra to temperatura? Oczywiści na kanale 51 w Climatroniku pokazało po pewnym czasie 90 st. C i tak się trzymało
Wachstiel Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2010 A na liczniku normalnie rośnie, gdy wskazało na Climatroniku 70 st C to na liczniku wskazówka też poszła do góry.
soolek Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Prawdopodobnie masz czujnik temperatury płynu chłodzącego do wymiany (G2/G62). Po osiągnieciu 78-79 stopni wskazówka zapie... na 90, przy 75 lekko odchyla się od pionu. Tu masz moje przeboje z temperaturą -> http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_temperatura_silnika_termostat_i_czujnik_krotko_i_tresciwie-t131272.0.html i rozwiązanie.
Wachstiel Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2010 A ten walnięty czujnik może zwiększać spalanie samochodu? Jaki koszt takiego czujnika? Czy wyjdzie awaria tego czujnika na VAG?
soolek Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Chyba może zwiększyć - komp daje większe dawki paliwa, bo rzekomo silnik zimny. Czujnik 109 zeta w ASO lub taniej na allegro - znajdziesz numer w wtym wątku. Błąd raczej nie wyskoczy. Musisz sprawdzić temperatury na VAGu i wtedy będzie wiadomo co padnięte - poczytaj wątek i będziesz wiedzial o co kaman.
Wachstiel Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Opublikowano 1 Maja 2010 A ten czujnik nazywa się "czyjnik temperatury płynu chłodzącego"? Tam mam powiedzieć mechanikowi?
pablo_9 Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 Dokładnie tak jak napisałeś... Przejedz się jeszcze w trasie i zobacz czy są wahania temperatury (wskazują na czujnik) bo może się okazać, że termostat do wymiany (jeśli temperatura nie skacze).
Wachstiel Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Opublikowano 1 Maja 2010 Jechałem dziś z pracy i temperatura wskazywała na kanale 49 Climatronika 74 - 77 st C. Gdy miała 76 st C to potem spadła na 74 st C ( w zależności czy jechałem trasą czy wjeżdżałem w miasto) a gdy się zatrzymałem to wzrosło do 77st C Więc już sam nie wiem co to może być czujnik czy termostat. Czy mechanik będzie wstanie sprawdzić co jest zepsute czujnik czy termostat? (nie mówie o ASO bo oni maja ceny mordercze)
pablo_9 Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 Hmmm... to jakiś wielkich wahań nie masz (co innego jakby temp. była 77 po chwili 65 itd.) osobiście wymienił bym najpierw termostat i zobaczył czy jest OK jak nie to czujnik temperatury i powinno być OK (koszty nie są jakieś wielkie przy wymianie tych części).
jankes82 Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 Tez myślę, że to będzie termostat. Miałem tak samo,na kanale 49 i na liczniku pokazywało max. 75 stopni po wymianie na klimatroniku jest 92-93
viktor098 Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 potwierdzam ale zapnij vaga to zoboczysz temp
Wachstiel Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Opublikowano 2 Maja 2010 Dziś podszedłem po drodze do sklepu do FEUVERT`a i po zapytaniu ile by kosztowała wymiana czujnika i termostatu usłyszałem: Termostat - do 100 zł Czujnik - ok. 120 zł wymiana termostatu - 100 zł wymiana czujnika - 100 zł Czyli w momencie równoczesnego wymienienia termostatu i czujnika robocizna kosztuje 200 zł. Nie ważne że chłop ściągnie osłone silnika i cała wymiana zajmie mu 30 min Prawie jak ASO ale w tym wypadku ASO jest dużą różnicą.
soolek Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 Koledzy, a czytaliście wątek który Wam podlinkowałem? Napewno nie, bo tam jest wszystko opisane. Ja obstawiam, że to czujnik. A jak poczytasz mój wątek, to będziesz wiedział jaki kupić, jak wymienić - banalnie prosta sprawa. A tak wkółko gadacie gadacie i ... do niczego nie dojdziecie.
Wachstiel Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 Byłem dziś u mechanika i ustalili że to czujnik, wymienili, zrobili diagnostykę komputerowa i wszystko już jest dobrze. Martwi mnie jednak bo w czasie jazdy autko na 49 kanale w Climatroniku teraz mi się rozgrzewa do 86 - 85 st C, moim zdaniem to też za mało
soolek Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Fakt, też mało. Proponuję podpiąć VAGa raz jeszcze i sprawdzić temperaturę - istnieje możliwość, że nowy czujnik jest "kiepski". Ale termostat może też być jednak najpierw do wymiany. Najpierw VAG jednak zanim zaczniesz wydawać kolejne pieniądze. (zakładam, że pokonałeś przynajmniej kilkanaście kilometrów, aby miał szansę się rozgrzać).
Wachstiel Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 Przejechałam 4,5 km A przy jakiej temp otwiera się termostat? Bo jak oddawali go mi na warsztacie to mówili że była jazda próbna i wszytko teraz jest ok. Warsztat dobry i tandety nie robią. I sam teraz nie wiem już.
soolek Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Termostat otwiera się chyba przy 85 stopniach. Jeżeli silnik był wcześniej rozgrzany, to 4,5 km powinno starczyć a osiągnięcie, ale ... zrób trasę 10-15 km. Wtedy musi się silnik rozgrzać. Jeżeli nadal nie osiągnie temperatury to proponuję ponownie podpiąć VAGa.
Wachstiel Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 Rozgrzałem silnik wieczorkiem na 14 km a temperatura 84-85 st C i nic więcej. Z rana lece do mechanika niech zobaczą co jest bo troche poczytałem to przy takiej temperaturze nie otwiera się jeszcze termostat bo dopiero przy 87 st. C zaczyna sie otwierac, wiec autko w dalszym czasie moze więcej palić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się