Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B7] Adaptacja wtryskow i kolektorow powietrza z 2,7 TDI do 2,5 TDI BGD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie zakladam ten nowy watek poniewaz mialbym mozliwosc zakupu czesci z powypadkowego A4 2,7TDI i teraz pytanie

-- czy mozliwe by bylo przeszczepienie ukladu wtryksowego z 2,7 na piezoelektrykach do 2,5 zamiast wtryskiwaczy

- przygladalem sie glowicom i wyglad maja bardzo podobny sterownaie rowniez jest podobne ja tez mam steronik 16tke czyli mysle ze po remapie sterownika ew po wyminie na ten z 2.7 sterowanie elektroniczne pompa i wtryskami udalo by sie zrealizowac na standardowym sofcie ma 2,7tdi 180koni czyli 2,5 dalby rade nawet standardowa mape przetrawic lub ewentualna poprawka przez ktoregos z tunerow

-- teraz tylko pytanie jak z dolotami powietrza bo w 2,5 sa one polaczone razem nie wiem jak jest w 2,7 ale mysle ze tam kazda strona ma osobne

-- dodatkowo dochodzi sprawa montazu wtryskow standardowych i piezoelektrycznych z tego co porownywalem dlugosci to one sie prawie nie roznia jedynie co sie rozni to mocowanie i tu moze byc problem

-- pompe mysle ze dalo by sie jakos zamontowac na przerobionej podstawce i dostroic do reszty

jesli taka kombinacja by sie udala to problem wystepujacy w silnkach 2,5 zwiazanych z wtryskami poszedl by w niepamiec

jesli mialby ktos jakies porownania czy doswiadzczenia bardzo prosze o sugestie w tej sprawie oczywiscie wszytkie za i przeciw sa mile widziane

pozdrawiam

Opublikowano

Czy wiesz, że 2,7 jest CR, a 2,5 VP? Więc to całkowicie inne konstrukcyjnie silniki. Poza tym wiesz jak realizowany jest rozrząd w 2,5, a jak w 2,7?

W 2,5 padają nie wtryski, a częściej pompy.

Opublikowano

Czy wiesz, że 2,7 jest CR, a 2,5 VP? Więc to całkowicie inne konstrukcyjnie silniki. Poza tym wiesz jak realizowany jest rozrząd w 2,5, a jak w 2,7?

W 2,5 padają nie wtryski, a częściej pompy.

oczywiscie ze to wsztyko wiem stad pytanie o przeszczep calosci sterowania razem z ukladem wtryskowym

-- wiem ze 2,7 jest common rail ale pytanie czy nie sa przeszczepic takiego calego systemu wtryskowego do 2.5

rozrzad jest coprawda inaczej zrobiony i jest na pasku zamiast lancuszka jak w 2,7 ale pytanie odnosi sie gdzie jest czujnik na wale ktory daje sygnal o obrotach bo podejrzewam ze one moga byc identyczne

a to jest wazne do synchornizacji predkoci obrotowej do podawania paliwa przez wtryski w 2,5 jest to mocno zintegrowane bo wtrysk jest jakby wymuszany przez obroty pompy+ sygnal sterownika

w piezoelektryku jest czysto sterowanie elektroniczne obroty pompy sa tylko po to aby cisnienie na wtryskiwaczach ustalic na poziomie zadanego

a co do pomp czy wtryskow w 2,5 to sie zgadza ze padaja pompy ale wibracje silnika sa powodowane przez lejace lub niedrozne wtryski i umnie coprawda niby nie buja ale vag pokazuje skaczace oborty - pompa jest nowa wiec wnioski nasuwaja sie same - ale nie o tym tutaj piszemy

Opublikowano

Zadam Ci więc dwa pytania - jak chcesz napędzić pompę wysokiego ciśnienia CR i jak osadzić wtryski CR w głowicach 2,5? Bo jak chcesz zastosować głowice 2,7 to masz rozrząd łańcuszkiem od strony koła zamachowego, a nie od przodu silnika. Generalnie moim zdaniem poroniony pomysł - ja chcesz się bawić to rób SWAP na 2,7 lub 3,0 TDI, bo w sumie tyle samo zabawy z elektroniką.

Opublikowano

Zadam Ci więc dwa pytania - jak chcesz napędzić pompę wysokiego ciśnienia CR i jak osadzić wtryski CR w głowicach 2,5? Bo jak chcesz zastosować głowice 2,7 to masz rozrząd łańcuszkiem od strony koła zamachowego, a nie od przodu silnika. Generalnie moim zdaniem poroniony pomysł - ja chcesz się bawić to rób SWAP na 2,7 lub 3,0 TDI, bo w sumie tyle samo zabawy z elektroniką.

z pompa nie bylo by mysle takiego problemu ja bym jakos zamocowal na podstawie w miejscu tej vp44 naped zamiast lancuszka dalo by sie zrealizowac za pomoca paska ale wlasnie jedyny problem ktory dla mnie wystepuje to mocowanie wtryskiwaczy bo tego sie chyba tak latwo obejsc nie da :wallbash:

myslalem o swapie calego 2,7 ale ten o ktorym pisalem nie nadaje sie bo jest uszkodzony

http://cgi.ebay.de/Motor-2-7-TDI-V6-Audi-A4-A5-A6-A8-code-BPP-132kW-180PS-/120568573994?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item1c1272702a

jak na tym linku widac pompa jest napedzana paskiem i dokladnie w tym samym miejscu jak moja vp44

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...