Gość DiM Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 Witam. Wszystko ze skrzynia było ok aż do momentu jak przed chwilą uruchomiłem auto po 5-o godzinnym postoju, mianowicie ruszyłem i zauważyłem że skrzynia nie chce przełącząc biegów, a jeśli to zrobi to o dużo za wcześnie, normalnie na 5 biegu miałem 100 przy 2 tys obrotów a teraz mam 80km przy 3 tys na 5. O co to chodzi? Może to być wina oleju lub niskiego stanu oleju w skrzyni? Mam mały wyciek:)
majkel_majki Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 Z tego co pisałeś w dziale "Moja A4" to tak nie do końca było z tą skrzynią ok po programie :gwizdanie: Nie podświetliły ci się czasem wszystkie przełożenia naraz? To by wskazywało na tryb awaryjny i wtedy jeździsz tylko na trójce. Wyciek należy jak najszybciej zlikwidować, automat nie może mieć żadnych wycieków. Jeżeli byłaby to wina niskiego stanu oleju to powinieneś czuć ślizganie i szarpiące zmiany.
Gość DiM Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 ślizganie czuć, i lekko szarpie przy zmianach, położyłem się pod autem i niestety...zawieszenie gwint jest fajne ale ma swoje minusy mianowicie...miska olejowa od skrzyni jest w jednym miejscu dziurawa, a dokładnie od wczorajszego zachoczenia o asfalt zauważyłem też że tam gdzie moje auto stało przez noc jest plama oleju metr na metr czyli raczej wszystko wyleciało i stąd ten objaw, ale ten wyciek miałem już wcześniej i kto wie czy już trochę oleju nie wyleciało że mi lekko już skrzynia szfankowala, jutro wymienię miskę i olej w skrzyni i zobaczymy czy pomogło...oby tak
majkel_majki Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 Jeżeli się nie przypaliła w środku to po wymianie miski i nalaniu oleju do nominalnego stanu powinno być ok.
Gość DiM Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 miejmy nadzieję jutro napisze czy pomogło...a wogóle można sprawdzić stan oleju w skrzyni? Jeśli tak to jak?
majkel_majki Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 Można sprawdzić, w misce oprócz śruby spustowej jest śruba kontrolna. Procedurę chyba ktoś opisywał na forum, jeżeli nie znajdziesz to podrzucę
majkel_majki Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853&highlight=tiptronic+zbi%F3r+wiedzy tutaj masz link do zbioru wiedzy o Tiptronic, mam nadzieję, że nikt mnie nie zlinczuje za odsyłanie do innego forum
Gość DiM Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 tylko teraz pytanie czy skrzyni nie uszkodziłem... Przełożenia mi się jeszcze wszystkie na fisie nie podświetliły...olej cały nie wylecial ale myślę że około 2 może 3 l poszło na ziemię...
majkel_majki Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 Mogło przypalić tarcze sprzęgieł, zwłaszcza jeżeli jeździłeś dawałeś w palnik bez krępacji. Nie ma co gdybać, musisz przy wymianie skontrolować czy stary olej nie był spalony, jeżeli nie to wszystko powinno być ok chociaż trochę skróciłeś skrzynce żywot.
Gość DiM Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 nie no jechałem spokojnie...zobaczymy[br]Dopisany: 12 Maj 2010, 16:12_________________________________________________właśnie byłem u mechanika zobaczyć co z autem i powiedział mi że wylecial tylko litr oleju....ale auto już nie ruszyło wogóle z miejsca. Możliwe to?
OLO_GDA Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 a skad niby on ma to weidziec ze litr? dolał juz? do dziurawej miski??? poczytaj jeszcze dokladnie o procedurze srpawdzania stanu oleju bo cos czuje ze ten Twoj mechanik ma metne o tym pojecie... zeby nie zepsul gorzej niz masz.
Gość DiM Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 kurde ja się na tzn kompletnie nie znam, nie mam vaga, możecie mi powiedzieć ile mam włąc oleju żeby było dobrze?
OLO_GDA Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 kurde ja się na tzn kompletnie nie znam, nie mam vaga, możecie mi powiedzieć ile mam włąc oleju żeby było dobrze? nie da sie bez VAGa prawidlowo ustalic poziomu oleju w skrzyni,.... musisz miec podlaaczonego VAGA a ustala sie poziom na odpalonym silniku. nie ma czegos takiego jak ilosc ktora trzeba wlac (znaczy jest przyblizona ale co to Ci da skoro nie wiesz ile go zostalo... ) pare postow wyzej kolega dał link do precyzyjnego opisu co i jak. czytałes chociaz?
Gość DiM Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 skoro miska jest całkowicie zdemontowana to chyba olej całkowicie wylecial więc go wogóle nie ma:)
majkel_majki Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 Zawsze zostanie sporo w przewodach, chłodnicy i konwerterze. Na uzupełnienie po ściągnięciu miski będziesz potrzebował jakieś 7 litrów oleju, +/- 1l.
Gość DiM Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 a jeśli będzie powiedzmy za dużo o pół litra to co się stanie?
majkel_majki Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 Skrzynia wyrzuci nadmiar przez odpowietrznik, ale nadmiar szkodzi uszczelnienom. Po to są procedury kontrolne, które ci podałem żeby napełnić skrzynię do właściwego stanu.
Gość DiM Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 w serwisie za litr powiedzieli mi 170zł do mojej skrzyni po numerze vin, esso nie mogę dostać, co polecaćie innego?
majkel_majki Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 Esso nie możesz dostać? Przecież z 10 sprzedawców na allegro go obecnie oferuje Można jeszcze zastosować FEBI o numerze 14738, ale Esso LT 71141 jest łatwiej dostępny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się