Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Silnik nie odpala ale rozrusznik kręci


wojtek1ww

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem, wczoraj silnik w moim autku troszkę ciężko odpalał po chwilowym postoju,tzn. trzeba było dłużej przytrzymać na rozruszniku niż normalnie ale odpalał za pierwszym razem, w trakcie ruszania z miejsca łatwo "zaduszał" się, po prostu zgasł (przy tym samym spokojnym ruszaniu jak zwykle, wcześniej przy tym samym stylu jazdy to się nie działo) dziś rano pewniakiem wsiadając do auta silnik nie dał znaku życia, tzn rozrusznik kręci ale motor nie pali, czytając forum sprawdziłem pasek rozrządu - jest na swoim miejscu (przebieg na tym pasku to zaledwie 11tyś) pompa wtryskowa jest sucha. Jutro oddaję samochód do mechanika, jako że "mój" stary mechanik jest na wakacjach i jutro jadę do gościa którego znam jako tako więc pytam najpierw was czy macie jakieś sugestie co mam sprawdzić zanim oddam auto??????

Z góry dziękuję!! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym zaczął od filtra. Później trzeba posprwadzać czy w ogóle dochodzi ropka do pompy. Ale tym się juz pewnie mechanik zajmie. :gwizdanie:

Jeśli masz waga to podepnij może coś wypluje :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shocked: silnik odpalił, poprostu spróbowałem bez grzebania pod maską w czymkolwiek, zapalił na dotyk, tylko jest jedno ale miga kontrolka świec żarowych, czy to może oznaczać problemy z pompą??? nie mam waga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka świec sygnalizuje błędy w kompie. Musisz podpiąć autko do kompa, może ktoś z okolicy ma vaga i pomoże?

Bez diagnozy to szukanie igły w stogu siana :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce straszyć ale migająca kontrolka świec żarowych to często początek poważnych kłopotów.

Także, nie ignoruj lampki i cudownego uzdrowienia. Podłącz vaga i jedź do mechanika.

U mnie zaczęło się od bardzo rzadkich delikatnych problemów z odpalaniem na ciepło, później od czasu do czasu zapalała się kontrolka. Wymieniłem filtry, czyściłem wtryski, ustawiłem kąt wtrysku. Nic to nie dało.

Okazało się, że były uszkodzone sprężynki w pompie. Sprężynki miały być wymienione ale zostałem oszukany - mechanik nawet pompy nie dotknął a $ wziął. Sprężynki w końcu pękły całkiem i porysowały sekcję w pompie. Skończyło się na regeneracji pompy i wymianie nastawnika u zupełnie innej osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo paliwo sie cofa z pompy wtryskowej(zaworek kierunkowy na zailaniu) albo cos z parametrami pompy np czujnik kata wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem od mechanika i po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd czujnika temperatury paliwa (-5stC) oraz jakiś błąd z pompą, po skasowaniu błędów pozostaje tylko błąd od czyjnika temp paliwa. Na chwile obecną auto jezdzi, do czasu zakupu czujnika. Orientuje się ktoś czy takowy czujnik można dostać nowy czy tylko używkę z zepsutej pompy, i jeśli tylko z pompy to może ktoś posiada takową i może mi taki czujnik sprzedać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o czujnik temperatury paliwa to rzeczywiście znajduje się on w nastawniku pompy. Koszt to jakieś 40zł, uszczelka 10zł (ceny z aso).

Ja mam nastawnik z dobrym czujnikiem na sprzedaż ale lepiej kupić nową cześć w aso :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takowy czujnik http://allegro.pl/item1102859662_czujnik_temperatury_paliwa_uszczl_tdi_sdi_t.html koszt z wysyłką 75 złociszy, tylko czy samemu dam radę to wymienić???

Na mechanika musiałbym czekać do poniedziałku, a sam nie wiem czy czegoś nie spartolę. Czy ktoś rozbierał już pompę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takowy czujnik http://allegro.pl/item1102859662_czujnik_temperatury_paliwa_uszczl_tdi_sdi_t.html koszt z wysyłką 75 złociszy, tylko czy samemu dam radę to wymienić???

Na mechanika musiałbym czekać do poniedziałku, a sam nie wiem czy czegoś nie spartolę. Czy ktoś rozbierał już pompę??

Jest na forum opis zmiany.

Pompy nie rozbierasz. Odkręcasz tylko nastawnik.

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t123217.0.html;highlight=czujnik+temperatury+paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak nie będziesz ruszał niczego innego poza tym czujnikiem spokojnie dasz radę zdejmujesz tylko górę nastawnika i zobaczysz owy czujnik... Nie zapomnij wymienić uszczelki pod pokrywą...

Poza tematem jak pojedziesz do jakiegoś mechanika i powiesz że musi dłubać w nastawniku lub pompie to albo cie odeśle do jakiegoś pompiarza albo będziesz musiał słono płacić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony, bardzo prosta robota tylko pamiętać trzeba o szmacie wokół nastawnika dość dużo ropy wycieknie +/- 200ml. Silnik po wymianie nie kopci (jedynie bardzo lekki dymek przy maksymalnych obrotach), przed wymianą zauważalne był czarny słaby dym z wydechu. Co do odpalania na ciepłym silniku narazie nic nie mogę powiedzieć, zamelduje jak trochę pojezdzę.

:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pozwoliłem sobie przyłączyć się do postu,otóż mam a4 1.9 tdi 110 km niedawno stwierdziłem spory wyciek ropy z pompy wtryskowej przez co nie przeszedłem przeglądu i zostałem zmuszony oddać auto do pompiarza który współpracuje razem z mechanikiem czekałem trzy dni aż wkoncu niunia wróciła do mnie pompiarz stwierdził ze auto jeździło na złym paliwie co może i jest moja winą bo tankowalem na zwykłym pom-ie kazal kupić dodatek (diesel szyling loly moly) i zalać lepszym paliwem i tak uczyniłem po przejechaniu ok 50 kilometrów nastał wieczór i schowałem auto do garażu gdy rano nastał czas wyjazdu do pracy o dziwo auto nie chciało odpalić kręci rozrusznikiem i nic sprawdziłem przewody od filtru który był wymieniony oraz zaworek przy filtrze wszystko ok.Sprawdzilem elektrykę i okazało się ze elektrozawór znajdujący się na pompie służący do odcinania paliwa w trakcie gaszenia nie dostaje napięcia czyli pompa nie przyjmuje ropy sprawdzałem bezpieczniki oraz przewody wszystko ok pytanie czy to może być spowodowane jakimś błędem czy to wina elektrozaworu i czy podpięcie do vaga stwierdzi te usterkę proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...