Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Warkotanie sprężarki


1977andrzej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam nastepujacy problem:

wlaczam klime - slychac wyrazny warkot (zapewne z okolic sprezarki)...jak dodam gazu to cichnie to warkotanie

Na wylaczonej klimie w kabinie nic nie slychac ale przy podniesionej masce mozna uslyszec warkotanie ale bardzo cichutkie.

Bylem u dwoch specow:

1) odciagnal stary czynnik i nabil nowy oraz wymienil kondenser...bylo na nim niestety troszke opilkow metalu (ale bardzo malo). powiedzial zeby jezdzic tak na razie

2) powiedzial ze to moze lozysko sprezarki (za bardzo nie wiem gdzie ono mialo by sie znajdowac)

dziekuje za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe, że sprzęgło zrywne się kończy...

poszukaj w dziale Klimatyzacja mojego wątku na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnijcie sprężarkę - zdejmijcie koło pasowe, rozbierz wieko i zobacz czy w środku nie latają Ci popękane gumowe stabilizatory. Ew łożysko koła pasowego mogło dostać luzu (nowe łożysko 50-100zł, stabilizator 2zł za szt.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam nastepujacy problem:

wlaczam klime - slychac wyrazny warkot (zapewne z okolic sprezarki)...jak dodam gazu to cichnie to warkotanie

Na wylaczonej klimie w kabinie nic nie slychac ale przy podniesionej masce mozna uslyszec warkotanie ale bardzo cichutkie.

Bylem u dwoch specow:

1) odciagnal stary czynnik i nabil nowy oraz wymienil kondenser...bylo na nim niestety troszke opilkow metalu (ale bardzo malo). powiedzial zeby jezdzic tak na razie

2) powiedzial ze to moze lozysko sprezarki (za bardzo nie wiem gdzie ono mialo by sie znajdowac)

dziekuje za sugestie

W sprężarce wewnątrz znajdują się łożyska, jedno nich może być uszkodzone i hałasować. Niestety bez rozebrania kompresora nie da się tego wykluczyć. Można tez przyłożyć rurkę jedna stroną do obudowy kompresora druga do ucha i jak on będzie hałasował to będziesz to wyraźnie słyszał. W dziale warsztat B5 jest pokazany rozebrany kompresor Zexel możesz sobie zobaczyć jak to ogólnie wygląda bo wg ETKI u ciebie jest kompresor Denso. Jak miałem awarię łożyska wewnątrz kompresora na ciepłym silniku auto było słabe ale ja mam o 20 koni mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj byłem na dobijaniu klimy wiadomo wymiana czynnika, oleju itp i odgrzybianiu i od razu po całej czynności zauważyłem, że jak klima jest włączona to słychać głośniejszą jej prace taki właśnie dziwny dzwięk jej pracy jak tylko wyłacze to ustaje włącze dzwięk pojawia się na nowo.. miał ktos coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj byłem na dobijaniu klimy wiadomo wymiana czynnika, oleju itp i odgrzybianiu i od razu po całej czynności zauważyłem, że jak klima jest włączona to słychać głośniejszą jej prace taki właśnie dziwny dzwięk jej pracy jak tylko wyłacze to ustaje włącze dzwięk pojawia się na nowo.. miał ktos coś takiego?

Tak jak napisałem wcześniej - zanim zaczniecie grzebać przy sprężarce - sprawdźcie łożysko i stabilizatory w kole pasowym sprężarki. Temat był już poruszany na forum wielokrotnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1977andrzej nagraj ten warkot sprężarki i daj na youtuba.

Ja miałem takie odgłosy (coś a'la ćwierkanie)

sprężarka klimy Audi A4 AFN

i okazało się że winny był pasek. Był dobrze napięty ale się po prostu zestarzał. Wczoraj wymieniłem i jest :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazalo sie ze powodem warkotania bylo kolo pasowe alternatora i lozysko. Po wymianie warkot ustal.[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2010, 08:19_________________________________________________Witam ponownie. Opisane warkotanie zaczyna powracać. Jestem prawie pewny, że to jest znowu to koło pasowe alternatora i łożysko.

Spojrzałem na pudełko, które mechanik mi dał od części, które wstawił i jest tam nazwa firmy INA. Czy to jest jakieś badziewie, że mogło po 5tys. znowu paść? Jeśli tak to jakiej firmy części powinienem teraz kupić.

Może dodam, że 90% tego przebiegu to warszawskie korki, gdzie 20km robi się w godzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugą osobę posadź za kierownicą - niech wyłaczy zapłon gdy Ty obserwujesz wirnik. Jeśli wirnik zatrzyma się razem z paskiem - koło pasowe do wymiany, jeśli będzie kręcić się jeszcze chwilę po zatrzymaniu paska (jakieś 2sek - wyraźnie zauważalne). To koło pasowe jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z powyższą poradą sprawdziłem sprzęgło alternatora. Wirnik obraca się po zatrzymaniu paska (około 1s). Dodatkowo sprawdziłem śrubokrętem przez obudowę czy da się go poruszyć. W jedną strone obraca się, zatem sprzęgiełko jest dobre.

Wczoraj otworzyłem maskę zaraz po zapaleniu silnika i zauważyłem natomiast, że napinacz paska wyraźnie drga. Wydaje mi się, że tak nie powinno być (nawet na zimnym). Po dobrym rozgrzaniu silnika na trasie nie widać już drgań napinacza. Może jednak pojawiają sie w trakcie schodzenia z obrotów i to powoduje warczenie? Niestety nie miałem drugiej osoby żeby z nią sprawdzić jak to wygląda przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.

Skłaniam się jednak do tego, że jest to wina napinacza. Zwłaszcza, że sprzęgiełko alternatora było niedawno wymieniane wraz z kołem pomocniczym. Na szczęście wymiana nie jest droga lecz z tego co się doczytałem może być kłopotliwa w AVF (konieczność odsuwania przodu).

Jeśli ktoś ma inne sugestie to proszę o komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...