Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wysokie spalanie gazu


Rogerinho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam instalację gazową zwykłą na wtrysku w silniku 1.8, instalacja ma 3 lata. Do niedawna na pełnym zbiorniku 34 l mogłem przejechać od 300 do 320 km. Ostatnio wykręciłem tylko 240 km przy jeździe 80 km/h, rzadko jeżdżę w mieście. Pojechałem na regulacje gazu i po ustawieniu spalania zrobiłem za pierwszym tankowaniem 290 km i za kolejnym już tylko 240 km. Znów pojechałem na regulacje i na razie mogłem uzyskać zaledwie 280 km. Czy spalanie może wrócić do dawnego poziomu, czy instalacja jest za stara aby to uzyskać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr gazu był niedawno wymieniany, parownik jest w porządku. Na instalacji jeżdże już ponad 3 lata i zrobiłem około 80 tys km.

ale sprawdzali parownik czy gazownik ci tylko powiedzial ze jest dobry bo to zasadnicza roznica. tankowanie na dobrych stacjach to w trasie ok 20-30km wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankowanie na lepszych stacjach w przypadku instalacji starszego typu raczej nie ma wpływu na ilość spalanego gazu. Mój pierwszy samochód to była Mazda 323 ze zwykłą instalacją gazową i nie widziałem różnicy między gazem "firmowym" a ze stacji przydrożnej gdzieś na wsi. W przypadku sekwencji to się zgodzę ze względu na możliwość zapaprania wtrysków gazowych "frakcjami mazutowymi" z wtryskiwanego gazu.

A gdy chodzi o zwiększenie spalania to ja stawiam na parownik a nie na jakość gazu (w tym konkretnym przypadku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankowanie na lepszych stacjach w przypadku instalacji starszego typu raczej nie ma wpływu na ilość spalanego gazu. Mój pierwszy samochód to była Mazda 323 ze zwykłą instalacją gazową i nie widziałem różnicy między gazem "firmowym" a ze stacji przydrożnej gdzieś na wsi. W przypadku sekwencji to się zgodzę ze względu na możliwość zapaprania wtrysków gazowych "frakcjami mazutowymi" z wtryskiwanego gazu.

A gdy chodzi o zwiększenie spalania to ja stawiam na parownik a nie na jakość gazu (w tym konkretnym przypadku).

dlatego mowie czy sprawdzili czy tylko powiedzieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Obstawiam kończący się parownik (a konkretnie membrany). Przy przebiegu 80 tyś. km membrany straciły swoją elastyczność i nie ma możliwości precyzyjnego (jeśli można to o II gen. powiedzieć) dawkowania gazu. Żywotność reduktorów II gen. wynosi 40-50 tyś. km, jedynie chyba Lovato potrafią dociągnąć w okolice 80-100 tyś.

Masz dwie opcje:

1. regeneracja polegająca na wymianie membran, jeśli zrobisz to sam to koszt nie duży 50-70 PLN za kpl. naprawczy, jeśli regenerację zlecisz zakładowi montującemu LPG to koszt imprezy wyniesie pewnie min. 150 PLN więc warto zastanowić się nad opcją nr 2;

2. wymiana reduktora na nowy (taki sam jak masz), koszt w zależności od reduktora ale od stu kilkudziesięciu PLN wzwyż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...