[A4 B6] Jaki olej przebieg 240 tyś

    33 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

    Kupiłem audi 2003 rok 1,9 TDI 130 KM. Chciałbym zmienić w nim olej. Jaki powinienem kupic?? Dodam, że samochód ma już przejechane 240 tyś km.

    Słyszałem, że przy tylu kilometrach mogę się już przerzucić na pół-syntetyk. Niestety nigdzie nie ma napisane jaki olej jest teraz wlany.

    Jeżeli chciałbym sam zmienić olej na co powinienem uważać??

    Pozdrawiam

    Marcin

    P.S Czy powinienem wlać "Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30" Olej strasznie drogi. Może jakiś inny ktoś poradzi... :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolego o olejach jest mnóstwo tematów, na gorze strony,.

    do silnika PD musisz lać olej z normą 505.01, Motul, lub Castrol, polecam Edge 5/40, cena nie jest wcale taka zaporowa, mozna trafic na promocje w selgrosie, za 5 litrów jakieś 155 zeta

    możesz tez kupic Motula od kogos z forum, szukaj w dziale sprzedam,

    http://www.a4-klub.pl/smf/motul_135zl_xcess_50501-t53467.0.html

    .pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Słyszałem, że przy tylu kilometrach mogę się już przerzucić na pół-syntetyk. Niestety nigdzie nie ma napisane jaki olej jest teraz wlany.

    Nie słuchaj takich bzdur. Zalecany olej do PD to 5W40 z normą 505.01 do końca żywota silnika jak napisał kudłaty. Półsyntetyki tylko ci zużycie turbiny przyśpieszą. Teraz samochody to nie duże fiaty, polonezy czy golfy II-i że po jakimś tam przebiegu trzeba schodzić z jakości (lepkości) oleju...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dziadekblack ma rację , teraz zaoszczędzisz parę zyli a pozniej stracisz kupe kasy :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dzięki za odpowiedzi... a powiedzcie mi jakiej firmy rozrząd powinienem kupić i jakiej firmy filtr oleju... wysypałem się kompletnie z pieniędzy kupując A4 i nie ukrywam że nie chce mieć oryginalnych filtrów i reszty rzeczy... ponieważ nie stać mnie na nie w tej chwili... ale również nie chce mieć nic z dolnej półki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zagadaj na prw do Użytkownika Tom77 (http://www.a4-klub.pl/smf/czesci_w_super_cenach_z_hurtowni_duze_upusty_dla_klubowiczow-t30793.0.html).

    Napisz to samo co tutaj czego oczekujesz i on ci napewno dobrze doradzi jakościowo i cenowo. Poza tym cenowo ciężko jest go przebić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zagadaj na prw do Użytkownika Tom77 (http://www.a4-klub.pl/smf/czesci_w_super_cenach_z_hurtowni_duze_upusty_dla_klubowiczow-t30793.0.html).

    Napisz to samo co tutaj czego oczekujesz i on ci napewno dobrze doradzi jakościowo i cenowo. Poza tym cenowo ciężko jest go przebić.

    no nie wiem. ja ostatnio wymienialem sporo rzeczy (rozrzad, paski, uszczelki, sprzeglo, lożyska) i dzik zrobił mi ceny o 200 PLN lepsze całosciowo...

    http://www.a4-klub.pl/smf/motul_najtaniej_na_foruml_wahacze_lem_promocjaxcess_130zl-t44215.0.html

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolego o olejach jest mnóstwo tematów, na gorze strony,.

    do silnika PD musisz lać olej z normą 505.01, Motul, lub Castrol, polecam Edge 5/40, cena nie jest wcale taka zaporowa, mozna trafic na promocje w selgrosie, za 5 litrów jakieś 155 zeta

    możesz tez kupic Motula od kogos z forum, szukaj w dziale sprzedam,

    http://www.a4-klub.pl/smf/motul_135zl_xcess_50501-t53467.0.html

    .pozdro

    Siema

    Ani motula bo to przereklamowane gówno a tym bardziej castrola bo to zawsze był szajs. Najlepiej do tych solników to Mobil 5-30 o normie 505 01. Nie ma olei półsyntetycznych ani moneralnych do tych silników.

    Pozdro

    ZC

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie no dzik też może być :good:[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 14:46_________________________________________________

    Ani motula bo to przereklamowane gówno a tym bardziej castrola bo to zawsze był szajs.

    Przereklamowane? gdzieś ty widział reklamy Motula poza tym jest temat na forum apropos opini użytkowników o Motulu wystarczy poczytać i nie opierać się tylko na mojej czy Zimnego.... opini...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolego o olejach jest mnóstwo tematów, na gorze strony,.

    do silnika PD musisz lać olej z normą 505.01, Motul, lub Castrol, polecam Edge 5/40, cena nie jest wcale taka zaporowa, mozna trafic na promocje w selgrosie, za 5 litrów jakieś 155 zeta

    możesz tez kupic Motula od kogos z forum, szukaj w dziale sprzedam,

    http://www.a4-klub.pl/smf/motul_135zl_xcess_50501-t53467.0.html

    .pozdro

    Siema

    Ani motula bo to przereklamowane gówno a tym bardziej castrola bo to zawsze był szajs. Najlepiej do tych solników to Mobil 5-30 o normie 505 01. Nie ma olei półsyntetycznych ani moneralnych do tych silników.

    Pozdro

    ZC

    skoro uważasz że 5/30 jest najlepszy to poprzyj to argumentami????

    Mój znajomy ma Peugota Partnera 2.0 HDI używa go do wożenia towaru a handluje olejami, jezdzi od zawsze na 5/40 Castrol edge choc norma dla tego silnika jest nizsza, i teraz ma 500 tys przelotu i od wymiany do wymiany nie ubywa,.

    uważam ze to jest dobry argument, ja tez na tym oleju jezdzę i jakos wałki mi sie nie wycieraja,., żaden silnik jeszcze sie nie zepsuł od dobrego oleju!!!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie no dzik też może być :good:[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 14:46_________________________________________________

    Ani motula bo to przereklamowane gówno a tym bardziej castrola bo to zawsze był szajs.

    Przereklamowane? gdzieś ty widział reklamy Motula poza tym jest temat na forum apropos opini użytkowników o Motulu wystarczy poczytać i nie opierać się tylko na mojej czy Zimnego.... opini...

    No własnie na takich opiniach forumowych. Myslisz ze tylko 1 forum sie czyta. Mylisz sie. A czym sie rózni motul od mobila czy castrola. Niczym. Wszedzie to samo. I dlatego nie warto za to guwno płacić tyle kasy. Sciema Az głowa boli. I juz nie 1 pisałze po motulu nic sie nie zmiania a i niekiedy jest gożej.

    Pozdro

    ZC

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie no dzik też może być :good:[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 14:46_________________________________________________

    Ani motula bo to przereklamowane gówno a tym bardziej castrola bo to zawsze był szajs.

    Przereklamowane? gdzieś ty widział reklamy Motula poza tym jest temat na forum apropos opini użytkowników o Motulu wystarczy poczytać i nie opierać się tylko na mojej czy Zimnego.... opini...

    No własnie na takich opiniach forumowych. Myslisz ze tylko 1 forum sie czyta. Mylisz sie. A czym sie rózni motul od mobila czy castrola. Niczym. Wszedzie to samo. I dlatego nie warto za to guwno płacić tyle kasy. Sciema Az głowa boli. I juz nie 1 pisałze po motulu nic sie nie zmiania a i niekiedy jest gożej.

    Pozdro

    ZC

    no to lej lotosa lub orlen skoro niema róznicy, a jest o niebo tańszy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolego o olejach jest mnóstwo tematów, na gorze strony,.

    do silnika PD musisz lać olej z normą 505.01, Motul, lub Castrol, polecam Edge 5/40, cena nie jest wcale taka zaporowa, mozna trafic na promocje w selgrosie, za 5 litrów jakieś 155 zeta

    możesz tez kupic Motula od kogos z forum, szukaj w dziale sprzedam,

    http://www.a4-klub.pl/smf/motul_135zl_xcess_50501-t53467.0.html

    .pozdro

    Siema

    Ani motula bo to przereklamowane gówno a tym bardziej castrola bo to zawsze był szajs. Najlepiej do tych solników to Mobil 5-30 o normie 505 01. Nie ma olei półsyntetycznych ani moneralnych do tych silników.

    Pozdro

    ZC

    skoro uważasz że 5/30 jest najlepszy to poprzyj to argumentami????

    Mój znajomy ma Peugota Partnera 2.0 HDI używa go do wożenia towaru a handluje olejami, jezdzi od zawsze na 5/40 Castrol edge choc norma dla tego silnika jest nizsza, i teraz ma 500 tys przelotu i od wymiany do wymiany nie ubywa,.

    uważam ze to jest dobry argument, ja tez na tym oleju jezdzę i jakos wałki mi sie nie wycieraja,., żaden silnik jeszcze sie nie zepsuł od dobrego oleju!!!

    Zamim cos napiszesz to poczytaj. Mówimy tu o pompowtryskach. Nie ma juz olei do pompek z normą 5w-40. Są tylko 5w-30. Z normą 505 01. firmy odstąpiły od produkcji olei 5w40 do pompek. Niestety często sie wszystko zmienia i wielu nie wie o tym.

    Pozdro

    ZC[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 15:02_________________________________________________

    Nie no dzik też może być :good:[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 14:46_________________________________________________

    Ani motula bo to przereklamowane gówno a tym bardziej castrola bo to zawsze był szajs.

    Przereklamowane? gdzieś ty widział reklamy Motula poza tym jest temat na forum apropos opini użytkowników o Motulu wystarczy poczytać i nie opierać się tylko na mojej czy Zimnego.... opini...

    No własnie na takich opiniach forumowych. Myslisz ze tylko 1 forum sie czyta. Mylisz sie. A czym sie rózni motul od mobila czy castrola. Niczym. Wszedzie to samo. I dlatego nie warto za to guwno płacić tyle kasy. Sciema Az głowa boli. I juz nie 1 pisałze po motulu nic sie nie zmiania a i niekiedy jest gożej.

    Pozdro

    ZC

    no to lej lotosa lub orlen skoro niema róznicy, a jest o niebo tańszy

    Jak spełnia normy to dlaczego nie. Nie widze jakich kolwiek przeciw. Ktośkto zdobywa jakąs akredytacje jakiejś firmy to nie po to bu sobie byłą tylko spełniała te warunki.

    Pozdro

    ZC

    P.S. Wiem ze lotos robi olej z normą 505 01. Czyli VW musiał dać mu akredytacje na tę norma a to oznacza ze jest takiej samej klasy jak całą reszta i nie jest wcale tanczy niz castrol i mobil.[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 15:05_________________________________________________[quote author=Zimny Chirurg 2 link=topic=136881.msg1636783#msg1636783

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak niema?????

    sam dopiero kupiłem 5/40 Edge 505.01,

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak niema?????

    sam dopiero kupiłem 5/40 Edge 505.01,

    Spko. S ą ta stere zapasy które nebawem sie wyczerpią.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ani motula bo to przereklamowane gówno

    :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zimny Chirurg'u 2 :strzal:

    Chwalisz Mobila który razem z "płynna technologią" jest najbardziej podrabianym olejem :wallbash: :wallbash: :wallbash:

    Oleje to tylko MOTUL , LIQUI MOLY i ew. VALVOLINE nic poza tym ...

    :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie nie spierajcie się co do marki oleju. Każdy ma swoją markę. Prawdą jest że Castola czy Mobila bardzo łatwo kupić podrabianego bo dużo tego jest.

    Motul nie jest rozlewany w kraju cwaniaków i oszustów czyli w Polsce to to jest jego największy plus.

    Ważne żeby kolega zalał syntetyka z normą 505.01 a czy to będzie 5W40 czy 5W30 to już wielkiej różnicy nie robi. Tylko jak zalejesz 5W30 to nie daj się namówić komuś żeby robić wymiany co 30k km czyli long life bo to druga droga żeby ud***ć turbinę...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolego o olejach jest mnóstwo tematów, na gorze strony,.

    do silnika PD musisz lać olej z normą 505.01, Motul, lub Castrol, polecam Edge 5/40, cena nie jest wcale taka zaporowa, mozna trafic na promocje w selgrosie, za 5 litrów jakieś 155 zeta

    możesz tez kupic Motula od kogos z forum, szukaj w dziale sprzedam,

    http://www.a4-klub.pl/smf/motul_135zl_xcess_50501-t53467.0.html

    .pozdro

    Siema

    Ani motula bo to przereklamowane gówno a tym bardziej castrola bo to zawsze był szajs. Najlepiej do tych solników to Mobil 5-30 o normie 505 01. Nie ma olei półsyntetycznych ani moneralnych do tych silników.

    Pozdro

    ZC

    No nie wiem czy takie przereklamowane gówno, moj ahu na 12 tys wypijal 0,5 l oleju, a motul mimo ze przejechałem 9 tys nie wzial nic, silnik jakos ciszej pracuje, takze ja sie z toba nie zgadzam. Sporo ludzi z forum leje motula i nie narzeka. Przereklamowane? A są jakies reklamy w ogole motula? :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolego o olejach jest mnóstwo tematów, na gorze strony,.

    do silnika PD musisz lać olej z normą 505.01, Motul, lub Castrol, polecam Edge 5/40, cena nie jest wcale taka zaporowa, mozna trafic na promocje w selgrosie, za 5 litrów jakieś 155 zeta

    możesz tez kupic Motula od kogos z forum, szukaj w dziale sprzedam,

    http://www.a4-klub.pl/smf/motul_135zl_xcess_50501-t53467.0.html

    .pozdro

    Siema

    Ani motula bo to przereklamowane gówno a tym bardziej castrola bo to zawsze był szajs. Najlepiej do tych solników to Mobil 5-30 o normie 505 01. Nie ma olei półsyntetycznych ani moneralnych do tych silników.

    Pozdro

    ZC

    No nie wiem czy takie przereklamowane gówno, moj ahu na 12 tys wypijal 0,5 l oleju, a motul mimo ze przejechałem 9 tys nie wzial nic, silnik jakos ciszej pracuje, takze ja sie z toba nie zgadzam. Sporo ludzi z forum leje motula i nie narzeka. Przereklamowane? A są jakies reklamy w ogole motula? :gwizdanie:

    Przereklamowane własnie przez takich jak Ty.

    Niestety.[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 17:43_________________________________________________

    Zimny Chirurg'u 2 :strzal:

    Chwalisz Mobila który razem z "płynna technologią" jest najbardziej podrabianym olejem :wallbash: :wallbash: :wallbash:

    Oleje to tylko MOTUL , LIQUI MOLY i ew. VALVOLINE nic poza tym ...

    :hi:

    Tak samo podrabiane moze być jak i całą reszta. Jaką masz gwarancje ze nie jest to jakiśinny szajs. Bo lane gdzieś na zachodzie.

    NC[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 17:44_________________________________________________

    Ani motula bo to przereklamowane gówno

    :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

    NC :wallbash: Mysląc tak płać nadal majątek.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    NC :wallbash: Mysląc tak płać nadal majątek.

    Za MOTULA z normą 505.01 zapłacisz u kolegów z forum 140-150 pln za 5 litrów ... Twojego najlepszego MOBILA kupisz taniej ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem jaki majątek, motul to chyba jeden z najtańszych pełnych syntetyków spełniających normy vw. A nawet jeżeli jest droższy od lotosa, to chyba nikogo nie zbawi różnica 20-30 zł co 15 tyś km ...

    No ale co się dziwić jak często widzę że niektórzy swoimi tdikami jeżdżą na mineralu bo taniej ... Albo kupują najtańsze filtry bo można zaoszczędzić kilkadziesiąt zł co kilkadziesiąt tyś km...

    Co do autora tematu to ja u siebie mam wszystkie filtry boscha - czyli paliwa, powietrza, oleju i kabinowy. Cena bardzo atrakcyjna, niewiele wyższa od filtrona, a jednak filtry markowe.

    EDIT

    W ogóle proponuję zacząć ignorować wypowiedzi kolegi Zimny Chirurg 2 bo mi strasznie zarówno ich forma jak i jakość pod trolowanie podchodzą ...

    Nie karmić trolla

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    EDIT

    W ogóle proponuję zacząć ignorować wypowiedzi kolegi Zimny Chirurg 2 bo mi strasznie zarówno ich forma jak i jakość pod trolowanie podchodzą ...

    Nie karmić trolla

    Brawo :oklaski: :good:

    Sorry dla autora wątku za OT

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem jaki majątek, motul to chyba jeden z najtańszych pełnych syntetyków spełniających normy vw. A nawet jeżeli jest droższy od lotosa, to chyba nikogo nie zbawi różnica 20-30 zł co 15 tyś km ...

    No ale co się dziwić jak często widzę że niektórzy swoimi tdikami jeżdżą na mineralu bo taniej ... Albo kupują najtańsze filtry bo można zaoszczędzić kilkadziesiąt zł co kilkadziesiąt tyś km...

    Co do autora tematu to ja u siebie mam wszystkie filtry boscha - czyli paliwa, powietrza, oleju i kabinowy. Cena bardzo atrakcyjna, niewiele wyższa od filtrona, a jednak filtry markowe.

    EDIT

    W ogóle proponuję zacząć ignorować wypowiedzi kolegi Zimny Chirurg 2 bo mi strasznie zarówno ich forma jak i jakość pod trolowanie podchodzą ...

    Nie karmić trolla

    Mi nie chodzi co jest złe a co dobre. I nie o Mobila czy o Motula. Niestety wszystkie oleje są robione wg. tych samych technologi. Czy to mobil, czy motul to 1 ch.j. No i 1 sprostowanie. Nie ma juz olei pełnosyntetycznych. Przciez pamiętają wsyscy słynny proces w USA międzu Mobilem i Castrolem o to ze castrol zaczęła robic olej syntetyczny na bazie minerału i nazywać to syntetykiem w pełni. Bo prawdziwy syntetyk był za drogi w produkcji i nieopłacalny. No i Mobil przegrał bo ten olej w technologi jako pełnysyntetyk na bazie minerału spełniał nowoczesne normy i był o wiele tanszy w produkcji.Chodzi mo o to ze wszędzie moze być podróba i sami ludzie piszą na forach zeby uważać na podrobione oleje i w tym tez jest też wasz tak zachwalany Motul. Niestety. A juz nie raz spotkałem sie z tym ze pisali ze trafili na lewego Motula. Niestety prawdziwy olej pełnosyntetyczny jest tak drogi ze mozliwe ze tylko w F1 i WRC występuje. Bo mało kogo było by stać na taki olej.

    No i do kolegi wiktorsam. Napisałeś by mnie ignorować.

    No niestety przykre jest to ze zycie w niewiedzy przysłania Ci poglą na to ze Twój Motul może być na tym samym poziomie jak cała reszta. Najlepiej taką osobe spalić wtedy na stosie jak to sie robiło w sredniowieczu. Jak ktoś wyszedł tylko o krok poza szereg to na stos z nim bo herezje głosi. A wystarczyło by troszke poczytać na ten temat. W internecie jest o tym miliony stron.

    Pozdro

    ZC

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem jaki majątek, motul to chyba jeden z najtańszych pełnych syntetyków spełniających normy vw. A nawet jeżeli jest droższy od lotosa, to chyba nikogo nie zbawi różnica 20-30 zł co 15 tyś km ...

    No ale co się dziwić jak często widzę że niektórzy swoimi tdikami jeżdżą na mineralu bo taniej ... Albo kupują najtańsze filtry bo można zaoszczędzić kilkadziesiąt zł co kilkadziesiąt tyś km...

    Co do autora tematu to ja u siebie mam wszystkie filtry boscha - czyli paliwa, powietrza, oleju i kabinowy. Cena bardzo atrakcyjna, niewiele wyższa od filtrona, a jednak filtry markowe.

    EDIT

    W ogóle proponuję zacząć ignorować wypowiedzi kolegi Zimny Chirurg 2 bo mi strasznie zarówno ich forma jak i jakość pod trolowanie podchodzą ...

    Nie karmić trolla

    Mi nie chodzi co jest złe a co dobre. I nie o Mobila czy o Motula. Niestety wszystkie oleje są robione wg. tych samych technologi. Czy to mobil, czy motul to 1 ch.j. No i 1 sprostowanie. Nie ma juz olei pełnosyntetycznych. Przciez pamiętają wsyscy słynny proces w USA międzu Mobilem i Castrolem o to ze castrol zaczęła robic olej syntetyczny na bazie minerału i nazywać to syntetykiem w pełni. Bo prawdziwy syntetyk był za drogi w produkcji i nieopłacalny. No i Mobil przegrał bo ten olej w technologi jako pełnysyntetyk na bazie minerału spełniał nowoczesne normy i był o wiele tanszy w produkcji.Chodzi mo o to ze wszędzie moze być podróba i sami ludzie piszą na forach zeby uważać na podrobione oleje i w tym tez jest też wasz tak zachwalany Motul. Niestety. A juz nie raz spotkałem sie z tym ze pisali ze trafili na lewego Motula. Niestety prawdziwy olej pełnosyntetyczny jest tak drogi ze mozliwe ze tylko w F1 i WRC występuje. Bo mało kogo było by stać na taki olej.

    No i do kolegi wiktorsam. Napisałeś by mnie ignorować.

    No niestety przykre jest to ze zycie w niewiedzy przysłania Ci poglą na to ze Twój Motul może być na tym samym poziomie jak cała reszta. Najlepiej taką osobe spalić wtedy na stosie jak to sie robiło w sredniowieczu. Jak ktoś wyszedł tylko o krok poza szereg to na stos z nim bo herezje głosi. A wystarczyło by troszke poczytać na ten temat. W internecie jest o tym miliony stron.

    Pozdro

    ZC

    Kolego chociaż niektóre twoje wypowiedzi mnie wkurzają to w tej powyżej zgodzę się z Tobą w pełni. Zauważyłem, że zdarza się na tym forum tłumienie oryginalności. Jeśli ktoś ma inne zdanie od większości to jest równany z ziemią. Szkoda. Ale cóz. Psychologia tłumu działa... Co do olejów. Jak kupiłem fure to zakupiłem gnojonego wszem i wobez Castrola 505.01. Fura chodziła wyśmienicie. Nie miałem nic do zarzucenia. Jednak za namową i reklamą forumowiczów zakupiłem motula z poleconego forumowego źródła - turbina zaczęła się odzywać ( więcej w temacie "Niepokojący dźwięk" z ok 50 stronami), teraz podejrzewam, że uszkodzony jest wałek rozrządu i szklanki bo zaczą mi buczeć. Powiem jeszcze, że silnik traktowany jak przykazania forumowe nakazują. I w tym momencie mógłbym napisać, że Castrol jest zajedwabisty a Motul beeeee. Ale tego nie robię. Nie wiem czy to było spowodowane przez Castrol, Motul, inny olej lany przez poprzedniego właściciela czy przez uzytkowanie lub zmęczenie materiału. Bo na uszkodzenia, awarie, pierdzenia, czy inne dźwięki wpływa wiele czynników których przewidzieć nie jesteśmy w stanie.

    Jeśli chodzi o oleje to ważene jak już ktoś powyżej napisał, żeby spełniały normę 505.01. I nie dajcie się zwieść jeśli ktoś będzie wam próbował wcisnąć coś innego "bo to już przebieg w którym trzeba zmienić olej na półsyntetyk/minerał".

    Tyle ode mnie. Alem namachał :)

    pozdr :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jaka psychologia tłumu ;). Ja kupiłem motula, bo akurat potrzebowałem oleju, poczytałem co się opłaca i co ile kosztuje i wyszło że motul z pewnego źródła jest najtańszą opcją :). Zresztą opinie na temat motula na innych forach również potwierdzają że to bardzo dobre oleje - vide streetracing.pl.

    Jak mógłbym dostać liqui moly w tak dobrej cenie jak motul, to pewnie bym go wybrał. Podobnie ma się sprawa z valvoline (tego stosuję w aucie rodziców), bo dla mnie obecnie te trzy firmy się liczą w PL.

    I nie piszę że mobil jest gorszy czy lepszy, nie przesądzam też o castrolu, (choć GTXa bym pewnie nie zalał nigdy po tym jak zobaczyłem jak wyglądają wnętrzności silnika po przejechaniu kilkunastu tyś na tym oleju), ale po prostu bym tych olejów nie kupił, z powodu po pierwsze ich wysokiej ceny, a po drugie i najważniejsze tego, że są w naszym kraju często podrabiane.

    A nie chcę później się zastanawiać w czasie jazdy czy aby na pewno kupiłem oryginał.

    Co do kolegi Zimny Chirurg 2, myślę że inaczej by każdy podchodził do jego wypowiedzi gdyby były one formułowane jak kulturalnemu i inteligentnemu człowiekowi przystoi, bo chyba każdy się ze mną zgodzi że ich forma nie nastraja do podjęcia z szanownym kolegą polemiki na poziomie a raczej prowokuje do bezsensownych kłótni...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chodzi o psychologię tłumu: zauważyłem, że wiele osób powiela pewien schemat wypowiedzi przeczytanych/zasłyszanych gdzieś, kiedyś... Głownie chodzi mi o to, że jeśli ktoś wypowie się z odchyleniem od normy to zostanie potraktowany jak "pipka". Co innego jeśli ktoś wyrazi swoje zdanie, ale wkurza mnie jak ktoś inny wyrażający odmienne od innych poglądy zostanie wyśmiany, zwyzywany itp. Psychologia tłumu polega na tym, że ludzie MUSZĄ zacząć myśleć tak jak większość wyznająca pewien pogląd, bo inaczej zostaną odrzuceni przez tą większość mającą podobne lub takie same zdanie. Wiem, że kolega ZC2 ma wypowiedzi kontrowersyjne, często sam się z nim spierałem, ale w tym momencie będe Go bronił bo jednak jego zdanie, bądź co bądź, odmienne kontrowersyjnie wypowiedziane zostało pochłonięte przez obytą gware narodu forumowego. Wolność wypowiedzi bez "rasizmu" :):przebiegly::cool1:

    sorki za OT

    pozdr :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tu nie chodzi o treść, a o formę wypowiedzi.

    Każdy z nas ma prawo do własnego zdania, ale sposób jego prezentacji też jest ważny.

    --

    Pozdrawiam.

    Sławek

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wg mnie zarówno odchylenie od treści jak i od normy lub od tego i tego jest traktowane nagannie i wypierane z kształtu ludzkich komunikacji. Nie można tłumić inności bo popadniemy w skrajności:)

    Koniec nt smolenia o wypowiedziach bo żeśmy OT zrobili w temacie. Trzeba tylko koledze zapodać kierunek:

    http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.0.html

    Tam są wypowiedzi wszelkiego rodzaju: od wychwalania do ganienia. Nie ma co tworzyć nowego wątku nt "kto ma więcej racji". 505.01 z pewnego źródła i smigasz...

    pozdr :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy