michal1910g Opublikowano 25 Maja 2010 Opublikowano 25 Maja 2010 Witam!(audi a4 2.0fsi 2003) Zaraz po odpaleniu silnika kiedy jest zimny obroty wchodzą na 1100 na jakieś 20 sek. a później wahają się między 750-850 co oczywiście powoduje drżenie samochodu. Zauważyłem też, że czasem razem z wahaniem obrotów delikatnie przygasa światło górne w środku jakby spadek napięcia. Po przejechaniu kilku km wszystko wraca do normy tzn. jak się zatrzymuję na światłach to obroty są na 900 bez wahań. Początkowo myślałem że może akumulator słaby, ale nawet po przejechaniu 300km jak zgasiłem silnik na jakieś 15min znów było to samo. I drugi problem (a może to ten sam ) to zdarzyło mi się 2 razy jak dojeżdżałem do świateł na jałowym to zgasł silnik. Proszę o jakieś wskazówki i z góry dziękuję.
docktor82 Opublikowano 25 Maja 2010 Opublikowano 25 Maja 2010 hejka a VAG podpinales zeby cobaczyc czy jakichs bledow nie ma?? pozdro
michal1910g Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Opublikowano 25 Maja 2010 nie podpinałem, narazie nie mam bardzo czasu i dostępu
docktor82 Opublikowano 25 Maja 2010 Opublikowano 25 Maja 2010 a jak ci zgasl silnik to pojawily sie jakies zolte swiatelka czy nic??
michal1910g Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Opublikowano 25 Maja 2010 tylko kontrolka baterii jak to zwykle chyba bywa jak sam gaśnie silnik i tyle. potem odrazu odpalił bez problemu
M_ILES Opublikowano 26 Maja 2010 Opublikowano 26 Maja 2010 Mozesz sprawdzic napiecie ladowania alternatora oraz napiecie jakie masz na aku (na postoju). Nie wiem, czy na swoj sposob nie probujesz opisac "falowania obrotow" co wskazywalo by na przepustnice do czyszczenia. (mnie kiedys, w innym samochodzie, zdarzalo sie, ze auto gaslo na luzie, i okazalo sie, iz przepustnica dokonala zywota). Pozdr
michal1910g Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Opublikowano 30 Maja 2010 po przeszukaniu forum i objawów opisanych u innych wszystko wskazywałoby na przepustnicę. czy któryś z kolegów wie jak się nazywa przepustnica po angielsku? czy będzie to throtle?
docktor82 Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 throtle body. tylko nie radze tego wymieniac bo sie wpedzisz w duze koszty, ja sam sobie przepustnice wyczyscilem i zrobilem adaptacje
michal1910g Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Opublikowano 30 Maja 2010 dzięki bardzo. właśnie mam zamiar przeczyścić tylko jeszcze się nie zagłebiałem jak to zrobić i czy dam radę sam.
docktor82 Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 łatwizna. dasz rade. napewno bedziesz potrzebował troche płynu chlodniczego bo przy odkreceniu przepustnicy stracisz go. moja rada to taka aby niedotykac modulu sterujacego przepustnica gdyz jest to element niewymienny i przychodzi razem z przepustnica, ktorej koszty tu w anglii jak sie dowiedzialem to okolo 600 funtow. a probowales robic sama adaptacje?? czasami pomaga bez koniecznosci czyszczenia jej.
michal1910g Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Opublikowano 30 Maja 2010 nie próbowałem. czekam właśnie na vag-a zamówionego z e-bay to wtedy mogę sprubować, ale słyszałem że można to zrobić też ręcznie. wiesz jak?
docktor82 Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 z tego co mi znajomy mowil to da sie to zrobic recznie ale w starszych modelach gdzie modul sterujacy przepustnica nie jest w pelni sterowany elektronicznie. a niestety zarowno w twoim jak i moim silniku to juz pelna elektronika wic raczej zdalbym sie na vag
M_ILES Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Nic prostszego :>, po czyszczeniu, podlaczasz wszystko, wlaczasz ZAPLON stacyjka (nie silnik!) odczekujesz 1-2min (w tym czasie mozesz zajrzec do silnika ponownie, uslyszysz dzwiek ciagly, to nastawianie sie przepustnicy, czujnik polozenia podaje sygnal do ECU. Gdy dzwiek ten umilknie, mozesz odpalic auto. Powodzenia
michal1910g Opublikowano 31 Maja 2010 Autor Opublikowano 31 Maja 2010 Tak już robiłem ale nic nie pomogło. Muszę ją przeczyścić i tyle. Każdy pisze że to łatwizna itp ale nie mogę nigdzie znaleźć opisu demontaży do b6. mam to auto od niedawna i cała ta elektonika to dla mnie nowość. wiem że jak już się zabiorę do roboty to napewno to zrobię, potrzebuję tylko jakiegoś opisu krok po kroku co i jak. czy któryś z kolegów ma może linka do takiego opisu lub mógłby to opisać. Byłbym bardzo wdzięczny, szukam już trzeci dzień.
docktor82 Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Tu jest przyklad ze zdjeciami. co prawda jest to od silnika ADR ale u nas jest bardzo podobnie. jedyna roznica wlasciwie to my nie mamy zadnej linki gazu na przepustnicy. a jesli zrobisz wszystko tak jak na instrukcji to bedzie gitara. http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_czyszczenie_przepustnicy-t99979.0.html jak rozbierzesz przepustnice to zwroc uwage na czerwona uszczelke czy jest cala (jej koszt to okolo 3 funty za ori wiec nie ma czym sie przejmowac w razie draki) PS: a jesli nie spodoba ci sie ta instrukcja to daj znac wtedy napisze krok po kroku do ALT pozdrawiam
michal1910g Opublikowano 31 Maja 2010 Autor Opublikowano 31 Maja 2010 dzięki za link, już go przeglądałem wcześniej i myślałem że nie za bardzo pasuje do mojego awa, ale sprubóje w piątek. pozdrawiam i dzięki
zbojna Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Mam czasami podobnie, tylko na zimnym czasami z raz lub dwa razy, wiec daj znać czy pomogło...swoja droga słyszałem o preparatach w sprayu do czyszczenia, wiem ze to nie to samo co rozebranie i wyczyszczenie ale duzo mniej roboty i niektórzy je chwalą, koszt nieduży wiec chyba warto spróbować...
michal1910g Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 Witam ponownie. tak więc przepustnica wyczyszczona. rzeczywiście żadna filozofia jednak muszę powiedzieć, że poprawiło się może trochę ale jak silnik osiągnie już temp.90 stopni to przestaje trząść. acha i obroty jak narazie nie falują tylko właśnie trochę buja całym autem zanim się nagrzeje. jak już osiągnie właściwą temperaturę to daję mu gazu i już jest wporządku. Adaptację robił mi znajomy mechanik profesjonalnym sprzętem tylko że zauważyłem teraz że komputer pokazuje spalanie ok 11 MPG co daje jakieś 21l/100km jeśli się nie mylę. czy to on coś skopał robiąc adaptację czy to coś z przepustnicą? robił też diagnostykę i nie wywaliło błędów. co o tym myślicie? spalanie wróciło do normy [br]Dopisany: 04 Czerwiec 2010, 15:51_________________________________________________Witam ponownie. Postanowiłem odświeżyć temat ponieważ zauważyłem coś nowego związanego z trzęsieniem auta po odpaleniu. Tak więc jak już pisałem po czyszczeniu przepustnicy jakby się trochę poprawiło albo sobie to poprostu wmówiłem. Wczoraj zauważyłem że trzęsie po odpaleniu silnika ale tylko jak klima jest wyłączona po załączeniu klimy wskazówka obrotów minimalnie się podnosi i silnik pracuje równiutko. przy włączonym przycisku ECON też trzęsie. trochę daje do myślenia co? co o tym myślicie? pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się