Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibrujący problem...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Jestem tu nowy, od niedawna stałem się posiadaczem - jak sądziełem - szczęśliwym posiadaczem zielonookiej "A czwórki"...

Mam jednak pewien problem, który spędza mi sen z powiek :shock: :shock: :shock:

Problem z zegarami... Szukałem na forum czegoś podobnego w objawach - nie znalazłem jednak więc zapytuję szanownych kolegów!!!

U mnie problem dotyczy prędkościomierza ale nie tylko - również zegara obrotomierza. Generalnie jest wszystko OK, ale czasem im (zegarom) odbija. Zdarza się, że czasem po wyłączeniu silnika (po uprzednio prawidłowej jeździe i wskazaniach obu zegarów) wskazówka prędkosciomierza dostaje minidrgań (wskazówka oscyluje wskazując ZERO), które po kilku sekundach ustepują. Jednak ponowne załączenie silnika powoduje że w 8 na 10 przypadków wskazówka prędkościomierza dostaje minidrgań (wskazówka oscyluje wskazując ZERO) i podczas jazdy nie działa poprawnie (nie wykazuje pomiaru prędkości a jedynie te cholerne oscylacje!!!) :sad::sad::sad: a w dodatku wogóle nie działa również obrotomierz (WSKAZUJE ZERO).

Dodam, że liczniki poprawnie zliczaja przejechane kilometry (zarówno główny jak i podlicznik cząstkowy)...

Zastanawiam się czy ktoś nie wsadzał paluchów i nie próbował zabawy w cofanie licznika... TEORETYCZNIE NIE gdyż autko jest z "pewnych rąk"...

Ani to zabawne ani bezpieczne... Czy ktoś spodkał się z czymś podobnym?

Opublikowano

najpierw prosimy do NEWBIE sie przywitac, a co do Twojego probemu to objawy sa (hahaha) jak przy zacinajacej sie lince (a liczniki w A4 sa elektroniczne) hmm trzeba sie powazniej zastanowic, ale od ewentualnego cofania tak raczej niejest.

Podpinales VAG'a??

Opublikowano

Jeżeli się nie mylę to impulsy na zegary i obrotomierz i predkosciomierz ida z alternatora a dokladniej z cewki na regulatorze napiecia i to z tamtad masz jakis dziwny objaw jakby ktorys kondensator trzymal i puszczal - kiedys w innym aucie mialem objaw podczas jazdy ze skakal mi obrotomierz - wystarczylo obciazyc go przez wlaczenie swiatekl i juz bylo git

u Ciebie zaczalbym od podlaczenia miernika do akumulatora i sprawdzenia stabilnosci napiecia - powinienes miec w granicach 13,8 - 14,5 przy zapalonym i ok. 12,7-13,1 przy zgaszonym ...

Opublikowano
Podpinales VAG'a??

Jeszcze nie... Ale chyba od tego powinienem zacząć. Ponieważ sam się nie chcę w to bawić (czytać: eksperymenować) poszukam kogoś na swoim terenie...

Dzięki za wskazówkę!!!

PS.:

hmm trzeba sie powazniej zastanowic

nie strasz... :sad::sad::sad:

[ Dodano: 2006-07-24, 22:53 ]

Jeżeli się nie mylę to impulsy na zegary i obrotomierz i predkosciomierz ida z alternatora a dokladniej z cewki na regulatorze napiecia i to z tamtad masz jakis dziwny objaw jakby ktorys kondensator trzymal i puszczal ...

Czy to może tłumaczyć poprawne zliczanie kilometrów niezależnie od niewłaściwej pracy prędkościomierza?

Opublikowano

Nie.

Impulsy do prędkościomierza i do licznika przebytej drogi pochodzą z czujnika w skrzyni biegów.

Takie objawy może tłumaczyć uszkodzenie licznika.

Opublikowano

Mam te same objawy, a nawet identyczne. Czasami jak zapalę silnik to wskazówka prędkościomierza tylko lekko drga i zostaje na zerze, a wskazówka obrotomierza wogóle się nie rusza. Cholernie to przeszkadza, gdyż nie wiadomo dokładnie z jaką prędkością się jedzie.... Wskazówka temp silnika i poziomu paliwa działają natomiast normalnie.

Opublikowano

miałem identyczny problem w golfie 3 i sobie z nim poradziłem, a przyczyna tkwi w wyrobionych (pękniętych) zębatkach silniczka sterującego wskazówką tą która Ci drga.

Po każdym uruchomieniu się liczników, procesor sterujący nimi "zeruje" ich położenie, czyli stara się ustawić wskazówki w ich skrajnym minimalnym położeniu, jeśli popłynie odpowiednio duży prąd (wskazówki się blokują) procesor oznacza to położenie jako "zerowe" i zaczyna normalnie sterować już wskazaniami. W Twoim przypadku nie potrafi znaleźć "zera" i dlatego nie zaczyna wysterowywać wskazówek, trybiki przeskakują gdybyś się wsłuchał w absolutnej ciszy to byś słyszał takie "pykanie".

Moja rada poszukaj podobnych liczników mogą być uszkodzone, najważniejsze żeby miały taki sam silniczek od sterowania wskazówkami i przełóż felerny silniczek. Trybiki raczej nie są do naprawy bo mają mikroskopijne ;)

Opublikowano

Dzięki za radę SebMis, ale narazie nie będę nic z tym robił, bo zdarza się to rzadko. A od momentu stłuczki, którą miałem miesiąc temu znowu chodzi bez zarzutu. :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...