Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zawieszenie - Problem po wymianie amortyzatorów i sprężyn


echotxmx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zaznaczam, że prawie kompletnie się nie znam na mechanice i poniższy opis wymian jest robiony pod rady mechanika teoretycznie znającego się na rzeczy.

Kupiłem autko sprowadzane z Niemiec. (Audi A4 - 1,9 TDi quattro, 97 rocznik, kombi ) pełna książka serwisowa itd. Podczas kupna byłem poinformowany o tym, że najprawdopodobniej niedługo będę musiał wymieniać elementy zawieszenia, i tak też się stało.

Po przejechaniu 2000 km padł amortyzator z tyłu (zerwał się ten uchwyt na amortyzatorze podtrzymujący sprężyn). Zawiozłem samochód do mechanika i po paru godzinach dostaje telefon, że amortyzatory stare były od A6 (nowe sprężyny są niemieckiej firmy... wypadła mi nazwa teraz z głowy. Mogę sprawdzić jeśli to pomoże. Teoretycznie dobrej marki. 460 zł za sztukę). Rada tego mechanika była taka, by wymienić na takie same, dodatkowo zapytany o stan sprężyn odpowiedział, że są jeszcze ok. Tak też zrobiłem i teraz mam wątpliwości. Po paru dniach dobiłem sprężyny tzn. doprowadziłem do stanu gdzie nie było wolnej przestrzeni pomiędzy zwojami.

Tak też przyszedł czas na wymianę sprężyn. Zamówiłem sprężyny pod numer samochodu....

Sprężyny firmy Kayaba do a4 quattro wzmocnione

Stare sprężyny jak się okazało mają oznaczenie forda ->W935D 26 92

EFEKT:

Odległość górnej krawędzi nadwozia od koła wynosi ( z tego co pamiętam ) ok 20 cm. Mam normalnie wersje all-road !!!

Proszę o pomoc.

poniżej zdjęcia starej sprężyny oraz wygląd po zmianie:

http://img202.imageshack.us/img202/5854/p27051009360001.jpg

http://img709.imageshack.us/img709/1622/24052010235.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Podłąnczam się do tematu.Rzeczywiście super Allroad Ci wyszedł.

U mnie trochę podobny problem. A4 99 Avant quattro 1,9 110km. Kupiłem na fabrycznym -40, nie dało się po PL drogach jeździć. Podjąłem decyzję o wymianie. Wymieniłem najpierw tył (amory + sprężyny) efekt :good: . Później przód (również amory i sprężyny) niestety :thumbdown: przód leży tak jak na oryginalnych -40. Szukam rozwiązania. Jakich kolorów oznaczeń szukać :mysli:

Mogę zbadać sprawę tyłu -> podeślę markę i rodzaj sprężyny jaką użyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Szukam rozwiązań bo tak to średnio się jeździ. Na jutro mogę mieć te same sprężyny ale nie wzmocnione. To może osiądzie.

Czy możliwe jest, że skoro amortyzatory są z A6 to tak wyszło ?? Tzn. Czy uchwyt na sprężynę na amortyzatorze z A6 może być wyżej niż z A4 ?

To by rozwiązało problem. [br]Dopisany: 27 Maj 2010, 13:27_________________________________________________To zdjęcie aktualnego amortyzatora :

http://img64.imageshack.us/img64/9916/p27051014170002.jpg

proszę o jakieś rady ;-)[br]Dopisany: 27 Maj 2010, 14:29_________________________________________________Sprawdziłem

556 285

SACHS amortyzator gazowy T AUDI A6 Quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu kupiłeś amortyzatory od A6 jak masz A4 :wallbash: przecież A6 jest większym autem i cięższym tak na chłopski rozum nie trzeba się znać. Ktoś wcześniej coś kombinował czyli coś musiało być nie tak z autem. Popytaj czy nikt nie ma jakiś starych amortyzatorów z A4 oczywiście Q i podmień na nowej sprężynie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakaś masakra :blink:

jedź do jakiegoś konkretnego mechanika od zawieszenia w twojej okolicy i zrób to tak jak powinno być

Albo poczytaj trochę forum i sam do tego dojdziesz.

A na katowicach śmiali się z mojego allroada :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem autko sprowadzane z Niemiec. (Audi A4 - 1,9 TDi quattro, 97 rocznik, kombi ) pełna książka serwisowa itd. Podczas kupna byłem poinformowany o tym, że najprawdopodobniej niedługo będę musiał wymieniać elementy zawieszenia, i tak też się stało.

patrząc na Twoje auto i opis części jakie masz w zawieszeniu można śmiało stwierdzić, że ta pełna książka serwisowa to jedna wieka ściema, nie chcę mędrkować ale ktoś kto sprzedawał to auto wiedział doskonale co mu dolega i na bezczelnego chciał szybko sprzedać...sprężyny od Forda, amory od A6, ciekawe co jeszcze w nim nie tak, oby to było tylko to z tym zawieszeniem, no i ten Twój mechanik mówi żebyś założył takie same amory :wallbash: efekt masz na swoim aucie a my na fotkach, ja bym wsadził części takie jaki powinno się wsadzać, a nie kombinacje, życzę szybkiego doprowadzenia auta do normalności :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wysoko stoi to Audi :blink:. A mam pytanie do innych(przepraszam, że nie założyłem swojego tematu)- czy tył(i przód najlepiej) da się jakoś podnieść do góry(ale nie aż tak wysoko jak na zdjęciu(ok 5-8 cm tył, przód trochę mniej)? Oczywiście mam rozumieć, że tylko od sprężyn zależy jak wysoko0 stoi auto? Z góry dzięki za odpowiedź.

P.S: Mój pierwszy post- proszę o wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wysoko stoi to Audi :blink:. A mam pytanie do innych(przepraszam, że nie założyłem swojego tematu)- czy tył(i przód najlepiej) da się jakoś podnieść do góry(ale nie aż tak wysoko jak na zdjęciu(ok 5-8 cm tył, przód trochę mniej)? Oczywiście mam rozumieć, że tylko od sprężyn zależy jak wysoko0 stoi auto? Z góry dzięki za odpowiedź.

P.S: Mój pierwszy post- proszę o wyrozumiałość.

Jeśli chcesz wyższe auto to trzeba było kupić wersję allroad. Przecież seryjne zawieszenie 1BA stoi bardzo wysoko :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Wiadomo co i jak.

Wiecie... JA się nie znam i Jak mechanik mówi, że tak powinno być to mu wierzę. Komuś musiałem bo niewiele czasu miałem.

Postaram się wyegzekwować wymianę u niego Ale gdyby był problem nowe amortyzatory musiałyby poczekać ;/

Pozdrawiam i Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Wiadomo co i jak.

Wiecie... JA się nie znam i Jak mechanik mówi, że tak powinno być to mu wierzę. Komuś musiałem bo niewiele czasu miałem.

Postaram się wyegzekwować wymianę u niego Ale gdyby był problem nowe amortyzatory musiałyby poczekać ;/

Pozdrawiam i Dzięki za odpowiedzi

W dzisiejszych czasach ślepe wierzenie mechanikowi to głupota :gwizdanie:

Szczególnie jak się nie ma o czymś pojęcia.

Pełno jest oszustów i dlatego każdemu trzeba patrzeć na ręce.

A jak tak się nie robi to się ma sprężyny z forda i amortyzatory z a6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha.... To nie jest coś niezwykłego, że się nie znam. Znam się natomiast na innych sprawach. Komuś musiałem zawierzyć a to całkiem normalne. Kupując kiełbasę zakładasz, że nie jest odświeżana. Ja zakładałem, że mechanik wie co mówi. I bynajmniej nie jest to głupota. Innego wyjścia nie miałem.

Ale wygląda nieźle ;->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy :wink4: mi chodzi o to, że wierzenie komuś w 100% jest głupotą.

Trzeba wierzyć i kontrolować :gwizdanie:

Bez urazy dla Ciebie oczywiście. Ja też kiedyś wierzyłem mechanikom a teraz każdemu patrzę na ręce i wszystko sprawdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Masz racje. Oczywiście zdaje sobie sprawę z całej sytuacji ;/ Gdybym miał więcej czasu to pewnie bym to inaczej zorganizował. A tak na szybko skorzystałem z mechanika po znajomości. I kiepsko na tym wyszedłem.

Zakład wyglądał na trochę lepiej zorganizowany więc podejrzeń też nie było.

Teraz sam będę naprawiał a jeśli czegoś się samemu nie da to

a teraz każdemu patrzę na ręce i wszystko sprawdzam.

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...