Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak sprawdzic czy pasek narobił szkód w głowicy i jak ustawia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka dni temu zacząłem miec małe problemy z moja a4 tzn przy predkosci ok 160km/h jest objaw taki jakby odcinano paliwo. Sprawdzanie przepływke ale to nie ona, kierownice w turbo w turbo tez raczej ale duzo poczytałem o tym całym n75 i przypuszczam,że to on.Chciałem dzis sprawdzic auto Vagiem nio ale ,wyjezdzajac do pracy padł pasek rozrządu.No i w tej kwesti panowie mam takie pytanie : od czego zacząć. Czy od razu wywalac glowice itd czy czasami tak bywa ze nie krzywi zaworów bo wiem ,że w niektórych samochodach tak jest ale to moje pierwsze audi nio i pytanie drugie mianowice ustawienia pompy wtryskowej bo przypuszczam ze jak wywale glowice to trzeba ją ustawiac. Panowie jeszcze pytanie dotyczacę pompy co trzeba mieć aby ją ustawic. Z góry dzieki za podpowiedzi nio i jezeli zadałem jakies glupie pytanie to darujcie juz dzis bo jestem dośyc zdołowany

proszę stosować 2 punkt regulaminu

Opublikowano

Jeśli chodzi o szkody, to trudno powiedzieć nie zaglądając do silnika, bardzo wiele zależy od tego z jaką prędkością obrotową pracował silnik w momencie zerwania paska. A odnośnie tego-

czasami tak bywa ze nie krzywi zaworów bo wiem ,że w niektórych samochodach tak jest
- to masz rację, są silnik tzw. bezkolizyjne, w których tłok nie ma możliwości zetknąć się z zaworami, ale niestety AFN takim silnikiem nie jest ;( (nie wiem jak jest z innymi silnikami montowanymi w A4, ale podejrzewam, że podobnie).

P.S. Nie wiem z jakiego powodu pękł Ci pasek, ale wygląda mi to na poważne zaniedbanie z wymianą niektórych elementów eksploatacyjnych na czas :bicz3: ;)

Opublikowano

Darek-G

Silnik pracował na obrotach około 2500. Przypuszczam ze pekł ze starosci,lecz na osłonie jest zaznaczone ze powinien byc wymieniany prz 147 tys mil wiec zostało mi 7 tys.Chciałbym sie dowiedziec co trzeba jeszcze wymienic przy okazji poza napinaczem rolkami czy pompe tez?

Mam taki plan ze najpierw załoze pasek i pokręce kolem zeby sprawdzic czy nic go nie trzyma co o tym myslisz?

Opublikowano

Spotkałem się z opiniami (sam też tak uważam), że jeśli po zakupie używanego samochodu nie masz 100% pewności kiedy wymieniane były elementy ekspoloatacyjne (w szczególności te, których uszkodzenie może skutkować poważnymi konsekwencjami), to należy je bezzwłocznie wymienić. Wg mnie są to przede wszystkim: pasek rozrządu wraz z rolkami, pompa wodna (sporo ludzi to bagatelizuje, ale to pompa może stać się przyczyną zerwania paska rozrządu), pasek wielorowkowy (często też jego rolka napinająca wymaga uwagi, szczególnie jeśli jej oś obrotu jest nierównoległa do pozostałych, a u mnie tak właśnie było, czytałem też ostatnio na forum o takiej sytuacji u kogoś innego, więc to nie był chyba przypadek), olej w silniku, przed zimą również polecam zmianę płynu w układzie chłodzenia, bo nigdy nie wiadomo czy ktoś nie dolał do niego wody (szczególnie jakiś handlarz "odpicowujący" auto do sprzedaży). O filtrach chyba nawet nie muszę pisać :)

Co do ręcznego kręcenia silnikiem, to nie widziałem nigdy takiej akcji i naprawdę nie wiem czy to możliwe - teoretycznie po wykręceniu świec powinno pójść.

Prędkość 2500 to już sporo, więc będziesz miał chyba ogromne szczęście jeśli nic się nie uszkodziło, ale raczej bym na to nie liczył. Najlepiej zaciągnąć autko do dobrego mechanika i niech on sprawdzi.

Powodzenia!!! Trzymam kciuki żeby było wszystko :thumbup:

Opublikowano

Sciagaj glowice, innego wyjscia nie widze.

Bo krecic silnikiem bedziesz pewnie mogl ale nie znaczy to, ze zawory sie nie pokrzywily.

Moze nie bedzie tak zle.

Opublikowano

Własnie wróciłem z czesciami teraz tylko nabrac checi i do roboty :>Tylko bardzo mnie martwi pompa wtryskowa bo nie wiem czy ją ustawie. Troszke tam sobie sam robie przy aucie ale to juz do mnie wyższa szkoła jazdy [br]Dopisany: 18 Lipiec 2007, 14:05 _________________________________________________Nawet nie jest tak zle pękniete kieliszki i 6 zaworów zniszczonych.Szczesie takie że silnik pracował w miare na niskich obrotach nawet nie mysle co moze sie stac przy wiekszych pewno tłoczki do wymiany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...