Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jaka jest różnica w dynamice auta miedzy 15" a 17"


szakal441

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie odnośnie felg. Obecnie jezdze na stalowych 15-stkach a chce założyć takie 17-stki

3Zypi.jpg

dodam że et wynosi 45, szerokość felgi 7,5" fela będzie pasowac do A4 B5, tylko czy nie bedzie wystawalo troche za nadkola, moje pytanie jest proste, nigdy nie jezdzilem na 17". Moze ktos powiedziec jaka jest rożnica w przyspieszeniu auta miedzy 15-17" czy spalanie duzo wieksze. Motor a mojej audi to tylko 110 konikówi wlasnie nie wiem czy klasc 17" i czy bez obnizania zawiasu bedzie to fajnie wyglądalo,

audi mam w sedanie kolor granat.

z gory dzieki za odpowiedzi pozdr!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica w dynamice niezauważalna, spalanie też bardzo zbliżone. na 15' mam zimówki i powiem szczerze, że na większych/szerszych kołach mi sie zdecydowanie lepiej jeździ. jak jeszcze wrzucisz oponkę 225/45/17 będziesz zadowolony. ja miałem u siebie przez pewien czas 235/45/17 na ori zawiasie i jakoś to wyglądało. teraz kupiłem 18' :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie felg. Obecnie jezdze na stalowych 15-stkach a chce założyć takie 17-stki

3Zypi.jpg

dodam że et wynosi 45, szerokość felgi 7,5" fela będzie pasowac do A4 B5, tylko czy nie bedzie wystawalo troche za nadkola, moje pytanie jest proste, nigdy nie jezdzilem na 17". Moze ktos powiedziec jaka jest rożnica w przyspieszeniu auta miedzy 15-17" czy spalanie duzo wieksze. Motor a mojej audi to tylko 110 konikówi wlasnie nie wiem czy klasc 17" i czy bez obnizania zawiasu bedzie to fajnie wyglądalo,

audi mam w sedanie kolor granat.

z gory dzieki za odpowiedzi pozdr!!!

możliwe, że będziesz musiał wrzucić jakiś mały dystans

jeżeli w twojej miejscowości masz dziurawe drogi i koleiny to idź lepiej w koło 16" ( optimum między komfortem i wyglądem)

Ja myślę, że spalanie pomiędzy 15" a 17" to różnica około 0,5l ( tak było w moim przypadku)

Co do mocy to na pewno odczujesz różnicę ( zależy jeszcze ile te 17 stki są cięższe)

pzdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obnizenia będzie smiesznie wyglądał :gwizdanie: Spalanie wzrosnie, ja przesaidałem sie z 16ek na 17ki różnic w komforcie w sumie nie odnalazłem, gleba i tak robi swoje odnosnie komfortu :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak kolega wyżej napisał bez jakiejkolwiek gleby stoi wysoko jak koza :tongue4: ale dużo osób tak jeżdzi i na komforcie napewno stracisz ale jak dorzucisz do tego glebe to bedzie kosa :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko też zależy od opony...

Można założyc 195-205 a można też 225 czy 235... i tutaj będzie różnica ...

Felgi aluminiowe, tym bardziej "chińskie" czy "włoskie" są dosyc lekkie i często większe alu są lżejsze niż mniejsze stalówki.

Ja ze zmiany 15 na 16 odczułem trochę w mieście na dziurach... w trasie + 16" IMO, 16" na PL drogi to kompromis, a 17 i większe OK - ale z glebą, żeby głupio nie wyglądało... bo dużo ludzi wsadza większe koła na serie zawias i jak Kowi mówił... będzie wyglądało jak KOZA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w swojej kozie mam teraz 18' na ori zawiasie i aż takiej tragedii nie ma. Jak zmieniać zawieche to tylko gwint a póki co mnie nie stać więc będę jeździł tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno odczujesz że autko jest trochę słabsze, nie wierz w teksty ze nie zauważysz różnicy ... 17" bez obniżania wcale tak strasznie jak koza nie wyglada.. przynajmniej u mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od wagi kół , ja miałem avusy 17" (z S4 ) 13kg sama felga + 10kg opona i auto z seryjnym silnikiem muliło w porównaniu do kół zimowych 15" 195/65 , ale jeździ sie o niebo lepiej w zakrętach , także nie zważałem na osiągi , potem przyszedł program , turbo itp i auto już jeździło bardzo fajnie na letnich :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamika auta na większych i szerszych kołach jest delikatnie odczuwalna ale dla urody wózka po kilku godzinach jazdy uznasz że tak ma być. To nie są jakieś kolosalne straty ale przy momencie zmiany odczuwalne. Orginalne zawieszenie jest do przyjęcia przy wiekszych obręczach ale stylu i właściwego komfortu dużych kół nie odziwerciedla :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się przymierzam do przesiadki z 17" 235/45 na 19" 235/35 i podejrzewam że konfort jazdy się zmniejszy konkretnie przy naszych dziurach i koleinach, ogólnie przy naszch drogach.

Co do dynamiki, to zobacze jak wagowo się będą różnic, jeżeli waga będzie podobna to pewnie róznicy nie będzie żadnej. Ale to wszystko wyjdzie w praniu.....

Dalej się tylko zastanawiam czy jest sens przy naszych drogach kupowac 19" czy nie lepiej zakupic 18".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...