risones Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Witam Jeśli ktoś mógłby odpowiedzieć na moje pytanie będe wdzięczny jakieś 4 tyg temu robiłem gogrzybianie z ozonowaniem smród powrócił ale tylko z włączonym przyciskiem econ, jak to możliwe czyżby zwykła wentylacja szła innymi przewodami wentylacyjnymi niż klima bo jak to wytłumaczyć że na klimie leci czyste pachnące powietrze a na nawiewie masakra nie idzie nirmalnie jeżdzic proszę o poradę pozdrawiam
czesia Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Nie jestem jakimś wielkim ekspertem ale odgrzybiałem ostatnio parownik i u mnie przy włączeniu Econ leci ciepłe powietrze o innej barwie zapachowej ale nie jet to smród tylko cytrynka,kup jakąś piankę do odgrzybiania za 20 zł(ja kupiłem Plaka), zdejmij schowek,wyjmij gumowy korek,wsadź tam rurkę wpóść pianki ilę sie da,poskładaj wszystko po 10-15 min włącz wentylator na najniższe obroty żeby wszystko się wymieszało i powinieneś się cieszyć miłym świeżym zapachem przez długie tygodnie.
Grisza79 Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=135318.0 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=39455.0
risones Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Opublikowano 21 Lipca 2010 ok dzięki chłopaki ale ciągle meczy mnie 1 pytanie dlaczego na klimie nie czuć a na nawiewie smierdzi interesuje mnie jak to możliwe czy klima i nawiew idą oddzielnymi kanałami bo nie mogę tego rozkminić. a może ktoś posiada jakiś schemat wentylacji i klimatyzacji można by się wtedy powymądzać nad takim schematem bo problem napewno dotyczy wielu użytkowników B6 pozdrawiam
czesia Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 Tu masz schemat jak to jest podłączone wszystko.Wg mnie jak włączasz econ to się uruchamia po prostu nagrzewnica ,kompresor nie tłoczy,ciepło i wilgoć powodują błyskawiczny rozwój drobnoustrojów i stąd ten zapach,zwróć uwagę że 15 parownik i 16 wymiennik ciepła są praktycznie bardzo blisko siebie. .Nie jestem ekspertem ale tak to się chyba odbywa.Może jakiś specjalista się wypowie.
risones Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Opublikowano 22 Lipca 2010 Wiesz myslałem raczej o schemacie tych kanałów c leci nimi powietrze a to z tego powodu bo jak bylem odgrzybianie robic to mi koles mówił ze w b6 te kanały są ułożone w taki sposób ze w jednym miejscu są poprowadzone do dołu poniżej poziomu i w tym miejscu zbiera się syf i w gre wchodzi tylko mechaniczne czyszczenie ale zaznaczam ze to tylko podsłyszane
czarkowski Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 O witam, mam dokładnie ten sam problem, byłem na Kolejowej w Koszalinie na czyszczeniu ozonem i dokładnie to samo powiedział mi tam mechanik. Zalecił nawiercenie dolotu powietrza i fizyczne przepchanie w celu usunięcia syfu z dolotu. Co o tym sądzić?
risones Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2010 to witaj w klubie słyszałem to od tego samego gościa jestem z koszalina wydawało mi się ze mówi dość sensownie zrobił bym to ale niejestem w kraju jak wróce to oddam im auto do tzw mechanicznego wyczyszczenia podobno gwarantuje efekt bo juz takie robił zobaczymy
czarkowski Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Jutro jade jeszcze na drugie ozonowanie, ale szczerze mówiąc po tym pierwszym nie czuje żadnej poprawy. Rozważam też patent poruszany juz na forum czyli czyszczenie parownika preparatem Wurtha. Zapytam tego mechanika co on na to. Czy ktoś słyszał o tym 'mechanicznym czyszczeniu' dolotu powietrza tzn. nawierceniu go i przepchaniu? Może ktoś to robił i z jakim skutkiem?
risones Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2010 jak za pierwszym razem nie pomogło ozonowanie to daj spokój lepiej zaprowadz niech przeczyszczą mechanicznie mały koszt zero ryzyka otwór zaślepiają gumowym korkiem i dopiero wtedy ozon na czyste kanały ozonowanie SYFU nic nie daje!
czarkowski Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 No właśnie, to drugie ozonowanie miałem w cenie pierwszego. Już jestem po i w sumie - zimne powietrze nie śmierdzi - gorące niestety wali stęchlizną. Co do małego kosztu... ponoć ma to kosztować ponad 700 zł i nawet 3 dni roboty?! Tak mi dziś powiedzieli na Kolejowej. Mechanik twierdzi, że trzeba rozebrać całą konsolę. Wspomniał też o preparacie Wurtha - a'la granat. Chyba narazie z tym spróbuje.
Mroczko Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Ja kupilem sobie taki preparat z allegro, dalem ta piana po przewodach i smierdzeznie ustalo - ale po kilku tygodnaich wrocilo na jakies 2 dni..a teraz znow jest ok - skad mzoe sie brac taki czasowy smrod ? _________________ samochodowa giełda i auto giełda
risones Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 no bez jaj 700 to chyba przesada wole popróbować we własnym zakresie
czarkowski Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 No właśnie 7 stówek to przesada. To jest zdaje się ten preparat http://allegro.pl/wurth-quickfresh-do-czyszczenia-klimatyzacji-atest-i1202474556.html . Ktoś może używał tego i miał jakieś wymierne korzyści? W ogóle zaczynam się zastanawiać czy diagnoza, że to klima śmierdzi jest poprawna. Klima mi nie śmierdzi, jedynie jak włączam ciepłe powietrze to czuć nieprzyjemny zapach.
risones Opublikowano 4 Września 2010 Autor Opublikowano 4 Września 2010 nie wiem jak to możliwe ale gdy temperatura na zewnątrz spadła nawiew przy włączonym econ przestał śmierdzieć nie wiem czym to jest spowodowane czy ma to związek z tym że zrobiło się chłodniej bo nic nie działałem z oczyszczaniem dodam że auto stało ok 2 tyg. pozdrawiam
czarkowski Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 Mam dokładnie tak samo, teraz śmierdzi mniej przy eco lub nawiewie na przednią szybę, więc chyba to spadek temperatury. (wiadomo co grzyby lubią - ciepło i wilgotno)
wyspa7 Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 Witam Jeśli ktoś mógłby odpowiedzieć na moje pytanie będe wdzięczny jakieś 4 tyg temu robiłem gogrzybianie z ozonowaniem smród powrócił ale tylko z włączonym przyciskiem econ, jak to możliwe czyżby zwykła wentylacja szła innymi przewodami wentylacyjnymi niż klima bo jak to wytłumaczyć że na klimie leci czyste pachnące powietrze a na nawiewie masakra nie idzie nirmalnie jeżdzic proszę o poradę pozdrawiam Witam, miałem podobnie u siebie - 2 razy odgrzybienie - a zapach pozostawał. Usłyszałem gdzieś, że czasem w lato należy włączyć ogrzewanie na maxa i wysuszyć chyba nagrzewnicę. U mnie zadziałało - po 2 kuracjach po ok 10 minut na pełnym ogrzewaniu zapaszek stęchlizny znikł. Pozdrawiam
risones Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 czyli ogrzewanie na max 10 min obieg zamknięty czy nie i czy econ włączony czy wyłączony ?
ROBERT Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Podstawa to kilka minut przed wyłączeniem silnika wyłączyć klimę (włączyć ECON) , a jeszcze lepiej ustawić o kilka stopni wyższą temp. + włączony ECON , gwarantuję że po ponownym uruchomieniu silnika ( powiedzmy po kilku godzinach ) nic nie będzie śmierdziało
wyspa7 Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 czyli ogrzewanie na max 10 min obieg zamknięty czy nie i czy econ włączony czy wyłączony ? Ja to robiłem no obiegu otwartym a ECON raczej nie ma chyba znaczenia. Ja ustawisz temerature na maxa to i tak okna otworzysz, jak temp wysoka to sprężarka chyba nie pracuje... Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się