Jump to content
IGNORED

Pomeszalem zielony z czerwonym plynem do wspomagania.


Arthur_tt
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich, wymienialem uszczelke przy wezu do wspomagania i (moja wina) wlalem z 0,4 litra czerwonego plynu do wspomagania a z tego co wyczytalem na forum to ma byc zielony. co teraz, moze cos sie stac z wspomaganiem??? czy moge tak jezdzic. prosze o odpowiec :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

Witam. Ostatnio regenerowałem maglownicę i mój mechanik powiedział, że do mojego A4 wolno lać tylko oryginalny mineralny płyn (żaden tam inny np. z Orlenu, nawet jeżeli ma ten sam kolor i jest mineralny) musi zgadzać się z numerem jaki jest na zbiorniczku wyrównawczym w samochodzie. Nie wiem ile w tym prawdy, bo ja dolewałem taki polski płyn, ale u mnie kolor sie zgadzał - czerwony lałem do czerwonego.

Tobie radzę wymienić na nowy płyn i nie jeździć na mieszance.

Jeżeli wiecie coś na ten temat to zapodajcie, bo mój mechanik pomimo wypłukania układu i zalaniu go oryginalnym płynem Audi polecił mi ponownie wymienić ten płyn za jakieś 2 tyś. km tak aby nie było tam już nawet grama nieoryginalnego płynu.

Co o tym sądzicie, czy ktoś z Was cos takiego robił, czy to ma sens, bo dla mnie to dziwne, w układzie jest przeciez max 1 % tego nieoryginalnego płynu.

Pozdrawiam wszystkich zakochanych w :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

Zalej zielony tak jak zaleca producent, sporo info jest na forum.

Tak po prostu strzykawka i do roboty :th:

Link to comment
Share on other sites

Nie panikujecie,mic mu sie nie stanie,kolega jezdzil na hipolu w Renualcie 25.

Link to comment
Share on other sites

No to wyleje mieszanke, ale pytanko jak wylac plyn??? poprostu szczykawka i do roboty??? :confused4:

Pierwsze ze zbiorniczka wyciagasz szczykawka, puzniej sciagasz dwa weze ktore ida do zbiorniczka podstawiasz jakies naczynie pod nie i krecisz kierownica do oporu w lewo i w prawo tylko i wylacznie na wylaczonym silniku, az zejdzie caly plyn, zakladaz weze zalewasz nowy plyn odpalasz auto. I na odpalonym krecisz w lewo do oporu przytszymujesz chwile i w prawo i tak kilka razy ze by odpowietrzyc uklad. Puzniej ewentualnie dolewasz plynu ze by nie bylo za malo i cieszysz sie ze, sam zrobiles a nie dales zarobic mechanikowi. A kasa zostaje w kieszeni.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

mam pytanko czy jest jakis termin co ile nalezy wymieniac ten płyn??

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem i czytalem to nigdzie nie widzialem, ze by byl jakis termin lub stan kilometrow na wymiane plynu, jesli ktos wie dokladniej to niech mnie poprawi, z wlasnego doswiadczenia wiem ze jak plyn nadaje sie do wymiany to zmienia kolor z zielonego na bursztynowy. Ja wymieniam co okolo 20tys.km.

Link to comment
Share on other sites

A jaki ja płyn powinnienem wlac do swojej a4 orginał o nr G 002000 czy G 004000 M2 taki jak tu http://www.allegro.pl/item214498331_plyn_do_wspomagania_audiskodavworginal.html

i jeszcze prosze powiedziec ile go tam wchodzi?

Link to comment
Share on other sites

A jaki ja płyn powinnienem wlac do swojej a4 orginał o nr G 002000 czy G 004000 M2 taki jak tu http://www.allegro.pl/item214498331_plyn_do_wspomagania_audiskodavworginal.html

i jeszcze prosze powiedziec ile go tam wchodzi?

Najlepiej lej orginalny, wchodzi tak jak kolega pisze 0,8 ale jak chcesz przeplukac uklad to kup 2litry

Link to comment
Share on other sites

To ze orginalny to wiem ale nie wiem ktory na zbiorniczku pisze ze powinnien byc g 002000 a wiec kupic taki czy moze byc ten z aukcji??

Link to comment
Share on other sites

To ze orginalny to wiem ale nie wiem ktory na zbiorniczku pisze ze powinnien byc g 002000 a wiec kupic taki czy moze byc ten z aukcji??

Chcial bym ci pomoc ale, Nie pamietam dokladnie gdzies czytalem na forum ze tych juz nie produkuja G 002000 a G 004000 M2 byl zamiennikiem G 002000 ale kazdy leje Febi mineralny zielony M 6162, a jezeli G 004000 M2 to mineralny i masz okazje go kupic to lej taki. Jesli chcesz sie dowiedziec wiecej to uzyj opcji szukaj na forum, tak w ktoryms temacie jest to dokladnie opisane.

Link to comment
Share on other sites

Mechanicy z ASO twierdzą, że plynu się nie wymienia bez ważnej przyczyny czyli tylko w awaryjnych sytuacjach. A źle wykonana wymiana przynosi więcej szkody niż pożytku. "Dlatego jeśli wszystko jest w porządku to nie wymieniaj." Taką opinię usłyszałem od mechanika z ASO.

Link to comment
Share on other sites

O kurcze to mnie zaskoczyli, ja jako pojechalem na wymiane rozrzadu i paskow do ASO gdy doszlo do wymiany paska od pompy to chcieli zaczac wymiane od plynu od wspomagania, twierdzili ze chlonie on wilgoc i po paru latach jakies 50% plyny to woda, wydaje mi sie ze sie pomylili i chodzilo o plyn hamulcowy ale nic sie nie odzywalem podziekowalem slicznie i powiedzialem ze chce tylko rozrzad i inne paski.

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

wydaje mi sie ze sie pomylili i chodzilo o plyn hamulcowy

Niestety nie pomylili się płyn od wspomagania też jest higroskopijny i wchłania wilgoć

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie pomylili się płyn od wspomagania też jest higroskopijny i wchłania wilgoć

A ja mam wątpliwości - przecież to zwykły olej, dlaczego miałby być higroskopijny?

I dlaczego w planie obsługi nie przewiduje się zmiany płynu od wspomagania?

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

Niestety nie pomylili się płyn od wspomagania też jest higroskopijny i wchłania wilgoć

A ja mam wątpliwości - przecież to zwykły olej, dlaczego miałby być higroskopijny?

I dlaczego w planie obsługi nie przewiduje się zmiany płynu od wspomagania?

Może masz racje, wcześniej wyczytałem na tym forum że ten płyn jest higroskopijny.

Teraz w ASO chcieli wymieniać to coś w tym jest.

Trzeba dokładniej poszukać

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...