Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B4 1Z] Brak doładowania. Jak zmierzyć czujnikiem zegarowym.


bulbin

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Koledzy mam do Was krótkie pytanie.

Gdzie dokładnie należy się wpiąć z czujnikiem zegarowym ciśnienia, aby zmierzyć ciśnienie doładowania turbiny?

Mam jak wyżej napisałem silnik 1Z. Auto z roku 1993 i nie ma możliwości podpięcia się pod Vaga (za stary model)

W związku z tym zostaje tylko fizyczny pomiar.

Dotychczas wpinałem się na postoju między intercoolerem a kolektorem dolotowym.

Wynik:

- prędkość obrotowa 0-2000obr/min, ciśnienie 0bar.

- prędkość obrotowa 2500obr/min, ciśnienie 0,15bar.

- prędkość obrotowa 3000obr/min, ciśnienie 0,25bar.

- prędkość obrotowa 4000obr/min i wyżej, ciśnienie 0,3bar.

Następnie aby pominąć intercooler wpiąłem się w króciec, który wychodzi z zimnej strony turbiny do zaworka N75.

Tu również te same wyniki.

Warunki:

- silnik zimny,

- za drugim razem silnik rozgrzany,

- jeden pomiar na zamotowanych rurze od przepływki i wydechu,

- drugi pomiar przy zdemontowanej rurze wydechowej i rurze od przepływki.

- silnik nie kopci i wkręca się na wysokie obroty. Spalanie w normie. Bieg jałowy płynny.

Czy po tych wynikach mam sądzić że turbo do regeneracji? Czy może coś innego wpływać na słabe ciśnienie w turbinie? Z katalogu wynika że powinno być około 0.85bar.

Proszę o możliwie szybką odpowiedź.

Z góry dziękuję.

bulbin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiar doładowania robi sie pod obciazeniem (czyt.podczas jazdy) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to B4 masz możliwość wpięcia VAGa w kostki (biała i czarna) tam gdzie bezpieczniki tylko trudno mi powiedzieć czy coś tam odczytasz bo nie wiem czy silnik był na tyle obczujnikowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to B4 masz możliwość wpięcia VAGa w kostki (biała i czarna) tam gdzie bezpieczniki tylko trudno mi powiedzieć czy coś tam odczytasz bo nie wiem czy silnik był na tyle obczujnikowany.

Tak to jest B4 ale z roku 1993, a dopiero od rocznika 1994 dawały sie połączyć z Vagiem

Pytanko do kolegi Spankyego:

Pomiar wykonuje się pod obciążeniem, ale za pomocą Vaga a czujnikiem zegarowym również?

Czy tu będzie jakaś róznica? Przecież na postoju przy obrotach rzedu 4000 turbina też powinna dobrze pompować.

Dla porównania sprawdziłem u kolegi w Citroenie 2,5 i u niego węze na postoju robią się jak kamień przy depnięciu w gaz.[br]Dopisany: 01 Sierpień 2007, 13:41 _________________________________________________Koledzy, czy możliwe jest jakby był zwalony przepływomierz że wynik pomiaru ciśnienia doładowania byłby słaby (0.3bar przy 4000obr/min)? Czy uszkodzenie przepływki może mieć fizycznie wpływ na wynik ciśnienie które powstanie po turbinie od napędu spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam braciaka B4 z 1992 ABK podłączyłem - przyłącze masz bankowo.

Faktycznie B4 miał lifting w sierpniu 1993. Myślę że normalnie VAGiem jesteś wstanie zrobić diagnostykę. Dla pewności zapytaj basketa, fakura od tej bryki nie przeciętny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wiec zapytam.

Moje auto ma jak najbardziej przyłącze OBD1 i próbowałem juz łaczyć sie Vagiem 409 z interfacem Viakem KKL USB. Niestety nie idzie sie połaczyć.

Od kolegów z forum się dowiedziałem, że nie da rady tu się połaczyć Vagiem ponieważ to starczy mocel sterowania. Mam ECU starsze i przepływkę Boscha. Na pierburgu dopiero się dawało i z rocznikami po sierpniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam Viakena na USB i w ABK jakoś poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam Viakena na USB i w ABK jakoś poszło.

Mój też się łączy z kolegi 2,0 ABK i siostry Golfem 1,6 benz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale tu nie chodzi o sam rocznik, ale o silnik.

Wiadomym jest, że są kłopoty z połączeniem za pomocą interfejsu z silnikami 1Z z wczesnych lat produkcji.

Podobnie z silnikami 2.6 ze sterownikiem Helli.

ABK, to sterownik Digifant Siemensa i całkiem, całkiem się komunikuje, chociaż zbyt wiele parametrów to nie wyświetla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...