Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana tarcz zegarów A4 na tarcze od S4


domjenick

Rekomendowane odpowiedzi

Mały modzik,ale cieszy,więc po kolei:


co potrzeba:Torx 25,Torx 15(ale nie pamiętam,bo pomieszane były :gwizdanie:),śrubokręt płaski-mały "precyzyjny" i zwykły i trochę cierpliwości...

tarcza od S4 wersja UK :wink4: (w moim przypadku)

41bd4bbbf88222d7m.jpg

Odpinamy Aku i zdejmujemy plastik,przykrywający śrubki od licznika,opuszczenie kierownicy w dół i odsunięcie jej do siebie-pomaga w dużym stopniu

1dd8f907c340e3dfm.jpg

po bokach mamy dwie śrubki TRX 25,potem można zdjąć pokrywę bezpieczników i wypchnąć licznik,ale podczas demontarzu,okazało się,że lepiej jest zdjąć półkę pod kierownicą-o wiele więcej miejsca do manewru-tam trzy śruby 8mm i odpięcie złącza OBD

teraz jest lepszy dostęp do kostek-są dwie po bokach licznika -wypychamy delikatnie licznik

88bcb119317b865fm.jpg

... odsuwamy zaczepy i kostka nam pięknie sama wychodzi-z jedną miałem problem i do tego właśnie użyłem "precyzyjnego" śrubokręta

...po wyjęciu licznika...

a7b395230ef070abm.jpg

Teraz już w domu,na biurku


afe1b5c4aac6759em.jpg

z tyłu licznika są 4 śrubki na torxa(chyba 15)


6593d3e3d7ab24f1m.jpg

...potem plastikowe zaczepy-4 sztuki po bokach

458a2ed2126376aam.jpg


odpinamy kostki od płytki-umożliwia to "wywinięcie" płytki i dostęp do wskazówek i tarczy

1e7a9287f4aceb7bm.jpg

"wywijamy" kable od pozostałych dwóch kostek za takie dwa plastiki, bez obaw można teraz odwrócić płytkę licznika

ba7c6f29491d5603m.jpg

swobodny dostęp do wskazówek i tarczy

dd34852f0e08e5cdm.jpg

zdjęcie wskazówek-do tego potrzebny jest śrubokręt i kawałek papieru ,żeby podłożyć pod śrubokręt i nie zniszczyć starej tarczy(może się jeszcze kiedyś przyda) i zamiana tarcz-wskazówki schodzą ciężko,ale nie ma tragedii :wink4:

9358e2fee3f3ee7cm.jpg

teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności,ale nie skręcamy śrubami po to,żeby po podpięciu do auta sprawdzić,czy wskazówki ustawione są poprawnie-do tego potrzebny będzie vag i test w sterowniku licznika-najlepiej zrobić to przed całą operacją i sprawdzić w jakim położeniu są wskazówki w dolnym położeniu -jeśli lekko "odstaja"-wyjmujemy licznik i poprawiamy-ja robiłem to dwa razy,gdyż licznik od S4 ma trochę inną skalę Km/mil- dobrą stroną tego może być zaniżona prędkość o jakieś 5 mil-więc obaw nie ma na radarach :kox:

..test vagiem...i trzeba się kawałek przejechac,bo kontrolka ESP się świeci,ale po chwili jazdy-znika :wink4:



5ba7d7e8ef09bbf8m.jpg

...jeśli wszystko pasuje-skręcamy -jedynym mankamentem całej operacji jest jedna kontrolka,a właściwie jej brak...u mnie była kontrolka immo w tym miejscu-teraz mam w tym miejscu "ciśnienie w oponach" :gwizdanie: :kox:


224f161e9e907dacm.jpg

i na koniec porównanie dwóch tarcz od serii i S4 :wink4:

6db6c5caff4f95dam.jpg
41bd4bbbf88222d7m.jpg


...a tu,jak to wygląda w aucie...

febbc027a9161900m.jpg

:wink4:


  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mod ma 1 minus... wskaznik paliwa i temp. zostal Ci stary :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mod ma 1 minus... wskaznik paliwa i temp. zostal Ci stary :gwizdanie:

skubaniec musiał wygadać... :wink4: niestety z ESy tylko to już pozostało w środku :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z podświetlaniem "red line"? Poprzednio miałeś do 6500rpm, a teram masz do 7k daj jakąś fotę po ciemku z podświetleniem licznika. Sam myślę nad takim modem, bo chcę zmienić tarcze na europejskie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktos potrzebowal wskaznikow temp. i paliwa ( ew. tarcz ) to posiadam od RS4 B7 :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktos potrzebowal wskaznikow temp. i paliwa ( ew. tarcz ) to posiadam od RS4 B7 :gwizdanie:

Tyle, że one mają red line 8k rpm i są od amerykańca. Ja szukam ori europejskich i to nie taka prosta sprawa. Ile takie mogą kosztować w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z podświetlaniem "red line"? Poprzednio miałeś do 6500rpm, a teram masz do 7k

a kto Ci powiedział,że podświetlenie jest do 6,5 tys? :naughty: u mnie jest w całym zakresie -teraz do 8 tys

jeśli tak jest u Ciebie-to znaczy,że jakas dioda Ci się spaliła i nie świeci-normalnie musi świecić cały zegar :wink4:

1c1e692aac49aa76m.jpg9cbf018dd499f8e6m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domjenick, rozumiem, ze da sie bez problemu vagiem ustawic zegary zeby wskazywaly prawdziwa predkosc? bo w S4 160mph jest "wyzej" niz w serii :)

Pytam, bo tez mam zegary S4, ale nie wiem, czy uda sie je podpiac w moim aucie... wiec w ostatecznosci kupie zwykle benzynowe i przeloze tarcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktos potrzebowal wskaznikow temp. i paliwa ( ew. tarcz ) to posiadam od RS4 B7 :gwizdanie:

Tyle, że one mają red line 8k rpm i są od amerykańca. Ja szukam ori europejskich i to nie taka prosta sprawa. Ile takie mogą kosztować w ASO?

w ASO kupisz tylko caly licznik :wink4:

jest jaks roznica miedzy eu a usa :mysli:

Emf_J.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domjenick, rozumiem, ze da sie bez problemu vagiem ustawic zegary zeby wskazywaly prawdziwa predkosc? bo w S4 160mph jest "wyzej" niz w serii :)

Pytam, bo tez mam zegary S4, ale nie wiem, czy uda sie je podpiac w moim aucie... wiec w ostatecznosci kupie zwykle benzynowe i przeloze tarcze...

nie da sie tego Vagiem-chyba,że jest gdzieś w liczniku opcja w adaptacjach-ustawienie maksymalnej wartości takiej,jaka pokazuje tarcza i wtedy licznik będzie pokazywał odczyt rzeczywisty :wink4:

będę wiedział na ile przekłamuje,jak się przejade z GPSem :wink4:[br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 00:26_________________________________________________dzisiaj był test z GPSem- 30 mil(około 50km/h)-różnica jest minimalna,ale im szybciej,tym różnica jest większa...przy 60 milach jest 8mil różnicy,a przy 70-już 10-na budziku mam 70,a navi pokazuje 60-biorąc pod uwagę,że liczniki i tak zawyżają-katastrofy nie ma :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis czas temu gdzies na forum widzialem zwykly seryjny licznik B6/B7 ze skala do 280km/h (bylaby to dobra baza do zmiany tarcz na S4 w razie niepowodzenia z podpieciem zegarow),

Wydaje mi sie, ze B7 DTM mialo wlasnie tak... :mysli:

a4dtmsteeringwheela.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak znajdę dłuższą chwilę,to podeję z lapkiem do auta i sprawdzę ,czy coś da rady w adaptacjach pogmerać :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a musiales odrecac kiere zeby wyjac licznik??

opis i zdjęcia są w pierwszym poście :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ale nie jestem pewny tam czy odkrecales czy nie bo na jednym zdjeciu jest kiera a na innym nie widac :kox::wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma potrzeby zdjęcia kiery-gdyby zachodziła taka potrzeba- nie omieszkałbym o tym napisać....

... masz regulację kierownicy i przysuwasz ja do siebie-jest opisane przy drugiej fotce :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi czemu nie wsadziłeś całego licznika od S4?? tylko same tarcze?? czy może dorwałeś same tarcze? i czy będzie jakiś problem z podmianką całego licznika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...