[B7 BRD] Pytanie do osób które zmieniały felgi na mniejsze. Z 18" na 17" czy 16" ??

    14 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam. Nabyłem nowe autko, (B7 BRD) , które ma felgi 18" i kapcie 235/40/18 . Wzór jest piękny, ale jazda po dziurach już niestety do przyjemnych nie należy. Zastanawiam się nad zmianą felg na mniejsze. Problem w tym, że nie mam praktycznego porównania jak się na poszczególnych rozmiarach jeździ. Pod uwagę biorę felgi ( z oponami) dedykowane do tego auta czyli 235/45/17 lub 205/55/16 tylko oryginał. Wiadomo, w rozmiarze 17" łatwiej wybrać- mi praktycznie każdy wzór s-line się podoba. Gorzej jest z 16" , ale niektóre fele też są fajne.

    Moje obecne 235/40 mają tę samą szerokość co fabryczne 235/45/17 , także noszenie na koleinach te same. A jak różnica w "komforcie" ? Będzie bardziej miękko?

    Czy przy 235/45/17 również będzie tak twardo i każda dziura= zęby wypadły pod kierownicę ? :polew:

    A może kombinować coś z rozmiarem i kupić np. 235/50/17?

    Tu fotka auta: ( wiem, że na zawieszeniu s-line jest bardziej twardo, ale bez przesady)

    p5290855.jpg

    Gapienie się w tabele rozmiarów felg , opon itd nie ma sensu. Chodzi mi o opinię tych, którzy na takich felach jeździli.

    Specjalnie nie zamieszczam fotek felg, które mi się podobają, bo porady mają być obiektywne. Nie w stylu : bierz te bo są fajne.

    Czekam na opinie i porady. :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolego jeżdzić swoim autkiem na 18 '' nie jeździłem ale podróżowałem jako pasażer na codzien jeżdze na zawiasie s-line 17 ''

    powiem tak : różnica jest niewielka ale jest

    osobiście uważam (s-line nie nadaje sie na polskie drogi) że jeśli poruszasz się po dziurawych drogach na co dzień to zostaw sobie 18'' a zainwestuj w jakiegoś eibacha -3 i bedzie dużo większy komfort :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Możesz coś więcej napisać o tym eibachu ?

    I jeszcze co do zostawienia 18"- boje się o same felgi- większa dziura i felgi będą pogięte. Chyba, że się mylę. :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    musisz uważać i tyle. nie unikniesz wszystkiego. Kolega Adrianus ma 19'' i po mieście 60km/h max

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Trudno jest w tym kraj uważać. Jeszcze po mieście to powiedzmy. Ale na trasie ? Nieraz da się jakąś dziurę ominąć. Ale jak np. z naprzeciwka jedzie TIR i jest wąsko a na blacie 130km/h to nie ma mowy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    miałem 18-stki, zmieniłem na 17-stki i trochę żałuję... bo komfort jazdy niewiele się zmienił na "+" z to wygląd chyba jednak trochę na "-" :disgust:

    wiadomo im większa felga tym bardziej trzeba uważać (ale pogiąć można każde felgi na naszych drogach)

    wybór należy do Ciebie :tongue4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego - załóż sobie opony 225/45 i będziesz miał miło i przyjemnie :good: Co do dziurawych dróg i tych felg RS6 (oczywiście jeśli masz ori) to nie ma problemu, że je pogniesz - opony rozwalisz i zawieszenie a felgi zostaną całe - są mega mocne :kox:

    Co do zmiany na 16" to raczej o tym nie myśl - będzie porażka :sick3:

    Co do 235/45 17". to dużo większego komfortu niestety nie uzyskasz. 1BE niestety do miękkich nie należy. Co do zmiany samych sprężyn, to można, ale na PRO KIT'cie Eibach'a raczej super komfortu również nie doznasz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    :siema:

    filippo ja zmieniałem z 17" na 18" i praktycznie żadnej zmiany nie odczułem (z 225/45/17 na 225/40/18)

    Ile średnio robisz km rocznie?? myślę, że w Twoim przypadku nic sobie nie polepszysz zmieniając na 17" a auto wiele straci na wyglądzie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Rocznie autko będzie robiło jakieś 40 tkm. Tak mówicie o tych 17- 18". Jak nie warto to może zasadzę jednak 16" ? :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Rocznie autko będzie robiło jakieś 40 tkm. Tak mówicie o tych 17- 18". Jak nie warto to może zasadzę jednak 16" ? :decayed:

    No proszę Cię i błagam...... :naughty::kox: albo oddaj mi auto - ja będę jeździł na tych 18" i obiecuję nie marudzić :polew: A tak na poważnie, to naprawdę dużej różnicy między 17 a 18" nie będziesz miał. Spróbuj z rozmiarem jaki Ci podałem - to jest 20 mm różnicy na średnicy w porównaniu do 225/40. Możesz również zobaczyć 215/45 - tu masz jakieś 13 mm więcej od 225, a ok 6 mm od 235/40.

    A tak na dokładkę to powiem Ci jedno - nie słuchaj nikogo, bo autem jeździł będziesz Ty, a nie ja czy ktoś inny :naughty: Jeden będzie jeździł na 19" po strasznych dziurach z zawrotną prędkością 10km/h i slalomem i powie, że różnicy nie ma w stosunku do 15", a dla drugiego taki setup będzie nie do przyjęcia.

    Auto ma jeździć i sprawiać z tej jazdy przyjemność, a nie męczyć :cool1::kox:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Rocznie autko będzie robiło jakieś 40 tkm

    ja na twoim miejscu poszedlbym w 16"

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Rocznie autko będzie robiło jakieś 40 tkm

    ja na twoim miejscu poszedlbym w 16"

    I to jeszcze 1/3 po ostrych dziurach :gwizdanie: Tylko ewentualnie nie wiem jaki wzór by pasował z oryginału :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    B7 na 16stkach bedzie wygladac beznadziejnie .Skoro nabyles auto niedawno to mysle ze pozostaje ci kwestia przyzwyczajenia sie do jego twardosci :wink4: Ja smigam na 18stkach + gwint juz ponad 2 lata i tak sie przyzwyczailem ze wogole nie zwarcam uwagi ze jezdze "toczką " :naughty: No chyba ze nie zalezy cie na wygladzie auta to zakladaj te 16stki :disgust:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego jeździłem na 19", 18" i 17" z zawiasem 1BV i praktycznie nie ma różnicy przy tym zawieszeniu jaka felga co byś nie robił jest mega twardo. Jedyna różnica jest taka że na 17 bez problemu podjedziesz pod krawężnik przy 18 musisz uważać a przy 19 zapomnij. Zostaw 18" dobry kompromis, o dziury się nie martw szybko nauczysz się uważać. A zrobić ori feldze krzywdę nie jest łatwo, moja kobieta 18" kiedyś zdrowo wpakowała się w krawężnik i co? i nic! dobrej felgi łatwo nie pogniesz. Tylko zawias mocniej w tyłek dostaje to wszystko. Jeśli już koniecznie chcesz 17" bierz ORI s-line ładnie wygląda na B7 i bardzo mocna. Do tego opony w przystępnej cenie. Jak byś był zainteresowany takimi to pisz do mnie na priv bo może będę swoje sprzedawał.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy