Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czemu tyle pali


Orcio1

Rekomendowane odpowiedzi

Moja a4 110km spala w tym momencie ok 8-9l on/100 przy normalnej jeżdzie tankuje tylko na bp i schell wymieniłem jej filtr powietrza, filtr paliwa olej (castrol edge 5w-40) hamulce sprawdzone, katalizator wycięty, sprawdzany u dwóch mechaników na trzech różnych urządzeniach diagnozujących. u jednego pojawił się bład ,,sterownik silnika odłączony" skasowali ale wiele to nie pomogło u drugiego vag pokazał że ma żle ustawioną dawkę palia i coś jeszcze ale z kolei drugie jego ustrojstwo ( kts chyba) pokazało że wszystko jest ok. Dwa miesiące temu wymieniłem turbinę bo poprzednia miała luz wzdłużny założyłem drugą używaną i po tej wymianie przez jakiś czas było dobrze ale póżniej znowu to samo, auto odpala bez zarzutu nawet jeżeli stoi kilka dni niejeżdżony, nie kopci ani na czarno ani na siwo, komputer auta pokazuje średnie spalanie 5.5l wymieniłem też przewód od podciśnienia od turbiny(lekko uszkodzony oplot mają przewody idące od obudowy filtra powietrza i jeden zdaje sie od klapki gaszącej czy zawory egr nie wiem co to jest) ciśnienie sprawdzone tylko na pierwszym tłoku niestety ale też ponoć dobre, fura była ostatnio znowu u mechanika i ten nic niepokojącego nie zauważył, przebieg auta 308 tyś raczej orginalny. Nie wiem co z tym zrobić pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj wycieków paliwa.

Jak wszystko z silnikiem niby ok, to ja bym zaczął od tego, tym bardziej że jak piszesz nie kopci na czarno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze diagności byli nie zbyt ogarnieci w tym co robią.

powiedzieli ci cos na temat wskazan temp.płynu chłodzącego(bardzo ważne do spalania) , kąta początku wtrysku, dawki paliwa, pracy wtrysków,turbiny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do płynu chłodzącego to pierwsze słyszę a pozostałe ustawienia to tez nie wiem jak zdiagnozować jeżeli są złe podłączali tylko laptopy i wyszło to co napisałem wyżej chociaż wyniki z vaga wskazywały że coś jest nie tak ale za to drugię urządzenia za chwilę pokazało że jest dobrze, wycieków paliwa raczej nie ma auto stoi w garażu i nie widać że eby były jakieś plamy czy zapach ropy a spadek poziomu paliwa widać wyraznie podczas jazdy. Boje się tez że jeżeli do auta dotknie się nieodpowiednia osoba to narobi jeszcze więcej szkód. Mamy juz taki przypadek w rodzinie że zwykłe konserwacje i drobniutkie naprawy z winy mechanika zakończyły się generalnym remontem silnika w vw lt 40 włąsnie z podobnym przebiegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz wstawionego jakiegoś "chip-rezystora" przypadkiem? Ja bym szukał przyczyny bliżej ECU (Mógłby dostawać zafałszowany sygnał o np niskiej temperaturze powietrza i dawać większe dawki paliwa) w sumie to przy tym błędów nie wypluje. Na Vag-u wszystko ładnie będzie widać. A jak byłeś u mechanika który tylko potrafi sczytać błędy i wykasować to go lepiej zmień. Vag prawdę ci powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dziwi że komputer pokazuje aż tak bardzo zaniżone spalanie... 8-9litrów to bardzo dużo moim zdaniem jak na afn-a, w jaki sposób mierzysz spalanie? lejąc do pełna??

dobrze było by zrobić komplet logów dynamicznych, no i oczywiście sprawdzić węże powrotne od paliwa, może nawet sam bak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leje do pełna przejeżdżam stówkę i znowu do pełna lub jesli nie mam pełnego baku to przy zapaleniu sie rezerwy leje ok 15 20 l i znowu jazda az do rezerwy i mniej więcej wychodzi to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka paliwa bedzie za duza to tez bedzie duzo chlal,ale to musialaby byc juz ponizej 2mg.Ja polecam tobie rozwiazanie takie,kup sobie kabel nawet moze byc najtanszy 40zł,laptopa zapewne masz.I znajdzie sie przyczyna,niz jezdzic do jakis ,,PSEUDO-DIAGNOSTOW'' co bierze 50zł za skasowanie kontrolki AIRBAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejesz do pelna, wyjezdzasz bak, lejesz do pelna (tym samym sprawdzasz ile przejechales na liczniku) i dzielisz, liczenie po 100km to smiesznosc :gwizdanie: nawet kilka razy.

Takim sprawdzaniem moj paliłby 7-8l bo co szybciej wejde w zakret to wskazówka lekko opadnie a po teście na całym zbiorniku spalanie wychodzi zupełnie inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej napisał lanie co 100km się nie sprawdza, bo zależy ile powietrza będzie w baku i jak bardzo się napełni paliwem, chyba że cały czas trzymasz wciśnięty odpowietrznik w wlewie i lejesz pod sam korek :)

Skasuj też na FISie średnie spalanie i nie kasuj przez ponad 100km i zobacz czy będzie bardziej zbliżone do realnego wyniku spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie mam pełen bak robie sto kilometrów i znowu dolewam do pełna i zawsze jest to samo, mało tego dla dokładności tankuje na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze, średnie spalanie skasowaliśmy kiedyś przypadkiem przez wyciągnięcie bezpiecznika i pojechaliśmy w trasę, komputer pokazał wtedy przy łagodnej jeżdzie 4.9l póżniej troche skoczyło, ale odkąd znam to auto jeszcze u poprzedniego właściciela tuż po sprowadzeniu to wynik był 5,6 lub 5,5. Ale może auto pali więcej bo rzadko robiłem całą setkę w ciągu jednego dnia, sporo też latam po mieście lu kiepska jakość paliwa w naszej okolicy( sam pracuje na stacji i wszystkie dostawy mamy z orlenu pomimo że to bp) a przy czym ceny wahają się między 4.59 a 4.64zł za litr on!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do płynu chłodzącego to pierwsze słyszę

Aaaa widzi ty... a ma to bardzo ogromny wpływ bo czujnik temp.płynu chłodz. to jest czujnik systenowy- podeje on sygnał do sterownika o temp.płynu i wtedy komp podaje do nastawnika sygnał jaka dawke ma zadac przy odpaleniu czy tez pod obciazeniem... trzeba porównac wskazania co pokazuje zegar a jaka temp pokaze diag.komp. ponad 10-20stp różnicy i odrazu ci motor bedzie miał spalanie na czas...[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2010, 20:00_________________________________________________

Sprostowanie mam pełen bak robie sto kilometrów i znowu dolewam do pełna i zawsze jest to samo

to samo czyli ile. bo masz problem a szczegółów nie rysujesz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo to znaczy 8-9l, temperatury temp. płynu chłodzącego nikt w tym aucie u mnie nie sprawdzał i to może być przyczyną, dziwi mnie tylko czemu problem ustał na jakiś czas zaraz po wymianie turbiny i wycięciu katalizatora, taki poziom spalania utrzymuje się przy jeżdzie w przedziale obrotów między ok2100-3000 jeżeli wcześniej zmieniam biegi do 2000obr/min to pali jakby trochę mniej ale nie wiem ile dokładnie bo ciągle jeżdzić sie tak nie da :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm mi normalnie palił w samym miescie około 7 litrów.

Teraz jak uzywalem klimy i znow miasto potrafil spalic okolo 8 litrow.

Wydaje mi sie ze nie jest to duzy wynik.

W trasie pali 4.5 a nawet maciupeńkie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był już podobny wątek i w nim pisałem o swoim aucie (1.9 TDI 130kM) i jego dużym spalaniu, bo ponad 9L w mieście i 8L na trasie. Do tej pory nie udało mi się uzyskać odpowiedzi co jest nie tak...

Auto ma przejechane 180 tys. km, ma sześciobiegową skrzynię i jest z 2003 roku. Dwa tygodnie temu wymieniłem filtry oleju i paliwa oraz sam olej na Castrol Edge 5W40. Nie wiem co jest nie tak, zawsze zalewam "nad kreskę", wchodzi mi jakieś 65L i na takim pełnym baku przejeżdżam 800-820 km. Nie szaleję, lecz oczywiście czasem zdarzy mi się wcisnąć mocniej pedał gazu. W końcu jest w co...

Samochód kupiłem jakieś dwa miesiące temu i nie mam z nim najmniejszych problemów za wyjątkiem spalania właśnie. Jest jedna rzecz, która chodzi mi po głowie. Otóż auto ma trzy opony takie same i jedną inną, tzn. innej firmy. Opony są w bardzo dobrym stanie i nie zastanawiałem się nad wymianą. Czy jednak ta jedna opona, innej firmy może byc przyczyną tak wysokiego spalania?

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli przez tą oponę auto ściąga na jej stronę lub żle się prowadzi to może i ma to wpływ na spalanie kiedyś też jeżdziłem z jedną inną oponą no i do tego żle założoną, w czasie jazdy było to dosyć odczuwalne, ale ja mam cały komplet letnich fulda prawie nowych i zimówek continental, zbieżność była badana na diagnostyce i jest bardzo dobra, więc to też nie jest to, natomiast moja koleżanka miała passata z silnikiem 1.9 130km i spalanie utrzymywało się na poziomie ok 7l. nie wiem czy mam zwracać uwagę na wynik komputera na spalanie chwilowe, no bo to podczas nawet łagodnego rozpędzania pokazuje od 13l do 18l a podczas jazdy ze stałą prędkością bez zmiany biegów od 4,9 do 7.5 przy ok 120km/h[br]Dopisany: 02 Lipiec 2010, 08:06_________________________________________________nie wiem też czy ma to jakiś wpływ ale po wycięciu kata wydech nieco się przestawił i oparł o pokrywę od przegubu strasznie brzęczy i czy wchodzi jeszcze w grę czyszczenie intercoolera( nie wiem jak to się pisze) poprzednia suszarka puszczała olej, fura w czasie upału i jazdy po mieście przymula się troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde turbo bedzie bardziej zmulone w upał (suche powietrze) niz w wilgotne dni, po prostu stosunek ilość powietrza do objętość jest dużo mniejszy przez co turbo podaje mniej powietrza (bardziej rzadkie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy obudowie od filtr powietrza chyba jest jakiś czujnik bo dochodzą do niego przewody, ostatnio wyciągając ową wtyczkę chyba ułamała się jedna blaszka, nie wiem co to jest czy ma to jakiś wpływ na spalanie, do tego mechanicy wymieniali mi ostatnio rurkę od odmy olejowej bo stara popękała tuż przy bloku silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy filtrze powietrza :mysli: :mysli: to czasem o przeplywke nie chodzi :naughty: :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...