Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Brak oleju w silniku


tomi889

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od początku jadę sobie a tu kontrolka oleju zaświeciła wiec od razu zgasiłem motorownie zjechałem na pobocze macha w góre i oczom moim ukazał sie bagnet suchuteńki zerkam pod auto a tam olej kapie zanim zaholowaliśmy auto do garażu i ściągnięciu osłony trochę potrwało . Silnik sam spód istny olej wytarłem wszystko do sucha aby zdiagnozować usterkę ale nic nie widać jedyne przypuszczenie tkwi jak narazie w simeringu na wale ale czy to możliwe aby cały olej wyciekł z tego simeringa ?Jutro kupie olej zaleje i odpalę i morze upewnię sie którędy olej wyciekł . A z silnika spuściłem jakieś 0,5 literka oleju więc myślę że sie nie zatarł mam taka nadzieję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ukazał sie bagnet suchuteńki

z silnika spuściłem jakieś 0,5 literka oleju

Jedno mi się trochę kłóci z drugim, bo jeśli miałeś normalnie poziom załóżmy w połowie wartości zalecanych na bagnecie, to do tego aby bagnet był suchy musiało zlecieć więcej niż 0,5 litra.

Od braku 0,5 litra raczej nie zapaliłaby się kontrolka.

Jedyna rada jest taka - zalej silnik, wytrzyj go dokładnie i odpal. Wtedy wejdź do kanału i obserwuj, ew. poproś kogoś aby ci nieco "przygazował" co da większe ciśnienie oleju.

Możliwości wycieku jest mnóstwo, a nie zawsze brudny silnik od spodu oznacza że wyciek jest gdzieś na dole.

Wycieku oleju zawsze szukaj od najwyżej położonego punktu, to ci zaoszczędzi pracy.

myślę że sie nie zatarł mam taka nadzieję

Sądzę że się nie zatarł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z silnika spuściłem jakieś 0,5 literka oleju więc myślę że sie nie zatarł mam taka nadzieję

Nawet jesli na bagnecie masz 0 to i tak jest to jeszcze stan w miare bezpieczny dla silnika i nie powinna sie od razu zapalaic kontrolka cisnienia i nie dojdzie do zatarcia. Konstruktorzy przewidzieli taka mozliwosc ze uzytkownik nie bedzie sie interesowal stanem poziomeu oleju w silniku i zabezpieczyli głupotoodpornie motorownie przed uszkodzeniem w ten spososb. Oczywiscie jazda z takaim poziomem jest :thumbdown: i nie ma raczej takiej opcji zebt przez simmering wału korbowego wylecial caly olej z miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadę sobie a tu kontrolka oleju zaświeciła

a powiedz jeszcze kiedy ostatnio oglądałeś silnik na ewentualność wycieków i kiedy sprawdzałeś poziom oleju. Bo fakt, że kontrolka zapaliła ci się teraz nie musi oznaczać że ten olej ci zleciał w ciągu 10 minut, tylko np. w ciągu całego miesiąca miałeś wyciek ale o nim nie wiedziałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: tez mi olej spiepszał i głowiłem sie co i jak, raz kapał duzymi kałużami raz po 3 kropelki a raz ze 2 tygodnie spokoju, kontrolka mi sie nie paliła, bałem sie ze to łączenie skrzyni z silnikiem, potem ze moze filtr juz nie domaga bo olej powinien byc wymieniony ale jeszcze tego nie zrobiłem, okazało sie ze cieknie na misce olejowej jak go na kanał wtergałem, uszczelka do wymiany, twój tez afn wiec moze to i u ciebie sprawdz u mnie było tak u ciebie moze byc co innego, zycze zeby okazało sie to zwykłą pierdółką u ciebie, pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka została szybko zdiagnozowana kupiłem olej zalałem i odpaliłem zaczęło cieknąc z okolic wału korbowego na rozrządzie wiec zaczolem wszystko demontować po demontażu przodu i rozpięciu osłon na rozrządzie okazało sie ze leje sie olej z wałka pośredniego . przyczyna był uszczelniacz na wałku simering z 10 zeta zrobiło sie trochę więcej bo stwierdziłem ze jak rozpiąłem rozrząd , a paski sa w oleju to zmienię cały rozrząd najważniejsze ze autko jeździ i jest ok temat uważam za zamknięty i dzięki za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewkę wałka pośredniego sprawdziłeś ? Bo głupio jak by znowu simering poleciał z powodu luzu na tej nieszczęsnej panewce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem strzeże ze luz na panewce jest wyczuwalny i podobno pasuje od 1.6 mam zamiar wymienić tylko sie zastanawiam czy mogę wysunąć wałek i nie będą problemy sie nie podzieje wiem ze ten wałek napędza pompę oleju i jak go rozepnę to może będą problemy z montażem jak przerabiałeś temat to proszę napisz czy można wysunąć wałek i będzie ok czy misa na dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...