[B6 AWX] Dziwny problem z pracą silnika po deszczu.

    9 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    witam Kolegów :hi:

    mam pewien problem z pracą silnika po ulewnym deszczu, a mianowicie ostatnio pojechałem na impreze i wszystko było ok, jednak padał konkretnie deszcz, auto stało pod gołym niebem i jak wracałem to zaczeły sie problemy, a mianowicie na 1 biegu było ok, ale jak zmieniłem na 2 to jak spadły obroty poniżej 2000 to auto nie miało mocy, gaz wcisnąłem do spodu i wskazówka obrotomierza praktycznie stała w miejscu, po chwili ok. 10 sekund niespodziewanie auto dostało kopa i powyżej 2000 obrotów chodziła tak jak zawsze, miało kopa, ale jak zmieniłem na 3 bieg to sytuacja sie powtórzyła do 2000 obrotów powyżej było ok i tak na każdym biegu, nastpnego dnia rano odpaliłem auto i sytuacja sie powtórzyła ale było troche lepiej, byłem u kolegi wpiął komputer nie wykazało żadnych błedów, wszystkie wskazania w normie, ale sam powiedział, że dziwna sprawa bo czuje, że auto coś zamula, wiec wpadłem na pomysł i wymieniłem filtr paliwa choć 3000 km temu był wymieniany na nowy firmy MANN i odziwo po wymianie i krótkim teście na drodze auto wróciło do normy

    wczoraj sytuacja sie powtórzyła, a przejechałem tylko 700 km na tym filtrze, wyjechałem z domu, dosłownie na 15 minut, padał konkretnie deszcz i na ulicy wody było ze 20 cm, dzis po nocy autko jezdzi prawie normalnie, zaznacze ze sytuacja wystepuje tylko przy konkretnym deszczu jak samochod stoi pod gołym niebem, jak jest ciepło czy pada maly deszcz wszystko jest ok, wg mnie wina nie leży po stronie paliwa tylko chyba woda zalewa jakiś czujnik albo coś z elektryki

    jak ktoś miał podobny problem prosze o porade, pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zamoczone ECU. Sprawdz jak wyglada odplyw pod akumulatorem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A woda dostaje sie do srodka auta :cool1: sprawdz dywanik pod nogami czy nie jest wilgotno

    Zamoczone ECU. Sprawdz jak wyglada odplyw pod akumulatorem

    Tak dokladnie :) sprawdz co sie dzieje w podszybiu a zwlaszcza obudowe kompa

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Byc moze zacinajacy sie zaswór EGR a deszcz to zbiek okolicznosci. Koledzy dobrze mówia sprawdz tez komputer ECU

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dzis rano po wczorajszej przejazdzce problem dalej wystepowal, auto postalo dzis kilka godzin na polu na szczescie nie padalo i teraz jest ok, zaraz jade na serwis to bede patrzyl na ecu i pod aku[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2010, 16:23_________________________________________________Panowie jestem już po diagnozie i nic, w środku auta sucho, komputer suchutki i wokół niego też, kanały pod aku suche, wogóle na podszybiu sucho żadnej wilgoci, filtr powietrza suchy i wokół niego też, jakieś sugestie ??? może ten EGR albo może przepływka wariuje ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    siema miałem podobna historię po umyciu auta nie znalazłem przyczyny gdyż auto po umyciu stało parę godzin miałem podobne objawy sprawdziłem komp suchy ale gdy kolejny raz myłem auto i przejechałem się słyszałem przelewająca się wodę i kanały odprowadzające były zapchane i pomału woda odpływała wiec sprawdź dokładnie kanały odprowadzające bo po pewnym czasie woda spadnie ale może narobić bigosu narka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    stawiam na zalany zawór N18 od sterowania EGR.To chyba częsty problem przy obfitych opadach.Popuść śruby Od prawej lampy ,wysuń ja i zawór masz na wierzchu .zdemontuj go ale przede wszystkim zdejm z niego filterek i bedziesz widział czy jest zalany wodą .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    sprawdz czy klapa gaszaca otwiera sie po wylaczeniu silnika.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie dzis wzialem sie od nowa za robote i wyciagnalem zawor N18 EGR i byl suchy ale to juz ponad dobe od kiedy ostatnio padalo, filterek w tym zaworze byl troche przybrudzony wiec go wyczyscilem, przy okazji wzialem sie za zawór magnetyczny regulujący cisnienie doładowania N75 i tam tez sucho ale za to filterek byl dosc konkretnie przybrudzony i tez go wyczyscilem

    sprawdz czy klapa gaszaca otwiera sie po wylaczeniu silnika.

    wszytsko dziala prawidlowo

    na razie silnik dziala prawidlowo, jak przyjda deszcze to postawie go na polu i jak problem wroci bede od razu szukal oznak wilgoci

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy