Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana Automatu na manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
14 godzin temu, Hezen napisał:


Olszon, masz problem z wbiciem biegu tylko na odpalonym silniku? Na zgaszonym wbijesz bieg i wszystko cacy?


 

Dokładnie tak.

Miałem dawce i z niego brałem wszystkie graty do przekladki. Jutro dopiero bede miec chwile zeby podjechac do garazu i odpowietrzyc jeszcze raz i sprawdzic czy odpowietrzenie przy pedałach coś pomoże.

Jest jeszcze jakaś możliwa przyczyna, na która warto zwrócic uwagę ?

Opublikowano (edytowane)

Chciałem bardzo podziękować za poradnik :).
Od dwóch miesięcy jestem zadowolonym posiadaczem manuala (przekładka z skrzyni DFK na DUK (Silnik AFN)).
Dorzucam zdjęcie lewej łapy od V6 jak powinna wyglądać, trochę się naszukałem po OLX.
A druga sprawa to że w starszych modelach sterownik skrzyni znajduje się pod nogami pasażera.

lapa.png

komp.jpg

Edytowane przez Bunkwatata
Opublikowano

Czy trzeba wymieniać zegary przy takim swapie skrzyni?

 

Opublikowano

nie nie trzeba

Opublikowano

 

W dniu 30.05.2010 o 23:36, arasxxx napisał:

NAJWYGODNIEJ JEST POCIĄGNĄĆ OD CZUJNIKA BEZPOŚREDNIO DO TEJ KOSTKI NOWY KABEL . W TEJ KOSTCE NIEBIESKI Z CZERWONYM PASKIEM TO WSTECZNY A PLUSY PO STACYJCE SĄ DWA ŁATWO SPRAWDZIĆ PROBÓWKĄ WPINAMY I MAMY WSTECZNY I ZERO POZOSTAŁOŚCI PO AUTOMACIE .

O jaką kostkę chodzi?

Opublikowano
W dniu 7.12.2010 o 20:25, Młodzik napisał:

ja śruby kupiłem razem z skrzynią zgodnie z zaleceniem arasxxx te od skrzyni automatycznej mogą nie pasować, śruby od dwumasa i całej reszty miałem też ori od manuala.

zdjęcia z mocowaniem nie mam.

wyświetlacz biegów wyłączasz odłanczając skrzynie od ECU skrzyni automotycznej znajdujący sie pod nogami pasażera (zalecam wyciągnąc go bo tobie już nie będzie potrzebny a zawsze 200zł do przodu, przewody zostaw, nie kompinuj z nimi za dużo).

największy problem jaki stoi przed Tobą to przełożenie wężyka łączącego wysprzęglik z pedałem sprzęgła (zalecam przekładanie go łamiąc w pół na części giętkiej i wkładać od strony akumulatora(jak zobaczysz gdzie jest umocowana dziura którą musisz przełożyć to strierdzisz że coś mi sie pomyliło, ale wież mi tak jest prościej, druga wskazówka przekładaj go na zrzuconej skrzyni bo inaczej namęczysz sie tak jak ja :) ).

pedałów nie przekładaj całych z jażmem tylko sam pedał hamulca i sprzęgła.

i to chyba na tyle :)

powodzenia

Wężyk przekładać od góry czy od dołu? 

Opublikowano (edytowane)

Odwieżę temat.

W końcu padł mi automat i mam kilka pytań.

Jak jest z tymi śrubami mocującymi silnik-skrzynia, pasują od automatu czy nie?

Mam wymytą skrzynkę na błysk i jakiego smaru lub smarów użyć:

- W miejsce podparcia łapy sprzęgła oraz miejsca w którym wysprzęglik ją wypycha?

-Czym smarować wielowypust wałka skrzyni oraz toru ślizgowego łożyska wyciskowego?

Napiszcie mi czy mam cały komplet: sanki od 5b, skrzynia cała kompletna FHN wraz z łapami, jednomas + komplet sprzęgła wraz z łożyskiem do wbicia w wał korbowy (śruby od jednomasa też mam), półosie od 5b, komplet pedałów wraz z czujnikiem i pompką sprzęgła, wężyk 6mm od zbiorniczka płynu hamulcowego do pompki sprzęgła oraz przewód od pompki sprzęgła do wysprzęglika. 

Czy coś jest jeszcze potrzebne?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Parę piwek i będzie chyba komplet ?

Opublikowano (edytowane)

No to spoko ? 

Rozumiem że śruby silnik-skrzynia podejdą.

Zapomniałem napisać wyżej w poście o rozruszniku też od skrzynki 5b. Piwka akurat przy tej robocie mi się nie przydadzą bo to będzie robił mechanik... ja niestety nie mam ani warunków ani zaplecza do takiej roboty ?

Choć słyszało się o takich co pod blokiem na krawężniku targali skrzynię ?

EDIT: Wracajac do pytania czym posmarować miejsca o których pisałem w poprzednich poście?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Tak śruby podejdą ja u siebie wymieniłem wózek  do tego wiadomo dwumasa i koło zamachowe

Opublikowano (edytowane)

Zomolek, ja też będę miał wymieniany wózek czy jak tam zwał "sanki", żeby rzeźby nie było z łapą skrzyni a łapę od V6 ciężko mi było dorwać jak kompletowałem graty do przekładki.

Jak u Ciebie się sprawuje manual? O ile Ci spadło spalanie?

Mój palił wokół komina średnio 6.8L jeżdżąc bardzo spokojnie. Zanim skrzynka padła w trasie jadąc 120km/h czyli 2500rpm na pusto z Holandii spalanie na fisie pokazywało mi 5.5L  Ile faktycznie spalił to nie wiem, bo 80km po przekroczeniu polskiej granicy musiał po mnie przyjechać znajomy z lawetą ? ogólnie przejechałem wtedy nieco ponad 800km i zostało mi jakieś 1/4 z pełnego baku... to był mój rekord jeśli chodzi o spalanie na tym automacie.

Co ciekawe, przed tym jak padła to szła jak burza aż byłem w szoku że autko mi się tak zbiera ? 

Autko rusza na zimnym i kawałek przejedzie i tylko tyle. Stan oleju jest ale sama smoła, tak jakbym spuszczał olej z silnika przy jego wymianie.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Ponownie odświeżę temat.

Mechanik ładnie mi ogarnął sprawę z przekaźnikiem i światłami wstecznego.

Wywaliłem ECU skrzyni i nie świecą się na fisie oznaczenia biegów. Sterownik silnika przekodowałem na manuala i tutaj zrobiło mi się małe "kuku" w postaci niedziałającego tempomatu bo ecu nie widzi czujnika sprzęgła (sprawdzałem vagiem)

Czujniki przy pedałach zostały z automata tyle że zamiast tych dwóch dwupinowych czujników (F i F47) odpowiedzialnych za stop, powinien być jeden dwuobwodowy czujnik stopu taki jak w manualu - mam taki czujnik i z przerobieniem instalacji nie będzie problemu.

Problem mam w postaci czujnika sprzęgła, a dokładniej pod które piny w ecu silnika wpiąć się z wiązką tego czujnika?

Silnik AFN, 96r

Opublikowano

Po zmostkowaniu przekaźnika nr 13 auto nie odpala zacząła się pompa paliwa. Jak uruchomić auto po przekładce?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...