Kamyk Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Panowie podpowiedzcie mi bo mam problem z lakierem. Jest on taki jak by kurz się do niego przyczepił. Niczym nie chce zejść, żadną myjką ciśnieniową, myciem tylko jak potre mocniej szmatką z jakimś preparatem to wtedy robi się gładki. Dodam że lakier tam gdzie jest chropowaty ( czyli cały samochód) nie jest matowy. Troche boję sie tak mocno trzeć żeby nie porysować lakieru :/ i słusznie, z tarciem nie przesadzaj może ta glinka, to wydaje się być dobry pomysł pozdrawiamy anvers
lukaszr Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 1.Mycie - mam szampon NXT (mycie met.dwóch wiader). Jest ok. 2.Glinkowanie - musze kupić nie wiem Meguiar's Smooth Surface Clay Kit czy Meguiar's Smooth Surface Clay Bar Replacement Kit (3 pack) lub jedną kostke 50g ale wtedy nie będę miał pudełka do przechowywania, i czy można wyglinkować felgi oryginalne Audi w polerce, nabierą połysku?. Tutaj jak chcesz - generalnie Clay Kit jest o tyle fajny, że masz dodatkowo Quik Detailer (a jak się skończy dobry psikacz do wykorzystania) + mikrofibra i małe opakowanie środka All In One (ale to żeby dać komuś w prezencie). Ja osobiście zawsze przed sezonem glinkuję sobie felgi i zabezpieczam 2 warstwami wosku. Przed zabezpieczeniem poleruję UC, bo felgi mam lakierowane. 3.Polerowanie - mam UC czy dokupić SwirlX czy wystarczy UC ? wszystko bede robił mechanicznie mam polerke http://allegro.pl/polerka-samochodowa-1400w-dysk-180mm-gwar-2-lata-i1487415832.html tylko nie wiem jaki pad kupić miękki(czarny) czy średnio twardy(czerwony-pomarańczowy). Czy felgi też można tym poprawić wygląd? Dokup sobie SX, bo warto zrobić finish na lakierze. Nie obraź się, ale tą polerkę można sobie w buty wsadzić. Próbowałem ją na jednym aucie - po chwili miałem ochotę wywalić ją do śmieci - zero stabilizacji, obroty wariowały, pad stawał w miejscu. Więcej można popsuć niż zrobić. Pad dobierasz w zależności co chcesz zrobić: do UC możesz użyć najtwardszego (cutting pad) lub średnio twardego (polishing pad). Do finishu czyli np. SX możesz uzyć albo średniego albo miękkiego (finishing pad). Felgi też tym zrobisz, ale na lakierowanych. Innych nie próbowałem. 4.Politura - nie mam czy warto dokupić DC2 czy dać sobie spokój z tym kosmetykiem i tym etapem ? mam kolor szary (grafit) metalik raczej jasny na moje oko. Odpuść sobie. 5.Woskowanie - mam Ice wosk ale sprzedaje kumplowi i zamierzam kupić NXT 2.0 Kup sobie NXT 2.0 i do tego Ultimate Quik Detailer. Sprezentuj komuś tego ICE i nie używaj czasem na NXT 2.0 - nie wiadomo jaki będzie miał wpływ i czy nie spowoduje, że jeden i drugi od razu spłyną z lakieru. Zieluch - lepiej użyć raz na 1-2 miesiące NXT 2.0 i po każdym myciu Ultimate Quik Detailera niż innego wosku. 6.Do opon - Meguiar's Endurance High Gloss Tak - on daje mocny połysk. Jest też Tire Gel, który daje mały połysk (praktycznie mat): http://sklep.osconcepts.pl/meguiars-hot-shine-tire-gel-kit-zestaw-plyn-specjalny-aplikator-do-nakladania-na-opony-p-37.html Czy miedzy 2 a 3 myć auto lub miedzy 3 a 4 ? czy tylko raz przed glinkowaniem. Tak - po glinkowaniu dobrze jest umyć auto gdyż glinka zostawia po sobie często białe smugi (to taka jakby wydzielina z glinki). Poza tym nie zawsze wytrzesz dobrze miejsce po glince, pozostanie sporo w szczelinach. Mycie to dobry pomysł - nawet samą wodą pod ciśnieniem. Tylko 1 ważna uwaga: myjesz tylko wtedy, jak zaraz po glinkowaniu chcesz nałożyć wosk. Jeżeli po glinkowaniu chcesz polerować auto to nie ma sensu go myć ponieważ ... odpowiedź poniżej. Pomiędzy 3 i 4 punktem również dobrze jest umyć auto, ale z zastrzeżeniem, że myjesz auto po użyciu najagresywniejszej pasy - tu jest tak, że zawsze w szczelinach i na aucie będzie sporo pyłu i brudu po paście polerskiej. Trzeba to zmyć. Potem jak robisz finish to już nie ma praktycznie tego problemu. I jeszcze jedno jak się powinno używać UC, SwirlX lub DC2 do całkowitego wchłonięcia ? Tak, polerujesz aż produkt praktycznie zniknie z powierzchni. Przecierasz mikrofibrą i oglądasz efekty. W razie co proces powtarzasz. Będę zamawiał w http://sklep.osconcepts.pl/index.php czy jest tam jeszcze jakiś rabat dla klubowiczów i jak go dostać ? Tu masz wszystkie informacje: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=135185.0 Panowie podpowiedzcie mi bo mam problem z lakierem. Jest on taki jak by kurz się do niego przyczepił. Niczym nie chce zejść, żadną myjką ciśnieniową, myciem tylko jak potre mocniej szmatką z jakimś preparatem to wtedy robi się gładki. Dodam że lakier tam gdzie jest chropowaty ( czyli cały samochód) nie jest matowy. Troche boję sie tak mocno trzeć żeby nie porysować lakieru :/ Potwierdzam słowa skovroon'a - glinka powinna ogarnąć temat.
skovroon Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Łukasz odniosę się do Twojego poprzedniego posta.. piszesz że między polerką, a woskowaniem dobrze jest umyć auto - co jest dla mnie zrozumiałe. Ale to trzeba będzie zrobić jak normalne mycie na dwa wiadra z szamponem itd? Czy wystarczy dobrze przetrzepać auto myjką ciśnieniową żeby właśnie te wszystkie pyłki, resztki pasty ze szczelin powychodziły?
pokson Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Glinką? Cały samochód? jakiegoś kulturystę potrzebuje do tego
skovroon Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Glinką? Cały samochód? jakiegoś kulturystę potrzebuje do tego nie rozumiem Twojego myślenia :gwizdanie:gllinkować powinno się każdy samochód (W CAŁOŚCI), jeśli mówimy tu o poważnym podejściu do sprawy Do tego w żadnym wypadku nie potrzeba kulturysty nie musisz nie wiadomo z jaką siłą dociskać do karoserii
lukaszr Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 Ale to trzeba będzie zrobić jak normalne mycie na dwa wiadra z szamponem itd? Czy wystarczy dobrze przetrzepać auto myjką ciśnieniową żeby właśnie te wszystkie pyłki, resztki pasty ze szczelin powychodziły? Generalnie dobrze jest umyć normalnie rękawicą/gąbką i szamponem - chodzi o to, że pasty polerskie zawierają w sobie środki lekko "tłuste" i zostaje to po polerowaniu, bo mikrofibrą tego dokładnie nie zetrzesz, a dodatkowo jest tego pełno w zakamarkach. Chodzi o to żeby to dobrze zmyć. Oczywiście przejechanie wodą (np. dodatkowo z pomocą pędzelka) pod ciśnieniem wszystkich zakamarków to podstawa. Po takim myciu dobrze jest zrobić również przygotowanie powierzchni pod wosk czyli użyć cleanera: http://sklep.osconcepts.pl/meguiars-deep-crystal-paint-cleaner-dc1-p-13.html Glinką? Cały samochód? jakiegoś kulturystę potrzebuje do tego nie rozumiem Twojego myślenia :gwizdanie:gllinkować powinno się każdy samochód (W CAŁOŚCI), jeśli mówimy tu o poważnym podejściu do sprawy Do tego w żadnym wypadku nie potrzeba kulturysty nie musisz nie wiadomo z jaką siłą dociskać do karoserii Nie dość, że wręcz nie powinno się dociskać to powiem tak - glinka powinna pracować zupełnie bez docisku, a jedynie pod ciężarem palców/dłoni.
Kamyk Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 no proszę, czyli z glinką jak z kobietą - delikatnie, znaczym siem
pokson Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 no proszę, czyli z glinką jak z kobietą - delikatnie, znaczym siem Nie był bym tego taki pewny Oki to jak tak radzicie to i tak zrobię. Mam nadzieje że pomoże.
broda1725 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Łukasz dzięki za tak obszerną odpowiedz, wiedziałem że na tobie można polegać. Mam jeszcze parę pytań, co do polerowania felg, to co uważasz że lepiej nie ryzykować z UC na tych polerowanych ? co prawda one mają położoną warstwe lakieru bezbarwnego wiec w sumie lakier jest na nich. Ale nie wiem. Co do tej polerki co podałem to co sądzisz że lepiej to już można zrobić ręcznie ? Jak często glinkować i używać polerke (UC i SX) ? Napisałeś że pomiędzy 3 a 4 myć samochód, a czy punkt 4 to też SwirlX czy UC i SX to jako punkt 3 czyli jedno za drugim można nakładać a później przed woskiem umyć auto ? Chyba namieszałem coś
pokson Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Tak czytałem i czytałem i znalazłem mam nadzieje że mnie nie powiesicie ze to z innego forum. Dobry tutorial o glinkowaniu i myciu samochodu http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=77351 a tu jeszcze macie wariata http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=43269
lukaszr Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Opublikowano 11 Marca 2011 Mam jeszcze parę pytań, co do polerowania felg, to co uważasz że lepiej nie ryzykować z UC na tych polerowanych ? co prawda one mają położoną warstwe lakieru bezbarwnego wiec w sumie lakier jest na nich. Ale nie wiem. Generalnie możesz spróbować użyć UC wewnątrz felgi - tam gdzie najmniej widać - jeżeli wszystko będzie ok, a efekt będzie zadowalający to możesz zrobić całą felgę Co do tej polerki co podałem to co sądzisz że lepiej to już można zrobić ręcznie ? Polerką zawsze łatwiej, ale ja też patrzę z mojego punktu widzenia - polerkę mam z serii profesjonalnej, kilka lat się w to bawię i jak chwyciłem coś, co spowalnia obroty i staje w miejscu to przepraszam, ale można się zirytować. Jak często glinkować i używać polerke (UC i SX) ? Nie ma zasady - np. co miesiąc. Pisałem już o tym wielokrotnie w tym wątku. Wszystko w zależności od potrzeb - jak parkujesz często pod drzewem to glinkowanie będziesz robił bardzo często. Tak samo jak parkujesz przy ruchliwej ulicy i dużo jeździsz. Także zakres jest od powiedzmy 1 miesiąca do kilku miesięcy. UC i SX: UC usuwa większe uszkodzenia i przeważnie takiego środka używa się raz na 2-3 lata (chyba, że nie dbasz o lakier). SX natomiast na pewno częściej gdyż finish powinno się robić 1-2 razy w roku - to takie odświeżenie lakieru. Ja to przeprowadzam na początku wiosny i powiedzmy początek jesieni. Napisałeś że pomiędzy 3 a 4 myć samochód, a czy punkt 4 to też SwirlX czy UC i SX to jako punkt 3 czyli jedno za drugim można nakładać a później przed woskiem umyć auto ? Myjesz auto tylko po glinkowaniu (nie jest to konieczne jeżeli potem będziesz używał mocnej pasty polerskiej) oraz po użyciu mocnej pasty polerskiej typu UC. Od momentu użycia np. SX już nie myjesz auta aż do końca procesu. Tak czytałem i czytałem i znalazłem mam nadzieje że mnie nie powiesicie ze to z innego forum. Dobry tutorial o glinkowaniu i myciu samochodu http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=77351 a tu jeszcze macie wariata http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=43269 Ten z DW to akurat wcale nie wiariat. Co do linku z forum Vectry - jeżeli chodzi o samo glinkowanie to jest prawie ok, ale od momentu zakończenia glinkowania - ZALECAM TAK NIE ROBIĆ. Po 1 kto nakłada wosk w płynie i taki wosk dłońmi ? Bez przesady. To nie są woski do nakładania tą metodą. Druga rzecz to ta polerka i w ogóle polerowanie wosku - jakaś porażka. Nie wiem co on założył na tą pseudopolerkę, ale wygląda to na wełniaka. NIGDY W ŻYCIU. Polerowanie wosku zawsze powinno odbywać się za pomocą czystej mikrofibry i ręcznie.
pokson Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Ja nie będe nakładał wosku ręcznie dorwałem autoglym srp i egp. Czy można po srp użyć egp?
_Makki_ Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Ja nie będe nakładał wosku ręcznie dorwałem autoglym srp i egp. Czy można po srp użyć egp? Oczywiscie ze mozna, a nawet powinienes Tylko ze SRP wypelnia ryski i je "maskuje" a EGP to sealer ktory powoduje ze "wypelniacz" siedzi w ryskach przez jakis czas. Takie polaczenie to jednen z najpopularniejszych zestawow do roboty recznej.
marcin_o23 Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 a jak zadbać o tapicerkę skórzaną żeby ciąglę wyglądała jak nowa??
pokson Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Ja nie będe nakładał wosku ręcznie dorwałem autoglym srp i egp. Czy można po srp użyć egp? Oczywiscie ze mozna, a nawet powinienes Tylko ze SRP wypelnia ryski i je "maskuje" a EGP to sealer ktory powoduje ze "wypelniacz" siedzi w ryskach przez jakis czas. Takie polaczenie to jednen z najpopularniejszych zestawow do roboty recznej. to do tej roboty ręcznej to ja chyba zaprzęgne kobite
zieluch Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 a jak zadbać o tapicerkę skórzaną żeby ciąglę wyglądała jak nowa?? http://sklep.lederzentrum.pl/zestaw-do-czyszczenia-skorzanej-tapicerki-samochodowej-p-14.html
lukaszr Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Opublikowano 12 Marca 2011 Oczywiscie ze mozna, a nawet powinienes Tylko ze SRP wypelnia ryski i je "maskuje" a EGP to sealer ktory powoduje ze "wypelniacz" siedzi w ryskach przez jakis czas. Takie polaczenie to jednen z najpopularniejszych zestawow do roboty recznej. SRP to maskujące badziewie - nie lubię tego - w autodetailingu nie chodzi o maskowanie, ale o usunięcie rysek.
Artur82 Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 lukasz a co polecasz do czyszczenia skory??
lukaszr Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Opublikowano 20 Marca 2011 lukasz a co polecasz do czyszczenia skory?? Było o tym kilka postów wcześniej.
michu93 Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 łukaszu - skromne pytanko - jakiś produkt do usunięcia soków z drzew iglastych (prawdopodobnie)? coś małego i do użycia ręcznego
Rekomendowane odpowiedzi