Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Drgania przy spokojnej jeździe miedzy 1700-2000 obr/min


dejf

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać :hi:

Trzęsienie, drgania wystepuja w przedziale obrotow 1700-2000. Jak na jalowym biegu stoi i przegazuje i przytrzymam obroty w tym przedziale to tez czuc ze wibruje i drży. Jak jade na biegu 4 lub 5 to te drgania sa najsilniejsze ale wystepuja tylko jak mam lekko noge na pedale i utrzymuje te obroty. Lewarek od biegow lata jak szalony.. :disgust: Jak dodam gazu lub odejme calkowicie drgania ustaja. Dynamika jest bdb.

Dwumas jest ok bo byl zmieniany na uzywke od AVF (od adamoooo). Plecionke tez wykluczam.

Poduszki? Przeguby wewnatrzne? Półoś? Czy moze skrzynia :mysli:?

Z gory dziekuje za sugestie...[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 13:48_________________________________________________Nikomu nic nie przychodzi do glowy :(?

Dodam ze na kazdym biegu jak przyspieszam pomalutku to przechodzi przez takie lekkie wibracje, drgawki od 1700-1900, no a jak jade spokojnie w tym przedziale to drży - czuje na pedale gazu, troche na fotelu i gałka lata...

Moze to byc przez uszkodzony napinacz paska wielorowkowego? Bo jest krzywy, wymieniam w srode...

Dziwne bo drgania wystepują tylko przy stałej jezdzie w w/w przedziale obrotów.

Poduchy wizualnie są ok, ale to chyba nie przez nie, bo drgawki są tylko w okreslonym przedziale obrotow na kazdym biegu tylko im wiekszy bieg tym drgawki bardziej odczuwalne.

Dynamika jest bdb. Jak przyspieszam dynamicznie to drgań nie ma.

Moze wypadaloby sprawdzic olej w skrzyni? Ale biegi chodzą lekko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie objawy identyczne.

Też niestety nikt nie wie co to i kto to i po co to???

Także podepnę się do tematu kolegi i poobserwuję propozycje...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest nas dwóch ;)

A u Ciebie Pablo siedzi seria? Czy dłubany?

Ja dodam ze przed modami mialem to samo tylko ze lzej - tzn gałka od biegów latała ale nie było czuć zadnych drgań..moze moze ale bardzo delikatnie. Myslalem ze to moze od EGR ale teraz nie mam w ogole a problem jest.

Denerwuje mnie to coraz bardziej..i to ze nie moge znalezc osoby która by mi to w jakims stopniu pewnosci zdiagnozowała. Jestem gotowy na koszty..tylko zeby te cholerne drgawki ustąpiły :(

Obawiam sie ze to moze byc cos powazniejszego niz jakies poduchy pod skrzynią czy plecionka.

W srode zvaguje auto z tunerem to moze sie czegos dowiem, choc wątpię..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie siedzi seria.

Pomysły były różne, że może wtryski (sprawdzone ok), pompa paliwa (sprawdzone ok), poduszki (sprawdzone ok).

Straszą mnie, że może dwumas, ale objawy nie za bardzo pasują. Poza tym drgania byłyby prawdopodobnie również na postoju, a tu tylko w trakcie jazdy i tylko w przedziale obrotów o jakim piszesz. Poza tym Ty wymieniałeś i nic się nie zmieniło. Jak sobie złapie większe obroty to nic nie czuć, a przyspieszenie jest bez zarzutu.

Jak coś odkryjesz to daj znać. Ja temat śledzę cały czas.

A jak ze zmianą biegów, czy wchodzą u Ciebie bez problemu, bo ja zauważyłem, (w sumie tylko z trójką), że jakby jest lekko coś przesunięte i nie wchodzi jak powinna, ale to chyba akurat związane jest ze zużyciem tej plastikowej kuli przy dźwigni zmiany biegów.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez wykluczam u siebie te elementy które wymieniłeś.

Dzisiaj zauwazylem ze najbardziej drzy auto jak lekko pomału dodaje gazu od 1700 wlasnie do 2000 pozniej drży coraz mniej.

Sprawdz czy u Ciebie tez na postoju przy przygazowaniu w w/w zakresie obrotów wystepują wibracje?

Mam kiepskie przeczucia, że to moze byc skrzynia biegów.. :disgust:

Jezeli tak to ciekawe czy cała na smietnik czy moze jakąś część da sie wymienic....?

Jak ja bym chciał żeby mi to ktoś zdiagnozował.. Gwarantuje ze mnie zapamięta jak mi samochód naprawi :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest nas dwóch

jest was wiececej :wink4: , bylo juz milon watkow na ten temat o tych drganiach niestety bez jednoznacznych odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzis u tunera i skierował on swoje podejrzenia w strone koła dwumasowego.

Włożone było uzywane, na poczatku jeszcze bylo w miare ok ale po tygodniu wlasnie zaczelo sie dziac to co wyzej opisane.

Na razie nie kupuje nowego...poczekam az sie nasili, teraz jeszcze ujdzie jakos z tym jezdzic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić trzeba przednią podporę silnika, bo jak źle ustawiona, to powoduje takie drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić trzeba przednią podporę silnika, bo jak źle ustawiona, to powoduje takie drgania.

Wizualnie bedzie widac jezeli jest zle ustawiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak tam? Widzę że nic się w temacie więcej nie ruszyło.

Wstawiłem autka na diagnostykę. Wywaliłem 150 zł i ustawili mi tylko zapłon, bo niczego więcej się nie dopatrzyli.

Drgania bez zmian... :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podejrzewam ze to bedzie dwumasówka...ale jeżdżę tak na razie..teraz jakby drgania są mniej odczuwalne, biegi wchodzą lekko. Jak sie nasili to sie bede martwil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi poradził, też mój mechanior, cyt:

"Jak szukasz wydatków, to możemy się pobawić, a jak to nie to, to koszty będą rosły."

Także ja też za przeproszeniem, miodu w d...e nie będę szukał...

Daj znać, gdyby coś się u Ciebie nagle zmieniło.

A sprawdzałeś może tą przednią podporę silnika, jak to kolega wyżej podpowiadał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podejrzewam ze to bedzie dwumasówka...ale jeżdżę tak na razie..teraz jakby drgania są mniej odczuwalne, biegi wchodzą lekko. Jak sie nasili to sie bede martwil.

Ja bym zainteresował się poduszkami silnika. Zobacz jak zachowuje się silnik podczas rozruchu i gaszenia jak nim rzuca na boki to poduszki mogą już być zużyte. W ogóle na ten cały problem drgań wg mnie składa się kilka elementów koło dwumasowe, poduszki i złącze elastyczne z tym, że uszkodzenie plecionki następuje w wyniku niesprawnej poduszki przeważnie prawej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas jest ok bo byl zmieniany na uzywke od AVF

po co wogole wkladac dwumas do auta w ktroym jest niepowtarzalna mozliwosc pozbycia sie tego gowna raz na zawsze ( jedomas z 1Z )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas jest ok bo byl zmieniany na uzywke od AVF

po co wogole wkladac dwumas do auta w ktroym jest niepowtarzalna mozliwosc pozbycia sie tego gowna raz na zawsze ( jedomas z 1Z )

Nie wiem, czy wystarczająco dokładnie prześledziłem temat dotyczący zmiany dwumasa na jednomas, ale zdania co do efektów tej wymiany są chyba podzielone. Jedni zachwalają, a u drugich nic się nie zmieniło, a może i nawet pogorszyło.

No i kwestia, czy nasze problemy, napewno dotyczą dwumasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy wystarczająco dokładnie prześledziłem temat dotyczący zmiany dwumasa na jednomas, ale zdania co do efektów tej wymiany są chyba podzielone. Jedni zachwalają, a u drugich nic się nie zmieniło, a może i nawet pogorszyło.

No i kwestia, czy nasze problemy, napewno dotyczą dwumasa?

nie do konca wiem jak moze sie cos pogorszyc , motoryzacja zyla przez 80 lat bez tego rozwiazania , wczesne A4 tez go nie mialy i jak widac niestanowilo to problemu.To tak jak z walkami wyrownowazjacymy , mialy byc takie zajeboste a przyspazaja samych problemow :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motoryzacja zyla przez 80 lat bez tego rozwiazania , wczesne A4 tez go nie mialy i jak widac niestanowilo to problemu.To tak jak z walkami wyrownowazjacymy , mialy byc takie zajeboste a przyspazaja samych problemow

Tu nie chodzi o to, że jest to dobre rozwiązanie. Ale jest to rozwiązanie "nowatorskie", które nabija kabzę producentom aut. Takich kwiatków w motoryzacji było więcej, m.in skrzynia multitronic.

Najlepsze są rozwiązania proste, nieskomplikowane. Mogli przecież trzepać do dzisiaj silnik 1Z, ale po co ? Warsztaty i producenci miieliby mniejszy zarobek :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówicie Panowie. Tylko, czy wymienimy dwumas, czy zrezygnujemy z niego, to są to koszty. Może zupełnie niepotrzebne, bo problem nadal nie jest jednoznacznie zdiagnozowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówicie Panowie. Tylko, czy wymienimy dwumas, czy zrezygnujemy z niego, to są to koszty. Może zupełnie niepotrzebne, bo problem nadal nie jest jednoznacznie zdiagnozowany...

racja , tyle ze mozna tak powiedziec jak by ten dwumas co wsadzil bym nowy a tak to lezey zdecydowanie w sferze podejzen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...