Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kierownicy 3 ramiennej na 3 ramienna z łopatkami do multi


Silent bob

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę wymienić kierownicę na tróramienną pikowaną, bo mam tróramienną, ale w zwykłej skórze. Sama taka podmiana jest trochę bezsensowna więc pomyślałem, że fajnie byłoby dołożyć od razu taką z łopatkami. Pomijając kwestię używalności łopatek taka wymiana miałaby większy sens. I teraz moje pytanie, czy wystarczy kiera i jakieś kodowanie VAGiem czy bede prawdopodobnie potrzebowal jeszcze zmienic modul kierownicy, czy moze cala operacja w ogole bedzie p&p ? Przerabiał już ktoś temat ? Szukałem w szukajce, ale głównie znalazłem o upgradach na kierę multi.


Drugie pytanie dotyczy samej kierownicy, już - sam sprawdziłem. No więc jakby ktoś potrzebował, w A4 B6 nie było łopatek przy kierownicy, zarówno w tipie jak i w multi sterowanie z kierownicy biegami jest za pomocą przycisków. Kierownice z łopatkami pochodzą z reguły od A3.

Pzdr

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez chce wymienic 4 ramienna multifunkcje bez zmiany biegów na trojramienna z b7 multifunkcje plus łopatki.

Jesli adaptacja tych łopatek to duzo zabawy - podaruje sobie.[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 09:56_________________________________________________Skusiłem sie w końcu na kiere 3 ramienna z b7. Zakupilem tez tasme by wszystko dzialalo jak trzeba. Niestety okazalo sie ze w nowej tasmie jest zmodyfikowane wejscie na żółtą małą wtyczke - nie wiem jak to inaczej okreslic hehe. Podlaczylem wszystko bez tej wtyczki i nie dziala mi sterowanie w kierownicy o podswietlanie jej guzikow jest dosc blade (ale moze akurat tak ma byc).

Co teraz robic ? Jechac do aso po odpowiednia wtyczke i przelutowac te kable ? Ma moze ktos rozpiske jak je wlutowac ? Czy moze to grubsza zabawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę wymienić kierownicę na tróramienną pikowaną, bo mam tróramienną, ale w zwykłej skórze. Sama taka podmiana jest trochę bezsensowna więc pomyślałem, że fajnie byłoby dołożyć od razu taką z łopatkami. Pomijając kwestię używalności łopatek taka wymiana miałaby większy sens. I teraz moje pytanie, czy wystarczy kiera i jakieś kodowanie VAGiem czy bede prawdopodobnie potrzebowal jeszcze zmienic modul kierownicy, czy moze cala operacja w ogole bedzie p&p ? Przerabiał już ktoś temat ? Szukałem w szukajce, ale głównie znalazłem o upgradach na kierę multi.

Drugie pytanie dotyczy samej kierownicy, już - sam sprawdziłem. No więc jakby ktoś potrzebował, w A4 B6 nie było łopatek przy kierownicy, zarówno w tipie jak i w multi sterowanie z kierownicy biegami jest za pomocą przycisków. Kierownice z łopatkami pochodzą z reguły od A3.

Pzdr

Bartek

Troche odgrzeje kotleta ale czy ktos juz tego moda przerabial?? Zakladam ze podlaczenie jes p&p ale jak wyglada kodowanie , wystarczy w steering wheel zmienic na multi czy tez jeszcze cos trzeba w sterowniku skrzyni kodowac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak samo jak z kierownicą multifunkcyjną, czyli żeby zamontować ją z modelu B7 do modelu B6 trzeba zmieniać

moduł kierownicy na Q

taśmę poduszki na A

okablowanie poduszki

łącznik 4 pin

poduszkę oraz kierownice

Dokonać kodowania na kierownicę multifunkcyjną z opcją tiptronic. Jeżeli macie więcej pytań piszcie na PW.

P.S. jak coś mam w dziale sprzedam kierownicę 3 ramienną mf z łopatkami :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy, chodzi mi o zamienienie zwyklej kiery B6 na kiere z b6 z przyciskami (lopatkami) do zmiany biegow. bez obslugi radia itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn inna jest tasma przy zwyklej kierownicy niz przy troj ramiennej z przyciskami do zmiany biegow????? caly czas mowa o kierownicach z b6. jaki ewentualnie numer ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy, chodzi mi o zamienienie zwyklej kiery B6 na kiere z b6 z przyciskami (lopatkami) do zmiany biegow. bez obslugi radia itd.

To masz racje źle się zrozumieliśmy :) jeżeli uparłeś się na kiere B6 z przyciskami to na początek sprawdź jaki masz teraz moduł kierownicy jeżeli F albo S to czeka Cie zmiana na N lub L. Taśma jaką potrzebujesz do tej kierownicy ma numer 8E0-953-541E.

Powiem Ci że jeżeli miałbyś to wszystko zmieniać i kompletować to ja nie widzę większego sensu bo po pierwsze tego do B6 jest mało tzn. kierownice są gorzej z poduszkami i taśmami które są w dosyć drogie.

Ja bym jednak uderzał w kierownice od B7 ale to Tobie ma pasować :) i ma się Tobie podobać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noi o wlasnie taka odpowiedz mi chodzilo. pozatym to nie dla mnie tylko dla znajomego i jak wszystko dobrze pojdzie to kosztow nie bedzie albo beda bardzo male ;) co do tasmy to dawca mial 8E0-953-541d. A jak wyglada sprawa z kodowaniem?? wystarczy w steering wheel dolozyc 1??

0x?xx: Options

+1 = Tiptronic

czy jeszcze w skrzyni cos jeszcze zmienic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma D też będzie dobra, jeżeli chodzi o kodowanie to tak jak napisałeś wystarczy dodać 1 i będzie wszystko działało. Daj znać jak poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie, odgrzeje już dość stary temat, jednak starałem sie dokładnie przeszukać forum jak i internety w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem, jednak bezskutecznie:(

Tak jak autor posta - postanowiłem wymienić moją zwykłą kierownicę trójramienną na taką z łopatkami do zmiany biegów. Zakupiłem kierownicę od A3 8P z łopatkami i okazało sie ze ma inną wtyczkę 12 pin i np przewody od klaksonu są na 7, 8 pinie zamiast 1 ,2. Dlatego postanowiłem przełożyć odpowiednie piny do starej wtyczki, tylko pytanie - które piny w tym złączu sa odpowiedzialne za zmianę biegów ?? próbowałem już kilku kombinacji lecz bezskutecznie, skrzynia nie reaguje na zmianę biegów łopatkami. W nowej kierownicy do kostki prócz przewodów poduszki wchodzą 4 przewody - brązowy i czarny(klakson?) oraz biały i czerwony. Posiadam moduł kierownicy z końcówką Q oraz tasmę Airbag E gdyż nie dawno dokładałem tempomat.

Czy przerabiał ktoś już ten temat i wie do których pinów podłączyć te przewody?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Temat odgrzany więc dodam swoje pytanie. Czy mając multifunkcyjną kierownicę w B6 mogę bez problemowa założyć multifunkcyjną kierownicę od b7? Wymiana kierownicy na kierownice tylko od modelu wyżej, bez żadnych dodatkowych funkcjonalności.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Kamil


30m0mma.jpgOd jakiego modelu audi może to być kierownica?

Kupiłem do niej poduszkę od S4 i nie pasuje a podobno miała być od b7. Tak niby twierdził poprzedni właściciel ale jak widać nie koniecznie miał rację.

Przepraszam za rozmiar zdjęcia coś poszło nie tak chyba:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama przekładka kierownic nic Ci nie da, żeby ta z B7 działała musisz wymienić moduł i taśmę. Kiera jest pewnie z A3 bo widać to na pierwszy rzut oka po stelażu mocującym, zatem nic dziwnego ze poduszka z B7 Ci nie pasuje.

Edytowane przez Gregory87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama przekładka kierownic nic Ci nie da, żeby ta z B7 działała musisz wymienić moduł i taśmę. Kiera jest pewnie z A3 bo widać to na pierwszy rzut oka po stelażu mocującym, zatem nic dziwnego ze poduszka z B7 Ci nie pasuje.

To trochę się pokomplikowało. W sumie mogłem to wyczytać wyżej<ślepota>. Czy ta kierownica od A3 jest w stanie współpracować z moim autem czy lepiej ją sprzedać i kupić od B7 razem z modułem i taśmą?

Czy ten moduł podejdzie? http://allegro.pl/modul-pod-kierownice-8e0953549q-audi-a4-b7-i6632165838.html lub http://allegro.pl/audi-a4-b7-modul-kierownicy-tempomat-8e0953549q-i6669942849.html

A taśma jaki może mieć symbol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz już airbag do B7 to lepiej będzie kupić odpowiednią kiere, Moduł z linku jest odpowiedni musi być z końcówką Q, taśma natomiast to 4E0953541A,
https://a4-klub.pl/index.php?/topic/14538-wymiana-modulu-kierownicy-pod-tempomat-kierownice-multifunkcyjna/

A i dochodzi jeszcze kostka 4-pinowa, do której podłacza się nową taśmę.
Poczytaj powyższy wątek wszystkie info są w nim zawarte

Edytowane przez Gregory87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...