Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A8 D2 4,2] Kontrolka abs i wykrzyknik


Gość MorgothV8

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MorgothV8

Wczoraj jak wracałem z rancha zapaliła mi się kontrolka ABS (skreślone ABS) oraz wykrzykinik czerwony w kółku i pisknął 3 razy:

Domyślam sie, że oznacza to jakiś problem z hamulcami...

Zatrzymałem się i sprawdziłem:

-poziom płynu (5 mm poniżej MAX czyli chyba OK)

-klocki wszelkie mozliwe i chyba całkiem OK, chociaż z tyłu jakby ich lekko mało było (ciężko na drodze to sprawdzić dokładnie)

-odpaliłem znowu i sytuacja się już nie powtórzyła

-zrobiłem parę hamowań: ABS działa (trykanie), hamulce bardzo mocne....

-zrobiłem ostry start na full gazie (na mokrej nawierzchni) i kontrola trakcji też raczej wporzo (nie młócił kołami)

Ale zauważyłem że powyżej 120 słychać jakby lekkie dudnienie rytmiczne, tak na oko (ucho) z prawego przedniego koła - może tarcza ma lekkie nierówności, hmmmm ??

Moje pytanko brzmi, co jeszcze ta kontrolka może znaczyć, mi sie wydaje że

-klocki ? (przód i tył ma czujniki?)

-ABS, kontrola trakcji ?

-Poziom płynu?

I pytanko z innej beczki:

-Ile kosztują poszczególne klocki (przód/tył)

-Ile kosztują tarcze (przód/tył - wszystkie wentylowane)

-Ile kosztują czujniki ABS?

Pozdrawiam, samochód to Audi A8 D2 4.2 Quattro tiptronik, silnik ABZ, rocznik 1994

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio podobnie, wpadłem ponad stówę na roboty drogowe, zacząłem hamować i zapaliła się kontrolka ABS+wykrzyknik. Wieczorem podpiąłem Vag-a i wyskoczył błąd 1203 - połączenie elektryczne ABS/deska wskaźników :mysli:

Kasowanko...i ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem cos podobnego. W moim A4 padl akumulator. Wymienilem do na nowy i nigdy wiecej nie widzialem tego komunikatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pytanko z innej beczki:

-Ile kosztują poszczególne klocki (przód/tył)

-Ile kosztują tarcze (przód/tył - wszystkie wentylowane)

-Ile kosztują czujniki ABS?

Do A8 nie orientuje sie w cenach, ale mysle ze podobne jak do A4

klocki przod na cala os od 130 do 500zl zalezy jaka firma mysle ze z ATE lub FERREDO bardzo dobre firmy kupisz za okolo 250zl

klocki tylna os od 90-350zl

tarcze nie pamietam dokladnie ale od 130 do 400zl za sztuke zalezy gdzie kupujesz i jakiej firmy

czujnik ABS w ASO to koszt okolo 500zl.

Najlepiej podepnij VAG-a bedziesz wiedzial co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio podobnie, wpadłem ponad stówę na roboty drogowe, zacząłem hamować i zapaliła się kontrolka ABS+wykrzyknik. Wieczorem podpiąłem Vag-a i wyskoczył błąd 1203 - połączenie elektryczne ABS/deska wskaźników :mysli:

Kasowanko...i ok.

Kasowanko kasowankiem, a tu lipa. ABS i (!) zapaliły się na stałe. Vag pokazuje:

18057 (P1649) - Data Bus Powertrain Missing message from ABS Control Module

18256 (P1848 ) - Please check DTC Memory of engine ECU.

Z ABS (18256) nie mogę sie połączyć, a błędu 18057 nie mogę skasować :mysli:

Co jest grane? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothV8

dzisiaj bedzie wymiana, efekty podam jutro lub pojutrze....

Łożysko wymienione, błedy ABS wykasowane i nie pojawiły sie więcej - nie czuć już lekkiego szumu/huczenia przy hamowaniu

Przy okazji wymieniłem filtry kabinowe (są 2)

Koszty:

Łożysko: 220 PLN

Filtry: 120 PLN

Całość (z robocizną i kompem): 420 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...