Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nieszczelność przy kolektorze wydechowym??


dejf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zauwazylem ostatnio kropki oleju pod autem. Otwieram maske i pod laczeniem kolektora wydechowego z blokiem jest sporo swiezego oleju, który spada na dół brudząc wszystko po drodze - mozliwe ze przepuszcza przez uszczelki? Czy moze kolektor pękł :blink:? Jak ostrzej przegazuje na postoju to jak zchodzi z obrotów to jest takie jakby syczenie - jakby gdzies powietrze uciekało.

Cały dolot itp szczelny, tylko tam jest zafukane.

Od dluzszego czasu na postoju slyszalem jakby cos syczalo w okolicach kolektora wydechowego/ssącego ale olewałem to, myslalem ze to rolki moze, a teraz chyba wiem ze gdzies moc ucieka...bo na hamowni wychodzi tylko 155ps/368N/m po tych modach :disgust:

Spotkał sie ktos z podobnym przypadkiem wycieku?

Miałby ktos moze nr tych uszczelek pod kolektor wyd?

Dziekuje Wam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zauwazylem ostatnio kropki oleju pod autem. Otwieram maske i pod laczeniem kolektora wydechowego z blokiem jest sporo swiezego oleju, który spada na dół brudząc wszystko po drodze - mozliwe ze przepuszcza przez uszczelki? Czy moze kolektor pękł :blink:? Jak ostrzej przegazuje na postoju to jak zchodzi z obrotów to jest takie jakby syczenie - jakby gdzies powietrze uciekało.

Cały dolot itp szczelny, tylko tam jest zafukane.

Od dluzszego czasu na postoju slyszalem jakby cos syczalo w okolicach kolektora wydechowego/ssącego ale olewałem to, myslalem ze to rolki moze, a teraz chyba wiem ze gdzies moc ucieka...bo na hamowni wychodzi tylko 155ps/368N/m po tych modach :disgust:

Spotkał sie ktos z podobnym przypadkiem wycieku?

Miałby ktos moze nr tych uszczelek pod kolektor wyd?

Dziekuje Wam :hi:

Kolego kolektor wydechowy może co najwyżej ci spaliny puszczać a nie olej. Olej to najprawdopodobniej ci uszczelka na głowicy w tych okolicach puszcza. Najlepiej wyczyścić, wymyć okolice kolektora i obserwować skąd dokładnie podcieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak wlasnie podejrzewam bo dzis tam sie przygladalem...

Wytarlem tam dokladnie pojezdzilem troche i znowu tam jest mokro. Takze to na 99.9% uszczelka glowicy.. :kwasny: Rozumiem ze konieczna jest wymiana uszczelki..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze konieczna jest wymiana uszczelki..?

Niestety poxiliną się nie da zakleic :> Jak juz będziesz mial głowicę na wierzchu to może warto pomyśleć o stalowej uszczelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze konieczna jest wymiana uszczelki..?

Niestety poxiliną się nie da zakleic :> Jak juz będziesz mial głowicę na wierzchu to może warto pomyśleć o stalowej uszczelce.

Stalowa tzn jaka? Kupilem ori elringa. W poniedzialek za tydzien odprowadzam autko. Glowica oczywiscie bedzie splanowana...i będą nowe śruby.[br]Dopisany: 28 Czerwiec 2010, 14:54_________________________________________________Słuchajcie - a czy to moze sie pocic od simeringu na kole od wałka rozrządu??? Dodam ze scianka glowicy od strony paska rozrządu jest cała zachlapana i tutaj od strony kolektorów tez tak 1/3 głowicy. Moze tamtedy kapie i plynie tu po glowicy bo jest przeciez troszke przechylona.

Kanaly olejowe sa przeciez z drugiej strony to jakim cudem tutaj olej??

Prosze o podpowiedzi bo nie chcialbym bez powodu sciagac glowicy..

Jutro jade jeszcze do mechanika z rana zeby to oblukał i zdiagnozował.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i z simeringu. Tylko jak pojedziesz do mechaniora nie mów mu że myślisz że to z pod głowicy bo zaraz potwierdzi Twoją wersję widząc łatwy zysk ;). Moim zdaniem mało prawdopodobne żeby olej ciekł z pod uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może olej cieknąc z uszczelki na wale korbowym

A ten wał przeciez jest nizej a ja mam zaczynając od uszcelki pod glowica przy kolektorach, troche od strony rozrzadu i w dół wszystko zażygane. Podejrzewam tez uszczelke kolektora ssacego bo jak przegazuje ostro na postoju pod 4tys obr to silnik schodząc z obrotów wydaje takie syczenie jakby gdzies powietrze uciekało. Musze odkrecic kolektor i zobaczyc czy nie wydmuchalo uszczelki.

Sruby kolektora ssacego sa tez troche w oleju czarne

Zaglądałem teraz sam i raczej wykluczam simering wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może olej cieknąc z uszczelki na wale korbowym

Tak a potem cudownie wbrem wszystkim prawom fizyki płynie sobie w góre na głowicę i kolektor

Podejrzewam tez uszczelke kolektora ssacego

Nie sądze żeby to było możliwe mieć taki wyciek. Takie ilości oleju w kolektorze ssącym nie wróżą dobrze.

Stalowa tzn jaka?

Tzn wzmacniana, bardziej wytrzymała termicznie i mechanicznie. Widzę ze masz lekki mod więc można by pomyśleć o takim rozwiązaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jezeli kanaly olejowe w glowicy sa zupelnie z drugiej strony to skad olej po tej stronie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia uszczelki pod pokrywą zaworów. Potem sprawdź pierścień Simmera na wale rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod deklem nowa. Jezeli simering walka bylby nieszczelny to przepuszczaloby olej na kolo wałka i na pasek??

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. A to że uszczelka nowa to nie znaczy ze napewno nie puszcza oleju. Może nie jest dobrze ułożona albo nie dociągnięta. Tylko ostrożnie z tym dokręcaniem bo można przeholować łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził czy dolot jest szczelny. Mi jak spadła rura od intercoolera koło kolektora dolotowego to też miałem zachlapane pół kolektora olejem. Po prostu ciśnienie z turbiny wypycha szczeliną olej.

I nie przesadzajmy że to jakieś duże ilości oleju muszą być ;).

Zanim wymieniłem rurę plastikową od odmy to ciekło mi z niej po bloku silnika. Codziennie rano pod autem miałem dwie spore plamy, oleju też zaczęło ubywać. Jednak po 3 tys km gdy wymieniłem rurę i uzupełniłem stan, okazało się że wystarczyło dolać tylko setkę oliwy żeby poziom powrócił do stanu wcześniejszego.

A oglądając plamy to myślałem że z pół litra to lekko zgubiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem u mechaniora i wg niego leci z uszczelki (simeringu) wałka rozrządu, bo scianka głowicy od strony rozrządu jest zachlapana i pozniej olej przemieszcza sie po lewej krawedzi uszczelki głowicy (stojac przed autem) i w dół pod kolektory brudząc wszystko po drodze. Uszczelka kupiona Elring 16zł jutro bedzie wymieniona. Uszczelka pod deklem zaworów na pewno szczelna - góra lewej strony głowicy jest sucha. Reszta - dolot, odma, turbina tez.

Dam jutro znac czy wyciek ustąpił po wymianie simeringu. Nie bede wymienial pozostałych dwóch bo musiałbym uciekać z całym przodem, zresztą widać ze tam jest sucho.

Oby to było to.. :(

Co do ubytku oleju to tez nie ucieka go tak duzo. Jezdze z ta nieszczelnoscia juz jakis dobry tydzien jak nie dwa i sprawdzalem dzis to jest 2/3 na bagnecie a zrobilem juz na oleju 5000km nie dolewając nic. Audiczce niedługo pyknie równe 250tys. km.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec nie jest to simering wałka rozrządu. Tamtedy na pewno nie leci.

Zostaje tylko uszczelka głowicy - diagnoza jest taka ze leci od strony kanałów spływu oleju.

W poniedziałek oddaje autko na zdjęcie 'czapki'. Myślę że bedzie dobrze...

P.S. Wczoraj szedłem na obwodnicy Gostynińskiej z E-36 coupe 328i 193ps - do 215km/h równiutko on na jednym pasie, ja na drugim. Jakis fan to był, fioletowa, zglebiona Beemka na łódzkich blachach. Jak sie zatrzymaliśmy na pogadanke, nie mógł uwierzyć ze to 1.9 TDI :>

Dam znać jak bede po wymianie uszczelki.

Pozdrawiam[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2010, 18:52_________________________________________________Uwaga uwaga :>

Wymieniona została uszczelka kolektora ssącego całe 25.06zł ori 028 129 717D i po umyciu wszystkiego na razie sucho :good:

Leciało mi tez ostro z wezyka od map sensora (jest w kompie) tu przy laczeniu plastikowego z gumowym, ten gumowy jest wiekszy bo wejscie do rury z kwasiaka ma za duzą srednice ale zacisnalem go dzisiaj ostro i tez na razie sucho. Dzis mina zdziwionego driver'a 530d byla bezcenna, rozmowa pod koniec sciganki tez :wink4: - 'ile Ci pali ten 2.5?' :decayed:[br]Dopisany: 08 Lipiec 2010, 23:00_________________________________________________Update:

A jednak - wymieniony został simering wałka rozrządu bo nadal troche leciało i teraz juz totalna susza i ani kropli oleju :> Najbardziej właśnie ciekło z tego uszczelniacza. Odkladam teraz na FMIC. Szukam dedykowanego orurowania - jak ktos cos wie oprocz opcji którą oferuje bakuś to prosze o kontakt.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...