Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jednak plecionka-a była taka ładna!!


Karl28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Chciałbym się z Państwem podzielić moimi doświadczeniami.

Denerwowały mnie lekkie drgania kierownicy i ciekawiło mnie dlaczego poprzedniemu właścicielowi jakiś mechanior pozaciskał opaskami wieszaki gumowe. Jak porozcinałem opaski to wiedziałem już dlaczego... :thumbdown: wtedy to dopiero zaczęło trzepać budą :gwizdanie: Diagnoza była tylko jedna -tłumik drgań :cool1:

Teraz dla kogoś kto chciałby to robić sam:

Ja robiłem sam ale pomoc drugiej osoby mile widziana bo inaczej trochę kur.. poleci :>

Wiadomo-ściągamy obudowę fitra, odkręcamy trzy śruby przy turbawce, zsuwamy ze śrub i mamy luźny układ wydechowy, ja dodatkowo ściągnąłem z wieszaka tłumik środkowy-moim zdaniem mamy wtedy lepszy dostęp do śrub za katalizatorem :mysli: możliwość manewru. Długa przedłużka,przegub i po zabawie.

Wyciągamy kata z plecionką i szukamy materiału na szablon. Mi posłużył do tego ceownik 100 i dwie blachy 100*150*3mm,ustawiamy zestaw kat-plecionka na podstawie tak aby plecionka była w górze.

Przykładamy blachy do płaszczyzny "flanszy?", w miejscu styku blachy z podstawą spawamy.

Odrysowujemy po dwa otwory na blasze, wiercimy wiertłem 9mm,skręcamy śrubami,rozkręcamy :polew: Wycinamy starą plecionkę (wyglądała jak nowa).

Przykręcamy obie części do szablonu i pasowanie nowej plecionki, jak jest gitara tj nie występują żadne naprężenia to spawamy punktowo dwie strony i spawamy resztę.Spawanie Mig-magiem to rozkosz :tongue4:

Składamy wszytko w odwrotnej kolejności i cieszymy się mniejszymi drganiami, bo przy tym silniku z tymi przebiegami to cudów nie ma :polew: chyba :>

Ja mam w planie wstawienie jeszcze jednej plecionki zaraz za skrzynią biegów- tak dla zdrowotności :> co wy na to

Chcę jeszcze rozbebeszyć tłumiki i wysypać syf, a może nawet wydupce środkowy tłumik ale mam wątpliwości co do akustyki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zdjęć-to padł mi telefon w trakcie roboty,ale zdjęcie samego pseudo szablonu i efektu końcowego postaram się wrzucić. Jeżeli chodzi o producenta plecionki to wiem tyle,że kosztowała 45pln :> Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kupiles jakas wzmacniana? Duzo mioksz jest od straej? bo moja tezy wyglada na cala ale mam wtpliwosc co do elastycznosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kupiles jakas wzmacniana? Duzo mioksz jest od straej? bo moja tezy wyglada na cala ale mam wtpliwosc co do elastycznosci

:bicz: WEŹ NO CHOCIAŻ PISZ NORMALNIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za te niedociągnięcia.

Już poprawiam.

A kupiłeś jakąś wzmacniana? Dużo miększa jest od starej? bo moja tez wygląda na calom ale mam wątpliwości co do elastyczności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a ja mam takie pytanie odnośnie tej plecionki, bo prawdopodobnie mam ją do wymiany. W każdym razie juz zamówiłem drugą. Jednak moje pytanie to jak wygląda uszkodzona plecionka, tzn nie z zewnątrz bo tu piszą ludzie że czasem wygląda jak nowa (tak jak moja) a jest uszkodzona, tylko czy ona powinna byc miekka? bo na zdrowy rozsądek to niby powinna sie usztywnić i przez to powodowac wibracje i buczenie wydechu co u mnie wystepuje. Ale jednocześnie chwyciłem za rure między plecionka i katalizatorem i dociskałem ją to turbinki. wydawała się bardzo elastyczna, wręcz mogłem ją dość mocno ścisnąć. czy tak powinna się zachowywać plecionka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie plecionki wszelkie "buczenia" wydechu zanikły (zarówno na zimnym na jałowym jak i na gorącym w przedziale obrotów 1 - 2 tyś. obrotów). Stara plecionka po wymianie była bardzo elastyczna (możliwe, że za bardzo), wobec czego myślę, że wprawiała wydech w rezonans. Nowa plecionka wydawała się bardziej sztywna od starej, jednak po wymianie (i wywaleniu kata; kat był drożny), wszystko ucichło. Kupiłem plecionkę niby wzmacnianą, za 60 zł o wymiarze 116 x 55 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...