Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Podłączenie dodatkowego buzera przypominającego o włączonych światłach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Planuję w najbliższy weekend podłączyć sobie dodatkowy buzer przypominający o włączonych światłach. Nie chcę montować żadnych automatycznych włączników itp. Kupiłem w sklepie elektronicznym buzerek na 12V (cena 3zł) i chcę go podpiąć do instalacji.

Aby zbytnio nie ingerować w oryginalną instalację chcę podłączyć jeden kabelek do bezpiecznika świateł, drugi do lampki oświetlenia kabiny i tam też chcę umieścić buzerek.

Może nie jest to idealne rozwiązanie ale na pewno najprostsze. Wydaje mi się że powinno działać i w przyszłości uchronić mnie przed pozostawieniem auta na włączonych światłach.

Może ktoś już coś takiego robił u siebie? Proszę o uwagi i rady gdzie i jak najprościej jest się wpiąć w instalację.

Po weekendzie opiszę szczegóły i uwagi ze swojego osiągnięcia może ktoś jeszcze skorzysta.

Opublikowano

Skrzynka bezpieczników.

Jeden kabel pod plus z bezpiecznika świateł pozycyjnych.

Drugi kabel pod plus ze stacyjki.

Po wyłączeniu stacyjki pojawia się tam masa i Buzzer buzzuje.

Opublikowano

Dzięki za wskazówkę, widzę tylko niewielki minus buzerek będzie buzował przy każdym wyłączeniu kluczyka dużym plusem tego rozwiązania jest za to bardzo proste wykonanie podłączenia.[br]Dopisany: 13 Lipiec 2007, 14:30 _________________________________________________No i działa. Wskazówki kolegi szogun0 okazały się bardzo cenne w praktyce.

Ostatecznie podłączyłem '+' pod bezpiecznik 23 "światło postojowe lewe", '-' pod bezpiecznik 27 (niewykorzystywany w wersji sedan) wg opisu "wycieraczka szyby tylnej" (dolutowałem do nóżki przepalonego bezpiecznika).

Koszt 3zł, czas ok. 15minut. Sprawdza się w praktyce.

Opublikowano

Podzielę się pewnym prostym urządzeniem, które przypomina nie tylko o niewyłączonych światłach, ale również przypomina o ich włączeniu.

Zbudowanie jest dziecinnie proste, tak samo jak jego podłączenie.

Musimy nabyć buzzer (przetwornik piezzoelektryczny) i mostek Greca (zwykły mostek prostowniczy, jeśli nie chce nam się lutować diód w taki układ prostowniczy).

Koszt:

- buzzer 3-5zł

- mostek greca - 1-3zł (najlepiej jak najmniejszy, bo można go podkleić z tyłu do buzzera).

Podłączenie:

+ od buzzera (czerwony przewód) podłączamy do wyjścia + z mostka

- od buzzera (czarny) podłączamy do wyjścia - z mostka

~ wejścia mostka (obojętne który) podłączamy do plusa, jaki nam się pojawia po włączaniu świateł (z bezpiecznika, z kontrolki, podświetlenia, obojętne - aby się pojawiał plus po włączeniu świateł (postojowych bądź mijania - ja podłączyłem do postojowych gdzieś do przełącznika - sprawdziłem konktrolką, na którym przewodzie się pojawił plus).

~ wejścia mostka (obojętne który) podłączamy do plusa, jaki się pojawi po włączeniu zapłonu (i tu też obojętne gdzie, ja się wpiąłem gdzieś przy kostce stacyjki, sprawdzając kontrolką - po prostu miałem najbliżej).

Działanie:

Po włączeniu zapłonu buzzer zacznie piszczeć do chwili, gdy nie włączymy świateł.

Potem gdy wyłączymy zapłon, to znowu zacznie piszczeć do chwili, gdy świateł nie wyłączymy.

Bardzo proste, skuteczne i bezawaryjne.

POLECAM.

schemathv2.jpg

Opublikowano

Pomysł chołek_płock genialny w swojej prostocie, buzzer full wypas, zrobiłem działa. Takie małe a cieszy. Wstawienie mostku Greca przed buzzerkiem jest świetnym pomysłem praktycznie zerowa inwestycja (wykorzystałem stary telefon analogowy, na wejściu sygnału tel. zawsze jest mostek Greca lub diody) a zwiększa funkcjonalność instalacji. Polecam wszystkim.

Opublikowano

A da się to tylko pod bezpieczniki podłączyć?[br]Dopisany: 18 Lipiec 2010, 15:06_________________________________________________A jeśli się da - to pod które dwa bezpieczniki trzeba podłączyć przewody?

Opublikowano

Z tego co wiem to B5 wyposażony jest standardowo w taki głośniczek informacyjny. Dźwięk jest głośny i trudno nie usłyszeć.

Opublikowano

Z tego co wiem to B5 wyposażony jest standardowo w taki głośniczek informacyjny. Dźwięk jest głośny i trudno nie usłyszeć.

Dokładnie kolego,ale głosniczek nie poinformuje nas abysmy zapalili światła.Info nas jak mamy zapalone światła ,stacyjka wyłączona a otwieramy drzwi.Pozdrawiam.

Opublikowano

Tak ale w temacie jest napisane o przypominaniu o włączonych światłach. Kolega gmail pisze o buczku ktory bedzie informowal o pozstawionych wlaczonych swiatlach w aucie, a taki posiada kazda B5. Proponuje zmienić nazwę tematu. Będzie jaśniej.

Opublikowano

Jest jeszcze kwestia, że ten buzerek często się psuje.

U mojej mamy w B5 np. nie działa, a nie chcę wyciągać całego licznika, żeby go wymienić i podepnę go pod bezpieczniki.

Wiem, że nie będzie piszczał w przypadku np. włączenia rezerwy, ale nie jest to potrzebne.

Opublikowano

Jest jeszcze kwestia, że ten buzerek często się psuje.

U mojej mamy w B5 np. nie działa, a nie chcę wyciągać całego licznika, żeby go wymienić i podepnę go pod bezpieczniki.

Wiem, że nie będzie piszczał w przypadku np. włączenia rezerwy, ale nie jest to potrzebne.

Wyjęcie licznika i zamontowanie nowego głośniczka zajmuje tyle samo czasu co zabawa z podłączaniem pod bezpieczniki., i zrobione jest jak powinno.

Opublikowano

Chyba sobie żartujesz. Zajmuje to co najmniej 100 razy mniej czasu.

U siebie montowałem nowy głośniczek, więc wiem co mówię. Poza tym nie każdy chce mieć rozkręcany licznik.

Opublikowano

Jest jeszcze kwestia, że ten buzerek często się psuje.

U mojej mamy w B5 np. nie działa, a nie chcę wyciągać całego licznika, żeby go wymienić i podepnę go pod bezpieczniki.

Wiem, że nie będzie piszczał w przypadku np. włączenia rezerwy, ale nie jest to potrzebne.

Wszystko jest ładnie opisane na forum jak się za to zabrac. Robota prosta, łatwa i przyjemna. I nie widzę jakiegoś problemu w rozmontowaniu licznika. Jak Ci się żarówka spali od podświetelnia to też powiesz że nie każdy chce mieć rozkręcany licznik i wymienisz cały?

Opublikowano

Wiem, że jest opisane bo sam to robiłem. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=45070.15

Do wymiany żarówki nie trzeba licznika rozkręcać. Wystarczy go wyjąć.

Samo wyjęcie też nie koniecznie jest proste - ja musiałem jechać z tym do mechanika, bo dwie śruby mocujące były zapieczone.

Nie każdy jest fanatykiem marki i nie musi mieć jak w ORI. Poza tym ORI buzer nie przypomina o "niewłączonych" światłach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...