[ALL] Blok Tdi 90 i 110 KM
0

    9 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    martin a4    0

    Witam wszystkich panów mam pytanie czy są jakieś różnice w bloku (słupek silnika) miedzy np afn (avg) a 1z ew ahu tłoki ,korbowody ,wal itp

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Lukasz_N    0

    1Z i AFN mają takie same bloki silnika, konstrukcyjnie różnią się tylko osprzętem silnika.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    wiktorsam    0

    Gdzieś czytałem że do któregoś numeru silnika ahu się różnią od AFN tłokami, a po tym numerze są już identyczne. 1z podobno wszystkie maja inne tłoki.

    Dane wg Etki:

    1Z stosowany w Golfie 07/93 - 07/96

    AHU stosowany w Golfie 07/96 - 06/00

    Według moich danych osprzęt, a dokładniej cały układ paliwowy pompa, wtryskiwacze są takie same. ECU w 1Z do 07/94 był inny niż w późniejszym AHU, ale od 08/94 już był taki sam (nr. Bosch 0281 001 650).

    Różnice jakie zauważyłem w Etce to różnej firmy tłoki. 1Z posiadał w oryginale tłoki ALCAN, a AHU tłoki MAHLE. Co ciekawe AHU po numerze silnika 101808 dostało tłoki takie same jak AFN. Kolejna różnica to katalizator. W AHU katalizator przypomina ten z AFN-a, choć numer jest inny.

    Głowica, wałek rozrządu, wał korbowy, korby, panewki, filtr paliwa, kolektor ssący, pompa paliwa, wtryskiwacze, przewody paliwowe pompa-wtryskiwacz, zawór EGR oraz cały układ recyrkulacji, turbosprężarka, IC, kolektor wydechowy są takie same w 1Z i AHU.

    Po tym wywodzie dochodzę do wniosku, że te silniki są identyczne. Natomiast w AHU poprzez zmianę tłoków (może na lżejsze, a może z innym kształtem komory spalania), oraz zmianę katalizatora (może na bardziej wydajny) podniesiono normę emisji spalin do EURO2, która zaczęła obowiązywać w krajach Unii Europejskiej w 1996r.

    To są moje czysto teoretyczne obserwacje z Etki i innych programów, ale może coś, komuś pomogą, a ktoś się z nimi nie zgodzi.

    Dane stąd:

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188716&sid=939d308f9768954f440af9a08a8f46af

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dziadek    0

    1Z i AFN mają takie same bloki silnika, konstrukcyjnie różnią się tylko osprzętem silnika.

    Jesteś pewien? Gdzieś kiedyś mi się obiło o uszy że Afn ma inne tłoki żeby jakoś lepiej się chłodziły czy bardziej wytrzymałe temperaturowo czy coś w tym rodzaju? Nie jestem fachowcem więc tak lakonicznie napisałem ale naprawdę gdzieś o tym kiedyś czytałem...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    martin a4    0

    blok AFN dostalo olej do ssacego :kox:

    dla ciekawych panewka po lewej tzn szczatki i po prawej 2 dziura :D

    fb1e81b0e02ec4d4m.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Piter504    0

    1Z i AFN mają takie same bloki silnika, konstrukcyjnie różnią się tylko osprzętem silnika.

    Jesteś pewien? Gdzieś kiedyś mi się obiło o uszy że Afn ma inne tłoki żeby jakoś lepiej się chłodziły czy bardziej wytrzymałe temperaturowo czy coś w tym rodzaju? Nie jestem fachowcem więc tak lakonicznie napisałem ale naprawdę gdzieś o tym kiedyś czytałem...

    nie wiem czy są inne ale składałem AHU z tłokiem do wymiany(wykruszony zawór i tłok i). Tłok kupiony od AFN różnił się wagą i budową jak mówisz zapewniającą lepsze chłodzenie- dół tłoka zmodyfikowany, skrócony i więcej otworów na olej. Po zabiegu silnik chodzi bezproblemowo, tak jak w oryginale czyli z tłokiem o AHU. Kupujac pierścienie też nie słyszałem by była róznica.

    Pewną różnicą jest to ze AFN poza budową zapewniające lepsze odprowadzenie ciepła( jak widzisz na przykłądzie nie przeszkadzającą w montażu w AHU) jest zbudowany ze wzmocnionego stopu z którego wykonano tłok. Ogólnie AFN ma wzmacniane tłoki i głowice, również układ korbowy. Blok nie wiem lecz zapewne też. Normalna rzecz przy bardziej wysilonych silnikach. Lecz jako części zamienne na przykładzie z mojego garażu widzisz chyba pasuje. Chyba gdyż nie rozwodziłem sie nad tym czy jest jakaś różnicaw numerach nadwozia czy coś innego w tym egzemplarzu tylko włożyłem go i pasuje. kolega jeżdzi do tej pory bez najmniejszych problemów.

    A czy bedzie pasował jak kolega wspomiał:

    Wystarczy spojrzeć do ETKI i będzie widać :)

    sprawdzisz natychmiast w ETCE, i wszystko jasne bez oglądania części czy przymierzania. O ile ETKA np uwględni tak jak podałem wyzej tłok AFN-a jako zamiennik do AHU. ponieważ ze względu na budowę zimienioną pod chłodzenie mogą nie polecać tego.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Lukasz_N    0

    1Z i AFN mają takie same bloki silnika, konstrukcyjnie różnią się tylko osprzętem silnika.

    Jesteś pewien? Gdzieś kiedyś mi się obiło o uszy że Afn ma inne tłoki żeby jakoś lepiej się chłodziły czy bardziej wytrzymałe temperaturowo czy coś w tym rodzaju? Nie jestem fachowcem więc tak lakonicznie napisałem ale naprawdę gdzieś o tym kiedyś czytałem...

    Tłoki i cały układ korbowy to juz inna sprawa. Bloki są takie same.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    zgredek27    0

    a AHH jak sie ma do AFNA? Jesli chodzi o budowe tlokow itp

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members