Karolas Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, Chciałbym Was prosić o pomoc przy rozwiązaniu mojego problemu, z którym borykam się już od roku. Dotyczy on padania turbosprężarki podczas obrotów powyżej 3k oraz ogólnej zamuły silnika przy wyższych prędkościach. Niestety im więcej czytam na temat podobnych problemów tym bardziej zdaję sobie sprawę z ogromnej ilości potencjalnych powodów tej sytuacji. Zacząłem od oddania turbosprężarki do czyszczenia, ponieważ zauważyłem, że kiedy przegonie auto w dłuższej trasie to problem na jakiś czas zanika i wraca dopiero po jakimś czasie "smęcenia" się po warszawskich korkach. Niestety jedyne co zmienił ten zabieg to dynamika samochodu, która wciąż jest moim zdaniem daleka od nominalnej, jednak odcinanie turbiny wciąż występuje w najmniej odpowiednich momentach. Wiem, że mógłbym oddać samochód do mechanika i poprosić o wymianę N75, EGR, wszystkich kabli i uszczelek, zregenerować turbo i zrobić jeszcze parę zabiegów, ale wolałbym uniknąć tych kosztów, jeśli coś da się wywnioskować po logach oraz błędach VAGa. Jeśli chodzi o VAGa, to otrzymałem poniższe błędy: Problem z odłączaniem turbospręzarki: Sterownik: Engine 1 575-- ------- Manifold Absolute Pressure Control Difference SPORADYCZNY 519-- ------- Manfold absolute pressure sensor (G71) Short to B+ SPORADYCZNY 519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym Wczoraj zrobiłem też testy VAGiem. Sprawdziłem grupę 03, 08 i 11. Mam nadzieję, że to już coś powie, jeśli nie to w najbliższych dniach zrobię pozostałe testy, tylko prosiłbym o wskazanie, które grupy i w jaki sposób. To co widzi nawet moje laickie oko, to że turbina przeładowuje na początku, a potem zupełnie zamiera. Oto wyniki: Statyczny (03, 08, 11) Dynamiczny na trzecim biegu (03, 08, 11) Dynamiczny na czwartym biegu (03, 08, 11) Dodam, że nie odczułem, żeby podczas testu turbina padła tak jak to zwykle bywa (na złość). Niemniej jednak wydaje mi się, że to co się tam dzieje to jakieś zło zupełne. Dacie radę na tej podstawie już coś wywnioskować? Pozdrawiam serdecznie!
Karolas Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Opublikowano 5 Maja 2010 Tak, za każdym razem kiedy wyraźnie poczuję odcięcie turbiny, na które pomaga jedynie ponowne uruchomienie silnika, w komputerze w sterowniku Engine 1 zapisuje się ta para błędów, która podobno wcale nie musi wskazywać na czujnik, tylko ogólnie na nieprawidłowe ciśnienie w turbo.
kangur Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 a moze przeplywke przeczysc 575-umnie pomoglo czyszczeni lmm(przeplywki) a czujnik wydaje mi sie ze trzeba bedzie wymienic, albo kable sprawdzic. ale moze jeszcze niech ktos bardziej obeznany sie wypowie:)
Karolas Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Opublikowano 5 Maja 2010 kangur, dzięki za podpowiedź, poszukam na forum czegoś o czyszczeniu przepływki. Jak oceniasz poziom trudności tego zabiegu? Laik sobie poradzi? Zastanawiam się jeszcze czy jakieś znaczenie może mieć fakt, że miałem też ostatnio problem z Immobilizerem. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie gasła kontrolka Immo, a po próbie odpalenia silnika, gasł po sekundzie, a zapalała się kontrolka świec żarowych. Komputer wykazywał błędy: Sterownik: Engine 1 17978 (P1570) Engine Control Module blocked Sterownik: Immobiliser 1176- ------- Key Signal to Low SPORADYCZNY Zastanawiam się czy problem z komputerem ma szanse być wspólny dla Immo i turbo.
kangur Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 immo niema z tym nic wspulnego, to druga usterka... czyszczenie przplywki uwazam za bardzo latwe (ja troche sie znam na mechanice) ale dla laika tez nie powinno byc problemu. gdzies na forum juz komus opisywalem jak to robic. w skrucie to wykrecasz sensor psikaqsz wszystko odtluszczaczem hamulcow (nic nie dotykasz ani palcami ani zadnymi pedzelkami!!!!) potem skaldasz czekasz okolo 30min zeby calky odtluszczacz wyparowal. palisz auto i sprawdzasz czy jest ruznica (umnie byla nieziemska ruznica:D) czasami trzeba specjalen torxy 5ramienne z dziura do odkrecenia sesora, ale jak nie masz to sprubuj naciac srube na plaski srubokret, albo kombinerkami, albo kup sobie tak jak ja zestaw torx 5 ramienne na alegro (ciezko dostac). powodzenia i oby to bylo to:)
Karolas Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Opublikowano 5 Maja 2010 OK, dzięki za pomoc, spróbuję tego. Czy ktoś ma jakieś inne typy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się