Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Utrata mocy po rozgrzaniu. Sonda lambda?


P@włok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem z moim sprzętem. Kiedy silnik jest zimny wszystko pracuje ok, ale kiedy złapie temperatury zaczyna tracić moc. A do tego zdarzają się jeszcze momenty (bardzo rzadko) że po dłuższej jeździe na jakiś czas wszystko wraca do normy. Wymieniony był świece (NGK), kable (beru), czujnik temperatury. Chociaż z tym czujnikiem też jest dziwnie, ponieważ kiedy na desce rozdzielczej wskazywana jest temperatura 70 st, na klimatroniku (kod 51) pokazuje temperaturę 90 st. Odczytałem błędy VAG-iem (Polski VAG) i wskazywało na sondę lambda, ale z racji tego że autko jest zagazowane i takie błędy podobno mogą wyskakiwać, skasowałem błędy i zapaliłem na samej benzynie i zostawiłem żeby pochodził jakiś czas (parę razy przegazowałem) i znowy wyskoczył błąd sondy lambda. Skasowałm więc błąd i zrobiłem kilka rundek po mieście na samej benzynie, potem znowu podłączyłem VAG-a i znowu ten sam błąd.

Pierwszy test:

KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 18:10:35

4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06

525 Lambda Sonda-G39

nieprawidłowy sygnał

554 Regulacja Lambda 2

poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY

535 Pierwsza regulacja na spalanie stukowe

poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY

536 Druga regulacja na spalanie stukowe

poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY

Drugi test:

KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 19:10:43

4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06

525 Lambda Sonda-G39

nieprawidłowy sygnał

Trzeci test:

KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 19:40:55

4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06

525 Lambda Sonda-G39

nieprawidłowy sygnał

I teraz pytanie, czy przyczyną jest sonda lambda, czy coś innego? Jeżeli to sonda to która (podobno są dwie) i jaką polecacie (może jakiś link do sklepu internetowego, albo allegro). [br]Dopisany: 10 Lipiec 2010, 10:43_________________________________________________Po wizycie u mechanika okazało się (podobno) że jeden z kabli od sondy lambda nie kontaktował, a same sondy są sprawne. Niestety problem pozostał, czyli silnik zimny - wszystko ok, po rozgrzaniu traci moc. Po jakimś czasie ponownie odczytałem VAG-a i pojawiły się te same błędy:

Pierwszy test:

KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 18:10:35

4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06

525 Lambda Sonda-G39

nieprawidłowy sygnał

554 Regulacja Lambda 2

poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY

535 Pierwsza regulacja na spalanie stukowe

poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY

536 Druga regulacja na spalanie stukowe

poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY

Drugi test:

KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 19:10:43

4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06

525 Lambda Sonda-G39

nieprawidłowy sygnał

Trzeci test:

KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 19:40:55

4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06

525 Lambda Sonda-G39

nieprawidłowy sygnał

Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to niech pisze? Dziś znowu jadę do mechanika, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury cieczy był wymieniany, a potem jeszcze raz sprawdzony, działa bez zarzutu. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, mianowicie kiedy na zewnątrz jest chłodniej, wtedy spadek mocy jest trochę mniej odczuwalny. Może to jakiś czujnik temperatury powietrza (istnieje coś takiego?). W sumie teoretycznie to by się zgadzało w wyższej temperaturze mamy mniej cząsteczek tlenu w cm3 niż w niższej, tylko czy to może mieć aż tak znaczący wpływ na osiągi. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktorys z producentow sond lambda podaje, iz zywotnosc takowej to ok.70tys km, zatem dostajac czysty komunikat(VAG), ze odczyty z sondy sa zle, mozna smialo ja wymienic. Ale moze doradzi ktos, kto sie na tym zna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem mały eksperyment, odłączyłem wtyczkę od czujnika temperatury powietrza dolotowego (ten obok silniczka krokowego, tak to się chyba nazywa) i zauważyłem odczuwalną poprawę. Myślę że znalazłem przyczynę problemu. W poniedziałek idę z tym do mechanika, dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem mały eksperyment, odłączyłem wtyczkę od czujnika temperatury powietrza dolotowego (ten obok silniczka krokowego, tak to się chyba nazywa) i zauważyłem odczuwalną poprawę. Myślę że znalazłem przyczynę problemu. W poniedziałek idę z tym do mechanika, dam znać co i jak.

I jak po tej operacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...