Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Przegrzewanie silnika!! Pomocy!!


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! Dzisiaj zauważyłem następujący problem: przy ok 180 na autostradzie i klimie na LOW temperatura silnika podwyższyła mi się na 100 stopni. Po wyłączeniu klimy i zwolnieniu do 140 opadła w 5 sekund. Czy to normalne zachowanie czy coś jest nie tak?? Jakiś miesiąc temu wymieniłem kompletny termostat na ori ale objaw zauważyłem dopiero dzisiaj (wcześniej na pewno nic takiego nie miało miejsca). Ktoś ma jakieś pomysły?? Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

sprawdź czy płynu ci nie ubyło i włącz ogrzewanie czy działa możesz mieć układ chłodzenia zapowietrzony jak sie auto zagrzeje sprawdź czy wszystkie węże mają tą samą temperature przyczyna może być błaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak chłopaki, byłem u "magika" i mam pełne portki... Powiedział, że albo pompa wody albo uszkodzona głowica. Powiedzcie co o tym myślicie. Za Waszą radą sprawdziłem węże ten na górze mam gorący, że nie można go tknąć a na dole zimny tzn. spokojnie go łapie (ma ok 25 stopni). Mam też takie wrażenie, że nie ma w nim wody, ale może to tylko złudzenie... Proszę Was pomóżcie co mogę sprawdzić... Mam jeszcze jedno pytanie: co to za czujnik czy zawór do którego wchodzi kostka u dołu chłodnicy przy wyjściu węża?? Myślicie, że VAG coś pokarze?? [br]Dopisany: 02 Czerwiec 2010, 20:28_________________________________________________Na VAG-u brak błędów...

:(:thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[To czujnik temperatury cieczy chlodz. :) w ALT sa dwa.]

Spokojnie kolego! :cool1:

Po pierwsze nie jezdzij do "magika" (sam go tak nazwales! :evil:)

Po drugie - Zrob VAG.

Po trzecie - Latwiej wymontowac i sprawdzic termo niz pompe wody - zacznij od tego.

Powodzenia :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

VAG nic nie pokazał. Brak błędów.

Magik to jego ksywa bo naprawia auta, których nikt już nie chce dotknąć... :gwizdanie:

Jak mogę na VAG-u sprawdzić temperaturę z obu tych czujników?? Wczoraj kupiłem interfejs więc wybaczcie bo pewnie to głupie pytanie... :decayed:

KURDE chłopaki pomóżcie bo na passat-owym forum wyczytałem, że to może być np. pęknięta głowica i wdmuc**je powietrze w układ chłodzenia...

Co myślicie o wersji z pompą cieczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob auto scan to ci sprawdzi cala elektryke.

Ja na twoim miejscu jeszcze raz bym odpowietrzyl uklad.

ewentualnie wyjmij termostat i sprawdz czy sie otwiera (wrzuc do wrzątku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryka raczej nie ma tu nic do rzeczy. Spuść płyn i wyjmij termostat. Możesz też go sprawdzić jak radzą koledzy. Przy wyjętym termostacie zajrzyj w gniazdo gdzie jest umieszczony. Powinieneś wiedzieć tam wirnik pompy wody. Oblukaj go czy dobrze wygląda. Ewentualnie ktoś może delikatnie drysnąć silnikiem - wtedy zobaczysz czy wirnik pompy się obraca. Jeśli łopatki są całe a wirnik się obraca to pompa jest ok. ewentualnie możesz sprawdzić jeszcze czy pasek od pompy jest dobrze napięty. Jeśli wszystko będzie ok, to zalej płyn, włącz go niech pochodzi aż cała chłodnica zrobi się gorąca i obserwuj w między czasie wskazania temperatury i twardość węży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz dodatkowo sprawdzić czy w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz oleju i czy jak wyjmiesz bagnet z oleju nie ma na nim kropel wody

powinieneś unikać jazdy autem aby go nie przegrzać bo będziesz miał o wiele większy kłopot z dołem silnika

jakoś mnie ten MAGIK nie przekonuje taka gadka albo to albo tamto to tak jak by ci powiedział że naprawa albo 300zł albo 2000tyś

oczywiście mogę sie mylić :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wodzie oleju brak, stan wody ciągle identyczny. Na bagnecie i pod korkiem norma - tylko olej... Przed chwilą byłem na autostradzie i zrobiłem ok 16 km przez pierwsze 8 temp na 90 stała. Zgasiłem silnik, załatwiłem co miałem i w drodze powrotnej po ok kilometrze 100... zatrzymałem auto i po 10 sekundach strzałka opadła na 90... Ma ktoś jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz też czy nie ubywa ci płynu z zbiorniczka wyrównawczego {czy nie wywala ci tam z dolu} a moze masz chodnice gdzieś zapchana?? sprawdz to lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno jest pewne nie masz obiegu w układzie chłodniczym ale z tego co piszesz że raz jedziesz i jest ok a następnym razem temperatura rośnie postawił bym na termostat albo pompa wody płyn masz w normie nie ubyło i nie masz w nim oleju to jest ok

jeżeli masz układ odpowietrzony dobrze to tylko te dwie rzeczy zostają pompa albo termostat

może przy wymianie rozrządu nie wymienili ci pompy tacy fachowcy też sie zdarzają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys mial wywalona uszczelke i przedmuch do ukladu chlodzenia, to raz ze nie mialbys 100*C tylko wskazowka poszlaby poza skale (poduszka powietrzna), a dwa zostawialbys bialy dym za soba jak stary Ikarus, no i problem wystepowalby caly czas, a nie przy palowaniu po autostradzie.n Oddzielna sprawa jest to, ze plynu wtedy ubywa dosc znacznie. Wiem, bo mi wywalilo w poprzednim aucie uszczelke i poki jechalem >100km/h to jeszcze silnik sie nie gotowal, a jak tylko zwolnilem zjezdzajac z ekspresowki to od razu bach i brakuje skali, a dymu tyle jakby sie auto palilo. Nawet przy delikatnym przedmuchu nie powodujacym gotowania sie auta jest sporo bialego dymu :) Wedlug mnie masz problem z chlodnica (gdzies jest zatkana?) lub termostatem, bo przy 180 ped powietrza powinien doskonale chlodzic, nie na darmo widzi sie obrazki jak w korkach w upalach ludziom strzela uklad chlodzenia ;)

Druga sprawa, ze walnieta uszczelka to nie koniec swiata, a koszt podobny jak wymiana rozrzadu w r4 wiec nie ma co plakac, no i krotka glowica w r4 tez nie tak latwo peka, chyba ze audi jakiegos bubla puscilo, to nie m20b25 od bmw ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKej jutro spróbuje sprawdzić termostat i pompę... Znowu wydatki... :([br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 21:51_________________________________________________Dzięki wszystkim!! :good: Jeśli jeszcze jakieś pomysły to chętnie wysłucham!! :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna opcja, możesz mieć porostu mały wyciek. Po odpowietrzeniu jest ok, ale z czasem ponownie się zapowietrza i temp. rośnie. Często usterka w tym modelu i ciężko wykrywalna jest wyciek z "trojnika z tylu bloku", nie wiem jak sie to fachowo nazywa, w nim znajduje sie czujnik temperatury. Ciężko do wykrycia ponieważ to co wyciaka spada wprost na łączenie skrzyni i silnika, a stamtąd wiadomo szybko paruje bo rozgrzane, wiec nie bedzie za bardzo widac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze jedno: nagrzewnica wnętrza jest na dużym czy na małym obiegu?? Kupiłem rozrząd z pompą, jutro będę robił... Mam nadzieję, że to to... Myślicie, że termostat ori mógł paść po 2 tygodniach od założenia??[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2010, 13:58_________________________________________________Jeszcze jedno: zastanawia mnie czy to może być pompa wody ponieważ w aucie mam ogrzewanie (grzeje jak głupi)... Mechanior mówi, że wirnik może się śliskać na wałku i w pewnym zakresie obrotów obraca lub raz obraca a raz nie... Proszę pomóżcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...