Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Nierówne obroty ale tylko po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!(audi a4 2.0fsi 2003) Zaraz po odpaleniu silnika kiedy jest zimny obroty wchodzą na 1100 na jakieś 20 sek. a później wahają się między 750-850 co oczywiście powoduje drżenie samochodu. Zauważyłem też, że czasem razem z wahaniem obrotów delikatnie przygasa światło górne w środku jakby spadek napięcia. Po przejechaniu kilku km wszystko wraca do normy tzn. jak się zatrzymuję na światłach to obroty są na 900 bez wahań. Początkowo myślałem że może akumulator słaby, ale nawet po przejechaniu 300km jak zgasiłem silnik na jakieś 15min znów było to samo. I drugi problem (a może to ten sam :no:) to zdarzyło mi się 2 razy jak dojeżdżałem do świateł na jałowym to zgasł silnik.

Proszę o jakieś wskazówki i z góry dziękuję.

Opublikowano

hejka

a VAG podpinales zeby cobaczyc czy jakichs bledow nie ma??

pozdro

Opublikowano

a jak ci zgasl silnik to pojawily sie jakies zolte swiatelka czy nic??

Opublikowano

Mozesz sprawdzic napiecie ladowania alternatora oraz napiecie jakie masz na aku (na postoju).

Nie wiem, czy na swoj sposob nie probujesz opisac "falowania obrotow" co wskazywalo by na przepustnice do czyszczenia.

(mnie kiedys, w innym samochodzie, zdarzalo sie, ze auto gaslo na luzie, i okazalo sie, iz przepustnica dokonala zywota).

Pozdr :good:

Opublikowano

po przeszukaniu forum i objawów opisanych u innych wszystko wskazywałoby na przepustnicę. czy któryś z kolegów wie jak się nazywa przepustnica po angielsku? czy będzie to throtle?

Opublikowano

throtle body. tylko nie radze tego wymieniac bo sie wpedzisz w duze koszty, ja sam sobie przepustnice wyczyscilem i zrobilem adaptacje

Opublikowano

łatwizna. dasz rade. napewno bedziesz potrzebował troche płynu chlodniczego bo przy odkreceniu przepustnicy stracisz go.

moja rada to taka aby niedotykac modulu sterujacego przepustnica gdyz jest to element niewymienny i przychodzi razem z przepustnica, ktorej koszty tu w anglii jak sie dowiedzialem to okolo 600 funtow.

a probowales robic sama adaptacje?? czasami pomaga bez koniecznosci czyszczenia jej.

Opublikowano

nie próbowałem. czekam właśnie na vag-a zamówionego z e-bay to wtedy mogę sprubować, ale słyszałem że można to zrobić też ręcznie. wiesz jak?

Opublikowano

z tego co mi znajomy mowil to da sie to zrobic recznie ale w starszych modelach gdzie modul sterujacy przepustnica nie jest w pelni sterowany elektronicznie. a niestety zarowno w twoim jak i moim silniku to juz pelna elektronika wic raczej zdalbym sie na vag

Opublikowano

Nic prostszego :>, po czyszczeniu, podlaczasz wszystko, wlaczasz ZAPLON stacyjka (nie silnik!)

odczekujesz 1-2min (w tym czasie mozesz zajrzec do silnika ponownie, uslyszysz dzwiek ciagly, to nastawianie sie przepustnicy, czujnik polozenia podaje sygnal do ECU. Gdy dzwiek ten umilknie, mozesz odpalic auto.

Powodzenia

Opublikowano

Tak już robiłem ale nic nie pomogło. Muszę ją przeczyścić i tyle. Każdy pisze że to łatwizna itp ale nie mogę nigdzie znaleźć opisu demontaży do b6. mam to auto od niedawna i cała ta elektonika to dla mnie nowość. wiem że jak już się zabiorę do roboty to napewno to zrobię, potrzebuję tylko jakiegoś opisu krok po kroku co i jak. czy któryś z kolegów ma może linka do takiego opisu lub mógłby to opisać. Byłbym bardzo wdzięczny, szukam już trzeci dzień.

Opublikowano

Tu jest przyklad ze zdjeciami. co prawda jest to od silnika ADR ale u nas jest bardzo podobnie. jedyna roznica wlasciwie to my nie mamy zadnej linki gazu na przepustnicy. a jesli zrobisz wszystko tak jak na instrukcji to bedzie gitara.

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_czyszczenie_przepustnicy-t99979.0.html

jak rozbierzesz przepustnice to zwroc uwage na czerwona uszczelke czy jest cala (jej koszt to okolo 3 funty za ori wiec nie ma czym sie przejmowac w razie draki)

PS: a jesli nie spodoba ci sie ta instrukcja to daj znac wtedy napisze krok po kroku do ALT

pozdrawiam

Opublikowano

dzięki za link, już go przeglądałem wcześniej i myślałem że nie za bardzo pasuje do mojego awa, ale sprubóje w piątek. pozdrawiam i dzięki

Opublikowano

Mam czasami podobnie, tylko na zimnym czasami z raz lub dwa razy, wiec daj znać czy pomogło...swoja droga słyszałem o preparatach w sprayu do czyszczenia, wiem ze to nie to samo co rozebranie i wyczyszczenie ale duzo mniej roboty i niektórzy je chwalą, koszt nieduży wiec chyba warto spróbować...

Opublikowano

Witam ponownie. tak więc przepustnica wyczyszczona. rzeczywiście żadna filozofia :) jednak muszę powiedzieć, że poprawiło się może trochę ale jak silnik osiągnie już temp.90 stopni to przestaje trząść. acha i obroty jak narazie nie falują tylko właśnie trochę buja całym autem zanim się nagrzeje. jak już osiągnie właściwą temperaturę to daję mu gazu i już jest wporządku. Adaptację robił mi znajomy mechanik profesjonalnym sprzętem tylko że zauważyłem teraz że komputer pokazuje spalanie ok 11 MPG co daje jakieś 21l/100km jeśli się nie mylę. czy to on coś skopał robiąc adaptację czy to coś z przepustnicą? robił też diagnostykę i nie wywaliło błędów. co o tym myślicie?

spalanie wróciło do normy :rolleyes:[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2010, 15:51_________________________________________________Witam ponownie. Postanowiłem odświeżyć temat ponieważ zauważyłem coś nowego związanego z trzęsieniem auta po odpaleniu. Tak więc jak już pisałem po czyszczeniu przepustnicy jakby się trochę poprawiło albo sobie to poprostu wmówiłem. Wczoraj zauważyłem że trzęsie po odpaleniu silnika ale tylko jak klima jest wyłączona :mysli: po załączeniu klimy wskazówka obrotów minimalnie się podnosi i silnik pracuje równiutko. przy włączonym przycisku ECON też trzęsie. trochę daje do myślenia co? co o tym myślicie? pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...