Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Korbowód urwany, wał korbowy pociachany i tłok stoi


marad_co

Rekomendowane odpowiedzi

ten AWT to mam tutaj lokalnie do zakupienia za 600 jurkow. Ale skoro on z b5 jest to pewnie za duzo przerabianai :(

[br]Dopisany: 20 Lipiec 2010, 21:23_________________________________________________Dobra, jednak bedzie auto naprawiane. Nowy wal, panewki, korbowody, tlok. Ma ktos dostep do katalogu czy wal korbowy jest taki sam w tych silnikach?

Wał jest taki sam (AVJ, AMB, BFB, BEX) - 06A 105 021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, dzisiaj znalazlem ciekawe zdanie:

"the original engine was BFB, got replaces with AWT"

Czy to jednak jest mozliwe?[br]Dopisany: 22 Lipiec 2010, 15:07[br]Dopisany: 22 Lipiec 2010, 15:09_________________________________________________Uffff, już po zabawie:) Kupiłem drugi silnik z uderzonego i spalonego auta o tym samym kodzie BFB. Parę rzeczy było uszkodzonych (np miska olejowa, itp) więc z dwóch silników złożyliśmy (z bratem bo to on się głównie tym zajmował) jeden i już pracuje w aucie:) Ten kupiony silnik był z rocznika 2005 a w środku praktycznie zero śladów zużycia. Koszt 250euro Mam problem tylko bo ułamała się obudowa miarki oleju i nie wiem jaki nr części jest tego. Mógłby ktoś sprawdzić w etce i podać? Chyba że ktoś ma na sprzedaż najlepiej nową bo to chyba wymienia się na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi Ci o tą rurkę do której wkłada się bagnet ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś występował osobno, ale teraz masz całość

Nie pamiętam jak to wygląda przy silniku, ale w etce są dwa elementy

06D 103 634 - rurka miarki oleju ~ 40 PLN

06B 103 663G - lejek (to jest chyba część dolna, mocowana blaszanym wspornikiem do silnika)

Wydaje mi się, że to ta pierwsza część

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przyczyn to ja kiedyś w A80 1,6TD miał manewr że obróciło mi panewkę korbowodową. Z panewki nie wiele zostało. Tłoku uderzał o zawory. Silnik chodził do samego końca, ciśnienie oleju również trzymał do samego końca. Obserwowałem jedynie nieco wyższą temperaturę silnika. Wnioskuje więc po tym że ta panewka musiała chodzić na sucho. Pozostałe panewki korbowodowe i główne mimo dość znaczącego przebiegu silnika były w bardzo dobrym stanie. Jedyne co mi przychodziło wtedy do głowy to zatkanie się któregoś z kanalików olejowych. Po wymianie wału na nowy, jednej korby i panewek korbowodowych silnik latał jak marzenie aż do sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest inna historia. Po rozebraniu wyfrunelo z wnetrza sporo czesci metalowych. Korbowod urwany to juz bylo wiadomo od poczatku. Natomiast cylinder nr 2 zostal niezle pocharatany przez te kawalki oraz kanal olejowy w bloku powstala dziurka. Zauwazylem ze w aucie jest nowa pompa olejowa i chyba po wymianie jej to sie stalo. Ale co doprowadzilo do tego? Pewnie tez panewka stanela, urwala sie sruba ktora mocuje panewke do walu korbowego a potem chyba polamal sie korbowod. Dawno nie widzialem takiej demolki w silniku. Ale troche mnie nie dziwi bo w srodku auta byla totalna obora, znalazlem kawalki jedzenia (kurczaka) miedzy fotelami. Syf, kila i mogila:) A w ogloszeniu bylo Lady owner:P Jak zobaczycie taki dopisek to targujcie sie jeszcze bardziej:)[br]Dopisany: 28 Lipiec 2010, 10:57_________________________________________________Ok, autko juz po naprawie. Gra i buczy. Narazie nie oplacone wiec stoi w garazu bo czekam na dokumenty ale juz wkrotce mozna bedzie wyjechac na droge. Czy ktos wie moze jakie zuzycie paliwa te silniki BFB maja w miescie i na trasie? Myslalem wybrac sie do Polski tym autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój pali od 11-12 litrów 30% miasto 70% trasa ( tylko że gazu ) jazda w trasie do 140, bez szaleństw. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest inna historia. Po rozebraniu wyfrunelo z wnetrza sporo czesci metalowych. Korbowod urwany to juz bylo wiadomo od poczatku. Natomiast cylinder nr 2 zostal niezle pocharatany przez te kawalki oraz kanal olejowy w bloku powstala dziurka. Zauwazylem ze w aucie jest nowa pompa olejowa i chyba po wymianie jej to sie stalo. Ale co doprowadzilo do tego? Pewnie tez panewka stanela, urwala sie sruba ktora mocuje panewke do walu korbowego a potem chyba polamal sie korbowod. Dawno nie widzialem takiej demolki w silniku. Ale troche mnie nie dziwi bo w srodku auta byla totalna obora, znalazlem kawalki jedzenia (kurczaka) miedzy fotelami. Syf, kila i mogila:) A w ogloszeniu bylo Lady owner:P Jak zobaczycie taki dopisek to targujcie sie jeszcze bardziej:)

A chciałeś naprawiać :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chciałeś naprawiać :gwizdanie:

Bo tak teraz patrzac w kanal olejowy wystarczylo wlozyc tulejke, zaszlifowac zarysowania w cylidrze bo i tak sa ponizej pierscieni w najnizszej pozycji wiec cisnienie by trzymalo i dalo by sie naprawic. Jak by nie bylo drugiego silnika to wyjscia bym nie mial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...