Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Multitronic - problem? - migające PRNDS


treneiro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W mojej B6 1.9TDI ostatnio co jakiś czas miga na czerwono pole PRNDS. Poza tym miganiem nie ma żadnych innych objawów, ani kiedy to miga, ani kiedy nie miga. Auto ma od nowości 102 kkm, kupione w polskim salonie, serwisowane, jeździ idealnie, zero problemów. Odkupiłem od teścia, ciesząc się niewyjeżdżonym i pachnącym autkiem, a tu taki pasztet. Nie bardzo wiem co oznacza to miganie, czy to poważne coś.... ?

Bardzo proszę o jakiś namiar na rzetelnego fachowca na Dolnym Śląsku.

Nie zaopatrzyłem się jeszcze w VAG-a, ale widzę, że trzeba będzie. Może ktoś w okolicy pomoże z odczytaniem błędów. Mieszkam w Dzierżoniowie. Typ skrzyni to GJA. Silnik 96 kW. Produkcja 04/04, kupiony w 2005 z rabatem :)

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc.

pozdrawiam

janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miganie to tryb awaryjny, żeby się dowiedzieć więcej musisz podłączyć VAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update softu na poczatek, wymiana oleju

Proszę o podpowiedź gdzie na Dolnym Śląsku można takowy update softu wykonać. Jednak z punktu widzenia logiki, nie powinno to pomóc, ponieważ auto od nowości jeździło doskonale, więc parametry nie zmieniane nie powinny zmienić też parametrów pracy multitronica. W sumie to akurat na samochodach znam się niewiele, ale za to naprawiam komputery ... :), i termin update jest mi dość dobrze znany.

Do kogo można uderzyć z tym softem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie chce cie straszyc nie jestem zadnym fachowcem ale sam mialem taki przypadek i łudzilem sie ze to moze jakis bład a może jeszcze coś innego ale wkońcu rzeczywistosc i tak mnie dopadla ,poszedł sterownik skrzyni biegow koszt w aso konarzewski Bydgoszcz to 4,5 tys wraz z wymiana oleju. przestalem ufac tej skrzyni a myslalem przy zakupie ze dobrze robie.nie powiem jezdzi mi sie wspaniale,wygodnie ,komfortowo ale musialem duzo wydac zeby dojsc do takiego stanu rzeczy. najlepeij zrobisz jak szybko sprawdzisz co tak naprawde jej dolega bo czasami zbyt dlugie czekanie kosztuje pozniej wiecej.pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze spokojem kolego - na początek odradzam diagnostykę u "fachowców" i pakowanie się w jakiekolwiek wydatki (no może poza zakupem właśnego interfejsu VAG). Potem dzieje się tak jak u kolegi bartus301 - jedziesz do serwisu, mechaniory czają, że jesteś zielony i kasują Cię 5tyś.

Tryb awaryjny oznacza usterkę krytyczną skrzyni - trzeba to naprawić. W przypadku tego błędu większość przypadków wiąże się właśnie z naprawą sterownika - w ASO wkładają nowy za 4,5 tyś, jednak równie dobrze można taki naprawić (ceny takiej usługi zaczynają się od 400zł). Jednak poza tym trzeba podejść profilaktycznie do tematu i zabezpieczyć się przed następną usterką układu sterującego. Przynajmniej zaktualizować oprogramowanie (to nie będzie drogie) skrzyni albo jeszcze lepiej - pokusić się o modyfikację sprzęgła na 7 lamel (jest do znany temat tej przekładni, tutaj jest już gorzej bo koszty rosną do 3 tyś, chociaż zależy gdzie dokonujesz moda - reszty dowiesz się z linków poniżej).

Jeśli nie dysponujesz własnym interfejsem - warto taki zakupić. Do diagnostyki skrzyni wystarczy coś za ok 50zł (www.viaken.pl). Można też iść inną drogą - poszukaj w dziale Zlociki i Spociki czegoś lokalnego. Koledzy z okolic na pewno posiadają VAGa i z chęcią pomogą (za free). Tak zdobędziesz listę błędów ze sterownika skrzyni a może nawet uda się zrobić jakąś wstępną diagnostykę. Na początek zapraszam do zapoznania się z tematem Multitronika:

Opis ogólny:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=94996.0

Diagnostyka:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=141164.0

Pozdrawiam!

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Koniecznie muszę się zaopatrzyć w interfejs. Ma go także mój kolega - niestety na urlopie... Podjechałem więc do znajomego fachowca-autoelektryka - za jedyne 3 dychy podpiął mnie do lapka i odczytał co należy:

Znalazł 1 błąd - 17090 - czujnik trybu pracy skrzyni biegów (F125): niezrozumiały sygnał P0706 - 000

Co ciekawe błąd pojawia się tylko w położeniu P i R - tu wskazania są błędne. Na pozostałych położeniach dźwigni brak jest sygnalizacji błędu.

Auto jeździ cały czas normalnie. Rozmawiałem już wstępnie z panem z Łodzi. Prawie 300 km, ale będę musiał się chyba tam wybrać. Podobno to nie zaszkodzi skrzyni, ale sam nie wiem co o tym sądzić.

Dodatkowe dane z VAG-a:

Nr sterownika: 8E0 910 155 C

Wersja oprogramowania: V30 01J 1.9l PD Rdw 3220

Jasne jest już chyba, że sterownik skrzyni jest uszkodzony. Trzeba go by było naprawić ...

Jeśli ktoś może polecić kogoś sprawdzonego, powiedzmy, w okolicy Wrocławia lub Wałbrzycha, będę wdzięczny.

pozdrawiam

janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan z Łodzi (Ozorkowa) naprawiał mojemu koledze potym skrzynia chodziała bez problemowo ale naszczescie sprzedał auto. Niemusisz jechać wystarczy wyjąć sterownik i wysłać mu do naprawy - nas skasował 700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Koniecznie muszę się zaopatrzyć w interfejs. Ma go także mój kolega - niestety na urlopie... Podjechałem więc do znajomego fachowca-autoelektryka - za jedyne 3 dychy podpiął mnie do lapka i odczytał co należy:

Znalazł 1 błąd - 17090 - czujnik trybu pracy skrzyni biegów (F125): niezrozumiały sygnał P0706 - 000

Co ciekawe błąd pojawia się tylko w położeniu P i R - tu wskazania są błędne. Na pozostałych położeniach dźwigni brak jest sygnalizacji błędu.

Auto jeździ cały czas normalnie. Rozmawiałem już wstępnie z panem z Łodzi. Prawie 300 km, ale będę musiał się chyba tam wybrać. Podobno to nie zaszkodzi skrzyni, ale sam nie wiem co o tym sądzić.

Dodatkowe dane z VAG-a:

Nr sterownika: 8E0 910 155 C

Wersja oprogramowania: V30 01J 1.9l PD Rdw 3220

Jasne jest już chyba, że sterownik skrzyni jest uszkodzony. Trzeba go by było naprawić ...

Jeśli ktoś może polecić kogoś sprawdzonego, powiedzmy, w okolicy Wrocławia lub Wałbrzycha, będę wdzięczny.

pozdrawiam

janek

Jak już naprawisz sterownik - koniecznie update Rdw do wersji 3261 lub 3271 (ale to już ASO lub Sserwis).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak kolego Bart-S,z tym zielonym bym sie nie zgodzil bo dokladnie wiedzialem ze mozna ten sterownik zregenerowac ,wiedzialem tez ze mozna zmienic z 6 lameli na 7 wiem takze czemu to sluzy wiem równiez ile to kosztuje czasu jak i pieniedzy i jakie pozniej moga byc tego konsekwencje. dlamnie najlepszym najszybszym i najmniej problematyczny rozwiazaniem bylo zamowienie sterownika w serwisie audi i tam go zamontowanie a to wszystko z potrzeby czasu ktorego mialem zbyt malo aby szukac serwisu ktory zajaby sie wyjeciem skrzyni przerobieniem jej nastepnie wstawieniem ,przetestowaniem itd itp mi autko bylo potrzebne natychmiast a cala sprawa zajela 4 dni wraz z zamontowaniem i wymiana oleju i jak narazie jezdze bez problemow,jak narazie zaznaczam,i mysle ze zbyt wielkie ingerowanie w cos co stworzyli ludzie mądrzejsi nie ma wiekszego sensu bo znam przypadki z zycia wziete ze nawet po takiej regeneracji tych owych skrzyn dzialo sie tak ze ludzie ktorzy tego dokonywali jezdzili i przeklinali ze sie na cos takiego zgodzili (ale nie zawsze tak musi byc).i kolego kazdy robi tak jak mu na to kieszen i czas pozwala pozdrwaiam z szacunkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek - w żadnym przypadku ton mojego posta nie miał być zaczepny ;) Po prostu chciałem wykorzystać Twój przypadek to potwierdzenia teorii co do tego jak rodzi się mit CVT wyprodukowanej przez konstruktorów Audi. Jak widać nie trafiłem... a w zasadzie trafiłem ale na świadomego użytownika :)

Nie zmienia to faktu, że 90% aut z przekładnią bezstopniową jest kupowana nieświadomie i zaraz potem zaczyna się jeżdżenie po serwisach. Mechanicy kasują niemiłosierne pieniądze za naszą niewiedzę - w Twoim przypadku było inaczej. Jesteś w tych 10% - zwracam honor :)

Co do naprawiania sterownika - po części muszę się z Tobą zgodzić. Naprawiana część nigdy nie będzie miała tej samej sprawności co fabryczna - jednak w tym przypadku utrzymanie sprawności sterownika zależy nie tylko od tego jak dobrze zostaną naprawione połączenia elektryczne ale i także od jak najszybszej aktualizacji softu i modyfikacji sprzęgła jeśli jest to możliwe. Chodzi o to aby zwalczyć przyczyny a nie tylko skutki awarii. Jeśli o to nie zadbamy - naprawiony sterownik zepsuje się jeszcze szybciej niż poprzednio...

Również pozdrawiam, również z szacunkiem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego!!! widisz ja nie modyfikowalem sprzegla i jezdze z ta nadzieja ze mi sie to nierozsypie ale mysle ze tu ma takze duze znaczenie wymiana oleju w tej skrzyni bo z zalozenia byla ona skonstruowana jako bezobslugowa dopiero ja zaczely sie problemy zalecano wymiane oleju co 60 tys.jesli masz jakies info ktore byly by dlamnie jeszcze przydatne to prosze zebys napisal to na forum,bo wiem troszke ale napewno nie wszystko a bardzo mnie ciekawi czy moje zdanie na temat nastepnego pokolenia tej skrzyni jest prawidlowe poniewaz mysle ze juz w tych po 2004 roku nie dzieja sie takie cuda ale oczywiscie moge sie mylic.pozdrawiam :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczenie ma nie tylko wymiana ATF - chociaż dla żywotności skrzyni ma największe znaczenie... Jeśli nie chcesz aby sterownik wysypał się za jakiś czas (zwykle pada co 100tyś km) koniecznie zaktualizuj wersję software do 3261 lub 3271 (to warianty dla skrzyń montowanych w 1.9TDI). Poprawiony program łagodniej traktuje przekładnię - przede wszystkim chodzi o lepsze dysponowanie momentem obrotowym (jest on największym źródłem drgań co z kolei przyczynia się do padania sterowników) oraz poprawienie pracy sprzęgła (obciążenie).

Jeśli chodzi o awaryjność Multitroników w B7 - tutaj przypadków uszkodzeń skrzyni jest znacznie mniej co nie znaczy, że nie występują. Zwykle jest to jednak związane z zaniedbaniem albo nieprawidłową eksploatacją. Autka wyposażone w silniki z wyższym maksymalnym momentem obrotowym (>300Nm) dysponują fabrycznym sprzęgłem 7-mio płytkowym - nasze padaki trzeba niestety przerabiać.

Można też wspomnieć o tym że każda usterka auta generująca dodatkowe drgania (np. koło zamachowe lub dwumas) także znacznie przyczyniają się do skrócenia życia sterownika.

Podsumowując - cykliczna wymiana ATF + nowszy soft w poprawionych skrzyniach CVT (te z trybem sport i nową pompą oleju) powinny zapewnić długą i bezawaryjną pracę skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to sprawdzić podłączając się interfejsem VAG do linii diagnostycznej sterownika skrzyni (02 - Automatic Transmission). Poniżej na zielono zaznaczona wersja... Upgrade sterownika najszybciej zrobisz w ASO.

vagmultib.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tymczasem przejechałem się do miasta Łodzi :), gdzie Pan Zbigniew Mikołajczyk wraz z kolegą w ciągu 3 godzin naprawił sterownik mojego multitronica. Do tego dostałem pisemną gwarancję na 12 miesięcy.

Zdecydowanie polecam tę alternatywę, choć naprawa nie jest tania (diagnostyka-demontaż-naprawa-montaż-diagnostyka: 1000 zł), ale inną możliwością jest tylko wymiana sterownika na nowy, czyli ok. 5 tys. z usługą.

Ponadto obaj Panowie są bardzo sympatyczni i komunikatywni. Naprawę wykonano w serwisie w centrum Łodzi.

Mam nadzieję, że teraz wszystko będzie ok. Pomyślę też o wymianie softu.

pozdrawiam wszystkich, a także Panów z Łodzi, jeśli przeczytają ten post

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...