Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Można jeżdzić bez przepływki ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Logi robione były w czasie jazdy.[br]Dopisany: 24 Maj 2010, 13:13_________________________________________________...a przepływka ma niecały rok, poza tym czyściłem ją tydzień temu i po tym zachowuje się tak samo.

Powiedzcie mi czy ona pracuje czy nie i czy jeżdżę w trybie awaryjnym ?

Może to ten błąd jest wszystkiego przyczyną :

18048 - Internal Contr. Module (EEPROM) Error

P1640 - 35-10 - - - Intermittent

..myślę tak dlatego, że gdy jest podłączona były by tego(jej uszkodzenia) jakieś objawy, np. falowanie obrotów, dziury w gazie, słaba moc , szarpanie itp....

????????

Opublikowano

Logi robione były w czasie jazdy.

I w czasie jazdy obroty tak Ci skakały, np. z 2200 na 4000? Zrób jeszcze raz osobno z grupy 2 i 3 na 3-cim biegu od 1500 do 6000 obr/min.

Teraz jeszcze raz przejrzałem te logi - przepływka wcale nie pracuje (wcześniej pomyliłem kolumny). Sprawdź, czy wtyczka dobrze łączy i czy przewody nie są uszkodzone. Jeśli instalacja jest w porządku to wymieniaj przepływkę.

Logi robione były w czasie jazdy.[br]Dopisany: 24 Maj 2010, 13:13_________________________________________________...a przepływka ma niecały rok, poza tym czyściłem ją tydzień temu i po tym zachowuje się tak samo.

Powiedzcie mi czy ona pracuje czy nie i czy jeżdżę w trybie awaryjnym ?

Może to ten błąd jest wszystkiego przyczyną :

18048 - Internal Contr. Module (EEPROM) Error

P1640 - 35-10 - - - Intermittent

..myślę tak dlatego, że gdy jest podłączona były by tego(jej uszkodzenia) jakieś objawy, np. falowanie obrotów, dziury w gazie, słaba moc , szarpanie itp....

????????

Ja miałem uwaloną przepływkę - zacięła się na max wartości i jedyny objaw to chwilowe przylewanie silnika po uruchomieniu, które ustępowało po 1-2 sekundach po uruchomieniu. Jaka to przepływka - ori czy podróbka? Jeśli podróbka to nie dziw się, że padła.

Co do błędu to nigdzie nie mogę znaleźć opisu do niego ale może oznaczać jakieś problemy ze sterownikiem.

Opublikowano

Logi normalnie robiłem w czasie jazdy....stawałem na drodze i ruszałem.

..Jeszcze raz zrobię logi osobno, tak jak radzisz.....to znaczy mam z 3 ruszać ?[br]Dopisany: 24 Maj 2010, 13:25_________________________________________________Sprawdzałem też wtyczkę od przepływki i stwierdziłem,że w co drugim styku jest prąd.

- Kiedyś miałem przepływkę :

BOScH

0280 218 032

PBT GF30..............., którą uszkodziłem w wyniku czyszczenia i kupiłem w autolandzie tą:

FEBI

22922

PBT GF30

Opublikowano

Logi normalnie robiłem w czasie jazdy....stawałem na drodze i ruszałem.

..Jeszcze raz zrobię logi osobno, tak jak radzisz.....to znaczy mam z 3 ruszać

Nie z 3 ruszać, tylko jadąc na 3 z obrotami ok. 1500 wciskasz loguj i dajesz gaz do podłogi i nie odpuszczasz, aż na blacie nie będziesz miał ok. 6000 obr/min. Do logowania najlepiej jest wziąć pomocnika bo samemu to można zrobić sobie kuku.

Opublikowano

..Jeszcze raz zrobię logi osobno, tak jak radzisz.....to znaczy mam z 3 ruszać ?[br]Dopisany: 24 Maj 2010, 13:25_________________________________________________Sprawdzałem też wtyczkę od przepływki i stwierdziłem,że w co drugim styku jest prąd.

Hehe, a dalbys rade ruszyc z 3 biegu z gazem w podlodze... :) Sprawdz dobrze wtyczke, najlepiej jak masz jakas stara przeplywke to podmien na chwile, bo ta ci nie daje zadnego sygnalu...przynajmniej sie nic nie loguje.

Opublikowano

Postanowiłem oddać oryginalną przepływkę Boscha do regeneracji czekałem ze 2 dni i przysłali mi zregenerowana zamontowałem i wszystko jest do tej pory ok .

Możesz coś więcej napisać gdzie wysyłałeś i ile Cię kosztowało ? Dzięki .

Opublikowano

Chyba sprawa została rozwiązana :rolleyes:

Postanowiłem nie zmieniać obecnej przepływki. Skoro samochód - mechanicznie nie wykazuje żadnych niepokojących objawów, tj. brak mocy, szarpanie,falowanie obrotów itp - to znaczy , że jego podzespoły są OK, a w szczególności przepływka.

Po prostu , parametr 0,00 w miejscu gdzie jest przepływka jest wynikiem tego , że jest ona zamiennikiem i nie współpracuje z oprogramowaniem (brak odpowiedniego sterownika do współpracy z nie oryginalną przepływką) :good:

Opublikowano

Chyba sprawa została rozwiązana :rolleyes:

Postanowiłem nie zmieniać obecnej przepływki. Skoro samochód - mechanicznie nie wykazuje żadnych niepokojących objawów, tj. brak mocy, szarpanie,falowanie obrotów itp - to znaczy , że jego podzespoły są OK, a w szczególności przepływka.

Po prostu , parametr 0,00 w miejscu gdzie jest przepływka jest wynikiem tego , że jest ona zamiennikiem i nie współpracuje z oprogramowaniem (brak odpowiedniego sterownika do współpracy z nie oryginalną przepływką) :good:

nie jest to dobre bo jesli ECU nie widzi parametrow z przeplywki to nie bedzie dzialal dobrze i wydaje mi sie ze bedzie jezdzil jakby jej nie bylo.

jakie masz spalanie?

Opublikowano

Spalanie w normie 8-9 litrów. Moc też niczego sobie. Przy szybkim starcie przyjemnie wciska w fotel. Naprawdę nie widać żadnych niepokojących objawów.

Opublikowano

Spalanie w normie 8-9 litrów. Moc też niczego sobie. Przy szybkim starcie przyjemnie wciska w fotel. Naprawdę nie widać żadnych niepokojących objawów.

wydaje mi sie ze do czasu jak sie cos nie wysra i wtedy bedzie problem ale to Twoje auto :wink4:

Opublikowano

powinny rosnac a u ciebie caly czas jest stala wartosc

Opublikowano

Fakt ...nie mogę wykasować tego błędu :

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-00 - -

....ale najważniejsze ,że przepływka Bosch skomunikowała się z kompem.

Bo ta nowa firmy SWAG pokazuje w miejscu przepływki 0,00

Czy szukać nowej i wymieniać przepływkę ?

..a może na której jeździć lepiej ?

Co dalej robić ?

Opublikowano

ja tam bym wymienil :wink4:

Opublikowano

....a jakie wartości powinna pokazywać sprawna przepływka ?[br]Dopisany: 26 Maj 2010, 17:50_________________________________________________...właśnie zamówiłem na jutro w IC nową przepływkę Bosch.....oddaję starą za którą zwrócą mi kaucję

...zobaczymy co ona pokarze ????

Opublikowano

przy max obrotach ok 130g/s jezeli nie masz zadnego softu robionego

ile za przeplywke dales a ile kaucja?

Opublikowano

właśnie zamówiłem na jutro w IC nową przepływkę Bosch.....oddaję starą za którą zwrócą mi kaucję

...zobaczymy co ona pokarze ????

I ile taka przyjemność ?
Opublikowano

Przepływka Bosch około 490 zł i zwrot za używaną oryginalną Bosch około 130 zł.....czyli 360 zł . Nowa przepływka już czekała na mnie w sklepie.

Ze sobą wziąłem Lapka z vagiem. Dogadałem się ze sprzedawcą , że pójdzie ze mną do auta i podepnie nową przepływkę , a ja zobaczę czy wszystko OK.

Ku mojemu zdziwieniu przepływka podpięta ad hock wykazała na uruchomionym silniku około 0,9 - 1,3.

Sprawdziłem błędy i zobaczyłem , że błąd jest!!!!!!!!!!!!!. Próbowałem go wykasować ...nic to nie dało. :kwasny:

Postanowiłem jej nie brać , bo wynika z tego , że obecna przepływka(kupiona rok temu) firmy SWAG jest OK !!!!, a ja mam chyba jakiś problem z elektryką!!!!! :mysli:

Proszę o komentarz i porady.[br]Dopisany: 27 Maj 2010, 14:10_________________________________________________Dzisiejszy , kontrolny log :

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13500.html

Opublikowano

sprawdz napiecie we wtyczce

Opublikowano

Z tego co pamiętam we wtyczce w co drugim styku jest napięcie. W jednym chyba 3,5 , a w drugim około 1,5...ale nie jestem tego pewien :chytry:[br]Dopisany: 27 Maj 2010, 15:17_________________________________________________Znalazłem na forum, że :

napięcie zasilania równe napięciu aku, a sygnał 0-5V w zależności od masy przepływającego powietrza, napiecie zasilania podane z przekaznika który uruchamia pompe paliwa, sonde lambda, jest zawsze równe napieciu aku , sprawdż czy na innch odbornikach też masz różne napiecia a muszą być równe nap. aku, sygnał jest z pinów 2-4,powodzenia
[br]Dopisany: 27 Maj 2010, 16:37_________________________________________________Pomyliłem na tym drugim styku jest tak jak na akumulatorze 12 V....a na tym pierwszym 1,5- 3 V[br]Dopisany: 27 Maj 2010, 16:38_________________________________________________Na forum znalazłem również coś takiego :
moj problem z przeplywomierzem okazal sie problemem z katalizatorem :( , otoz wyjasniam , pojechalem do mechanika

podlaczyl pod kompa i standard blad przeplywki , pomyslal podumal wykrecil sonde lambda przed katalizatorem i silnik

zaczal chodzic jak nalezy ; kasowanie bledow i w trase :) ))

Czy można wykręcić sąde przy kolektorze i sprawdzić co się będzie działo ??? Może to jest cały sprawca tego zamieszania ? [br]Dopisany: 27 Maj 2010, 17:10_________________________________________________Przedstawiam nowe logi zgodnie z poradnikiem...oprócz dynamicznych :

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13786.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13787.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13788.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13789.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13790.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13791.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13792.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13793.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13794.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13795.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13796.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13797.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13798.html

http://vaglog.rtnet.pl/anwodut_13799.html

Proszę o analizę.

Ps. Wypiąłem przepływkę i ciągle występuje błąd :

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-00 - -

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...