Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Znowu termostat czy teraz czujnik?


mcemsi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od 2 dni obserwuje takie zjawisko:

Odpalam auto , w kilkanascie minut temp. rosnie normalnie i jest standardowe 90st. - zarowno na wskazowce jak i na k.49 .

Po jakims czasie temp. szybko spada do minimum na wskazowce a klimatronik pokazuje zakres 48-52 i tak caly czas stoi. Po dluzszej czasie znowu szybko rosnie do 90.

Zastanawiaja mnie te szybkie spadki/wzrosty.

Na co postawic? Termostat zmienialem ok. 3 mies. temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaziu który błąd potwierdzi przypuszczenia?

Zaobserwowałem sporą różnicę temperatury we wskazaniach licznik/klima

błąd

1 Fault Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podepne się pod temat bo nie chce zakladać nowego, mój problem jest podobny. Licze na pomoc :) Przeczytałem prawie wszystkie posty odnośnie temperatury i wskaźnika paliwa i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu:(

Od pewnego czasu na wskaźniku mam max 70-80 st, czasami po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest na chwile 90 a potem ponownie 70 a czasami mniej. Na kanale 49 mam dziwne wskazania typu -60 do +20 st.

Przymierzam się do wymiany termostatu po weekendzie ale teraz juz sam nie wiem czy to czasami nie będzie termostat?

No i druga sprawa - wskaźnik paliwa (nie wiem czy wiąże się z pierwszym problemem ale wydaje mi sie ze wystapily one jednoczesnie w tym samym czasie, dodam ze wczesniej temperatura byla 90 a wskaźnik paliwa dobrze wskazywał). Problem polega na tym że np zatankuje paliwo i wskaźnik pokazuje dobrze, przejade kilkanaście/dziesiąt km i wskaźnik juz zaniża wartość. A jeżeli w baku jest ok 7-10 l paliwa to wskazówka wogóle juz się nie podnosi.

Rozebralem czujnik od paliwa ten w baku i co zauważyłem - gdy wychylilem na max pływak wskazówka na wskaźniku rosła bardzo pomału, po pewnym czasie doszła do 3/4 baku i po dłuższym postoju wskoczyła prawie na 1/1 baku (ale nie do końca, a wydaje mi się że powinna jeszcze dalej dojść). Więc chyba czujnik działa dobrze?

Może coś w zegarach nie łaczy że oba wskażniki poprostu zaniżają wartości?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

Kaziu który błąd potwierdzi przypuszczenia?

Zaobserwowałem sporą różnicę temperatury we wskazaniach licznik/klima

błąd

1 Fault Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

czujnik szaleje. Raczej na 100%.

Tradycyjnie sprawdź kabelki, może wina leży po ich stronie (w co zdecydowanie wątpię). Jeśli nic nie znajdziesz to wymieniaj czujnik.

Przemo603 nie sprawdzaj na kanale 49 tylko na 51 (jeśli się nie mylę), w naszym roczniku to właśnie on odpowiada za temp. silnika. Porównaj i napisz rezultaty.

Co do czujnika paliwa to takie sprawdzanie niewiele daje - może on po prostu mieć powycierane już ścieżki i wysyłać niewłaściwy sygnał do sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo603 sprawdzę dziś wieczorem te kabelki to dam znać jaka jest usterka czy to elektryka, czujnik czy termostat[br]Dopisany: 06 Sierpień 2007, 14:57 _________________________________________________Czyszczenie styków nic nie dało :(

Muszę się rozglądnąć za czujnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kanale 51 temp 90 na wskaźniku 70 :(

masz uszkodzony czujnik, już wyjaśniam ten czujnik to dwa w jednym tzn sa cztery styki, jedna para daje sygnał do klimatronika a druga para styków na zegary - przeczysć przedmuchaj, podoginaj styki i zobacz jak nic nie da kup nowy czujnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz uszkodzony czujnik, już wyjaśniam ten czujnik to dwa w jednym tzn sa cztery styki, jedna para daje sygnał do klimatronika a druga para styków na zegary - przeczysć przedmuchaj, podoginaj styki i zobacz jak nic nie da kup nowy czujnik ;)

wczoraj właśnie wyczyściłem i nic, dalej to samo:(

więc pozostaje tylko wymiana

Czy mozna ten czujnk kupic w zwykłym motoryzacyjnym i jaki koszt? może ktoś wie? wczoraj pytałem o czyjnik poziomu paliwa i powiedzieli mi w sklepie że tylko w Aso :shocked:

Aha i jeszcze jedno przy wymianie tego czujnika mam spuścić wczesniej płyn ? bo chyba bedzie się wylewał?

[br]Dopisany: 07 Sierpień 2007, 16:00 _________________________________________________wymieniłem czujnik na nowy i dalej to samo - na klimatroniku 90 na wskaźniku 70-80 st :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: :a4fan:ja bym wymienił czujnik-koszt czujnika w serwisie to okolo 80 zł a na allegro sporo taniej -miałem podobne objawy tez i wymieniłem czujnik temperatury-u mnie był ten czujnik z obudowa niebieska i na 4 piny a u ciebie niewiem ale zycze powodzenia i pozdrawiam klubowicza-Robert. :hi:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem czujnik na nowy i dalej to samo - na klimatroniku 90 na wskaźniku 70-80 st

Przemo603 to mnie zmartwiłeś, bo właśnie też mam zamiar wymieniać czujnik, który kosztował 80 zł

Wymieniłeś termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo603 to mnie zmartwiłeś, bo właśnie też mam zamiar wymieniać czujnik, który kosztował 80 zł

Wymieniłeś termostat?

u mnie wymiana czujnika nie pomogła, u ciebie może akurat w czujniku tkwi problem;

za czujnik płaciłem 75 zl, także mam już w domu 2 dobre czujniki :kwasny: to jest ten na cztery piny. A co z tym drugim czujnikiem ktory znajduje sie troche niżej za co on jest odpowiedzialny?

Termostatu nie wymieniałem, ale jeżeli czujnik podaje informacje do klimatronika że jest 90st to wydaje mi się że tyle jest i termostat jest ok? chyba że się myle (nie znam się za bardzo :rolleyes:), problem tylko jest w tym że wskaźnik źle wskazuje, może problem tkwi w zegarach?

Silnik dość szybko sie nagrzewa i temp na wskaźniku rośnie, ale zatrzymuje sie na 80 st, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu trzyma przez chwile 90st a potem znowu spada ;(

I mam jeszcze pytanie jaki płyn chlodniczy mam dolać? nie wiem co było zalane wcześniej, kolor płynu jest czerwony; moge dolac jakis inny płyn (chyba sa mieszalne?)czy mam wymieniać cały płyn??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam jeszcze pytanie jaki płyn chlodniczy mam dolać? nie wiem co było zalane wcześniej, kolor płynu jest czerwony; moge dolac jakis inny płyn (chyba sa mieszalne?)czy mam wymieniać cały płyn??

Ten czerwony płyn jeżeli jest orginalny to nie można go mieszać.

Poszukaj na forum było to opisywane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem czujnik na nowy i dalej to samo - na klimatroniku 90 na wskaźniku 70-80 st

Przemo603 to mnie zmartwiłeś, bo właśnie też mam zamiar wymieniać czujnik, który kosztował 80 zł

Wymieniłeś termostat?

No właśnie, tu może być problem. Musicie sprawdzić temp. Vagiem (Coolant temp.) Podejrzewam, że na vagu i wskaźniku będzie taka sama, także stawiałbym na termostat. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś był chętny to mam do sprzedania moj stary czujnik :>

:> ile by kosztowalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...