Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zanik mocy


cuchu17

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH .Mam pytanie odnośnie zanikającej mocy w mojej audi .Mam wymienioną turbinę ,przepływomierz i ostatnio gdy chciałem ją trochę przegonić aby kierownice się nie zapiekały w turbinie to na trójce przy ok 4000 obr/min raptownie jakby coś go rozłączyło i silnik utracił moc 3000obr.i nic dalej .Cóż to może być ? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik wpada w tryb awaryjny, najłatwiej podłaczyć vaga i zrobić logowanie poszczególnych grup, wtedy bedzie wiadomo co nie domaga

posprawdzaj także węzyki podciśnieniowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie miałem mocy i zaczął brać olej w dużych ilościach i dymić

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdziłeś szczelność układu turbodoładowania na wylocie, za turbiną? Miałem podobny przypadek. Na postju samochód osiągał pełne obroty, a w czasie jazdy nie. Na wlocie do turbiy podpiołem powietrze z kompresora około 1 bara i usterką okazał się pęknięty wąż za turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze turbo Ci zle zamontowali albo kupiłes wadliwe jakies.. ale w takie upały posprawdzaj gumy i wezyki bo lubia sie robic nieszczelnosci.. kopci Ci na biało czy tylko brak mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nic nie kopci .Dzisiaj zrobiłem 100 km i wszystko było ok. Ale jutro posprawdzam wszystkie węże do turbiny może ,,spece,, nie dokręcili przewodów. Dzięki za radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic na razie nie wymieniaj bo szkoda kasy jak nie masz pewności a N75 nie jest najtańszy.

Zróbcie logi dynamiczne 11 i już coś będzie wiadomo.

Podpinaliście VAG ? jakieś błędy ? Pewnie 575.

Posprawdzajcie wszystkie ale to kompletnie wszystkie wężyki podciśnienia, szczelność całego układu.

Zróbcie grupe 11BS i sprawdźcie jak pracuje sztanga i wtedy już dużo będzie wiadomo.

A zapewne okaże się że to zapieczone łopatki albo jakiś wężyk podciśnienia lub jakaś nieszczelność.

N75 żadko pada ale zanim go kupisz to można sprawdzić podpinając pod akumulator lub zmierzyć opór.

Katalizator wycięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kata mam org. wiesz co nie do konca rozumiem to 'logi dynamiczne 11"

i grupe 11BS. [br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 20:02_________________________________________________bo z tego co przeczytałem to masz taki sam silnik? kurka nie wiem dokładnie jak to wszystko spr. nie mam VAGA a ci złodzieje mnie denerwuja ostatnio byłem się podpiąć , gość wźioł 50zł i powiedział ze czujnik cisnienia w kolektorze sącym, wymieniłem i kasa poszła a turbo dziura została .pozdro cieżki motyw tdi dobre dopuki chodz. Ale i tak twierdze ze audi jest najlepsze ha, BMW sie kryje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz najpierw zajrzeć do działu Diagnostyka VAG i poczytać troszkę o diagnostyce:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

Tematów typu " Brak mocy w TDI " jest multum na forum a 90% rozwiązań to zapieczone kierownice lub nieszczelność ale bez logów to ciężko powiedzieć.

Skoro tak powiedział "Czujnik w kolektorze" to na pewno bląd 575 i notlauf.

Czujnik nie jest uszkodzony a przyczyny są opisane powyżej.

Kabel do diagnostyki kupisz za 100 zł i lepiej tak zrób bo cała wiedza o diagnostyce leży na forum a na pewno nie raz będziesz potrzebował zdiagnozować autko.

Poszukaj na forum kogoś z twoich okolic z vagiem to może podjedziesz i zrobi ci diagnoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie, w którym miejscu znajduje się zawór n75 w silniku AFN

Jak patrzysz na turbine to od gruszki wychodzi przewód od podciśnienia, na drugim końcu tego przewodu jest N75.

Żeby sprawdzić jego sprawność możesz go podmienić na chwile z N18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam taki problem gdy jadę samochodem po przekroczeniu 3000 tys obrotow dalej juz nie idzie (3,4 bieg) Gdy gazuje go na luzie slysze pykanie. Najgorsze jest to ze mam 110 ps a nie moge wyprzedzic starej Toyoty normalnie sie załamalem wczoraj:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam taki problem gdy jadę samochodem po przekroczeniu 3000 tys obrotow dalej juz nie idzie (3,4 bieg) Gdy gazuje go na luzie slysze pykanie. Najgorsze jest to ze mam 110 ps a nie moge wyprzedzic starej Toyoty normalnie sie załamalem wczoraj:(

Masz VAGa?

Na początek posprawdzaj to co wczesniej opisane czyli przewody szczelnośc etc..

Ewentualnie weź klucz płaski w rękę i spróbuj rozruszać sztangę od turbo. Zobacz czy w ogóle da sie ją podciągnąć do góry?

I nie gazuj go na luzie bo to bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bylem dzisiaj u kumpla i jest tylko jeden blad 575 (cisnienie w kolektorze dolotowym)[br]Dopisany: 25 Lipiec 2010, 13:51_________________________________________________Jak najprościej sprawdzić stan wężyków macie jakiś sposób prosty :P Bo dopiero patrzałem i są przetarte ale nie wiem czy aż tak ze maja dziurę któraś z nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej pękają przy tych plastikowych trójnikach.

Zresztą są to wężyki przelewowe od wtrysków więc poprostu je wymień lub sprawdzaj wszystkie po kolei demontując je.

A jak w miejscu dajesz gazu to wąż od intercoolera robi się twardy?

Jak byłeś u kumpla to trzeba było zrobić logi dynamiczne to byśmy wiedzieli więcej.

Sprawdź cały układ czy jest szczelny.

Najlepiej to jak silnik chodzi na obrotach to słychać syczenie jak jest nieszczelność..

Wszystkie węże dokładnie musisz oblookać i ten dolny od turbo do IC też.

Niech ktoś siedzi w aucie i daje gazu a ty szukaj pod maską nieszczelności.

Sprawdzaliście grupe 11BS czy sztanga pracuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...