Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Prośba o sprawdzenie logów AVG - problem z przyśpieszaniem


VDOSET

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po tygodniu jazdy czuć lekkie poprawy.

Jednak wczoraj wieczorem zaworek N75 przestał działać (błąd 17964 oraz straszny muł). Dzisiaj rano poszedłem go podmienić ale zanim zacząłem cokolwiek robić odpaliłem auto a zaworek ożył :shocked:

Nie jeździłem autem ale zastanawia mnie jak długo będzie działał. Czy nie było by lepiej kupić od razu nowy?? W sobotę jadę na urlop i nie chce mieć niespodzianek.

Co o tym myślicie??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymyj przeplywke, np. płynem do mycia hamulców

powymieniaj wężyki podciśnieniowe

sprawdź szczelność dolotu, po dokręcaj obejmy

potem komplet logów

co do kupowania zaworka, się wstrzymaj, jak drugi raz zawiedzie dopiero kupuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie

Ostatnio znowu kilka razy zaworek się zawiesił. W pewnym momencie wywalił błąd, po skasowaniu pojawiło się podciśnienie ale turbo wstawało do 0,5 bara i auto nie jechało.

Na drugi dzień jeździł "normalnie" - o ile można tak powiedzieć.

Dzisiaj zamieniłem miejscami zaworki N18 z N75. Nic się nie wiesza ale auto dalej jeździ dziwnie - słabnie przy przyspieszaniu.

Przed logowaniem bawiłem się w całkowite omijanie zaworka N75 i zauważyłem że sztanga idzie lekko a w pewnym momencie ma wyraźny skok. Robiłem tak kilka razy i efekt cały czas się powtarza. Na BS 11 nie widać tego skoku. Chyba się nie obejdzie bez czyszczenia turbo.

Zrobiłem 3 logi dynamiczne grupy 11. Za każdym razem jechał inaczej.

http://img691.imageshack.us/img691/8964/dynamiczny11pomiar1.jpg

http://img691.imageshack.us/img691/9971/dynamiczny11pomiar2.jpg

http://img691.imageshack.us/img691/3057/dynamiczny11pomiar3.jpg

Co o tym myślicie?? Które logi jeszcze wykonać???

Przepływka była czyszczona w sierpniu - zero poprawy, węży nie zmieniłem ale jutro kupię i je podmienię chociaż wydają się szczelne. Dolot dokręcony i raczej szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym logu turbo wolno wstawało i złapałeś tryb awaryjny, na drugim jest spoko tylko są dwa spadki ciśnienia,

powiem ci że masz ten sam problem co ja, przy 2960obr spadek ciśnienia, u mnie na bank to nie jest przez kierownice w turbinie, mam zaolejone te łączniki gumowe, może mi ktoś powie gdzie takie dostane? no i ja mam kata, wiec problem jest albo w nie szczelnym dolocie, albo z winy kata albo z winy układu sterowania podciśnieniowego no i ja stawiam 75% że sterowanie i 25% nieszczelny dolot, choć patrząc na logi wszystkich 110PS przy 3000obr każdy jeden ma mały spadek ciśnienia, wiec ten typ tak ma ale nie aż tyle co ty

Z tego co opisałeś bez czyszczenia turbiny się nie obędzie, przy okazji sprawdź czy sztanga gruszki płynnie się wciska i wyciska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć patrząc na logi wszystkich 110PS przy 3000obr każdy jeden ma mały spadek ciśnienia, wiec ten typ tak ma

Coraz wiekszych rewelacji mozna sie dowiedziec na tym forum. :)

Wstrzymaj sie jeszcze z czyszczeniem turbiny. Skoro zaworek N75 niedomaga usun najpierw tą przyczyne. Jak bedziesz mial pewnosc ze caly uklad podcisnienia jest OK wtedy wyjdzie z logów czy konieczne jest wyczyszczenie VTG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle się wyraziłem, auta w których jest wszystko ok mają ciśnienie w całym zakresie idealne, niestety jest dużo aut w których ciśnienie faluje, najbardziej znany problem tych silników, ja zwracam uwagę na logi w których do 2900obr i powyżej 3100 ciśnienie jest ok bo mam ten sam problem, może dlatego utarło mi się że występuje to często..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie - zaczyna mnie powoli krew zalewać!!

Auto z podmienionym zaworkiem N75 na N18 przejechało 720 km po czym przy wyprzedzaniu na 3 biegu i dociągnięciu auta do prawie 4 tyś obr i wywałiło błąd , auto przestało jechać (problem z zasilaniem zaworu N75 - nie dało się go skasować http://img827.imageshack.us/img827/3391/82640507.jpg ) i zniknęło podcisnienie na zaworku N75.

Po paru godzinach gdy auto trochę wystygło powoli podcisnienie się pojawiało. Dzisiaj wymieniłem węźyki podciśnienia ale dalej jest tragedia. Zrobiłem loga gdy jechałem do mechanika

http://img830.imageshack.us/img830/7831/dyn11.jpg

Mechanik dopatruje sie problemów z filtrem paliwa i akumulatorem podcisnienia. Jutro może uda mi się podmienić zaworek N75 ze sprawnego auta.

Narazie każdy mówi co innego. Nie chce wymieniac połowy osprzętu silnika i dalej mieć problem z turbodziurą

Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość. Te 720 km przejechałem bez większych problemów. Warunkiem płynnego przyspieszania było kręcenie silnika do 3,5 tyś obr i zmiana biegu. Wtedy turbodziura praktycznie nie isntniała.

Jak poprawnie nazywa się "akumulator podcisnienia" - jaki ma numer???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gruszka jest przykręcona do wspornika dwiema śrubkami, odkręć je i poruszaj gruszką ze sztangą góra/dół, sztanga ma wykonywać ruch bez oporów 11mm, jeżeli wyczuwasz opory, zadry, turbo do czyszczenia, a szczelność akumulatora vacum już dawno powinieneś sprawdzić ustami.

Zdejmij gumową osłonę z wtyczki kabla idącego do N75, kabel może być przerwany.

I przestań się autem tak przejmować, to tylko kawałem żelastwa :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszkę już próbowałem odkręcać ale niestety nie miałem oczkowej 10 a na klucz płaski śruby były trochę zapieczone. Dzisiaj sprawdzę ten akumulator i spróbuję odkręcić gruszką. Rano jechałem do pracy i auto odzyskało wigor. Teraz pewnie znowu pojezdzi tydzień i znowu się zatnie :angry: Najgorsze że nie wiem jak wymusić tą usterkę. Ona się poprostu pojawia i znika:)

Przejmuję się bo auto jest nowym zakupem i powinno jezdzić jako tako a niestety nigdy nie wiadomo co będzie na trasie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wymuszac usterke.

Podmien/wymien zawór N75 na sprawny. I wykonaj logi.

PS

Odnosze wrazenie ze znow bedzie się ciagnął wątek przez 4 strony - lanie wody, a mało konkretów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator sprawny, trzyma podciśnienie. Wężyki też są szczelne. Jakie wężyki polecacie na podmianę??, bo te co kupiłem i założyłem to straszna kicha.

Nie mogę odkręcić śrubek od gruszki bo są obrobione a więc bez wyjmowania turbo się nie obejdzie a przy okazji je wyczyszczę bo sztanga nie chodzi płynnie.

Zastanawia mnie jedna sprawa. Po zgaszeniu auta sztanga na gruszce powinna opaść dopiero po chwili a u mnie opada zaraz jak silnik przestanie pracować. Tak chyba być nie powinno. Podmieniałem N75 z N18 ale oba zachowują się tak samo. Możliwe że jeden i drugi jest do wymiany? Niestety nie mam skąd wziąć innego na podmianę więc muszę kupić i wtedy zrobię logi.[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 18:59_________________________________________________Witam

Odświeżam temat.

Z góry piszę że termostat jest do wymiany. W piątek będzie założony (nowy leży w schowku kupiony w aso)

N75 został wymieniony na nowy. Auto ma moc ale jest uczucie że turbo późno się zbiera i przy zmianie biegu ma turbo dziurę.

Czasem mu się zdąży że przyjmie kolejny bieg przy 2000 obr a czasem dopiero przy 2600. Oprócz tego czuć że przy 2600/2800 zbija za nisko ciśnienie.

Ostatnio na autostradzie mialem problem żeby dojechać do 180 km/h. Do 160 jeszcze jakoś było ale od 160 do 180 dramat.

Załączam komplet logów

STATYCZNE

http://img821.imageshack.us/img821/7173/st00.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/2672/st01l.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/3410/st03.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/3944/st04.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/5758/st08.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/7081/st10.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/1993/st13.jpg

BS

http://img840.imageshack.us/img840/3145/bs00.jpg

http://img840.imageshack.us/img840/2354/bs03.jpg

http://img840.imageshack.us/img840/7695/bs04p.jpg

http://img840.imageshack.us/img840/4963/bs11.jpg

DYNAMICZNE

http://img834.imageshack.us/img834/4696/dyn03.jpg

http://img834.imageshack.us/img834/7033/dyn08.jpg

http://img834.imageshack.us/img834/2451/dyn10.jpg

http://img834.imageshack.us/img834/7831/dyn11.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka kuleje... zacznij od wymiany filtra powietrza ewentualnie spróbuj przeczyścić

wywal kata jak posiadasz :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając termostat.

Filtr powietrza wymieniony, przepływomierz czyszczony, katalizatora brak.

Zakładam że problem z przyspieszaniem od 160 do 180 będzię związany z przepływomierzem. Myślę nad jego wymianą ale chcę być pewny że faktycznie powinienem to zrobić bo każdy pisze co innego.

W dalszym ciągu nikt nie napisał czemu auto łapie dziurę przy 2600/2800 obr i czemu dziwnie zachowuje się przy przyspieszaniu. Czy to wina kierownic czy może gruszki??

Widzę że turbo pompuje stabilnie i tylko na chwilkę wychodzi powyżej 1 bara. Zastanawiam się czy to nie gruszka która jest widocznie przytarta i nie nadąża sterować kierownicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to spróbuj jeszcze raz wyczyścić tylko dokładniej, potem zrób dynamiczne 000, 003, 008, 010 i 011

odkręć rurę miedzy filtrem powietrza a turbo i obadaj ją czy jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :)

Ostatnimi czasy wyrwałem turbo i wyczyściłem. Strasznie było zapieczone.

Termostat został wymieniony, uszczelki pod kolektorami ssącym i wydechowym również i przy okazji filtr paliwa.

Oprócz tego zaślepiony został EGR

Dalej jest coś nie tak. Auto niby ładnie chodzi ale czuję że przy przyspieszaniu przy zmianie biegu na wyższy potrzebuje chwilkę żeby się rozkręcić. Oprócz tego dalej czuć wkurzający spadek mocy przy 2600 obr/min. Czy to wina przepływomierza???

Załączam logi dynamiczne. Piszcie które jeszcze zrobić gdyby było mało???

3

http://img13.imageshack.us/img13/4955/69359197.jpg

3 i 10

http://img13.imageshack.us/img13/5820/0310eq.jpg

8

http://img840.imageshack.us/img840/1097/99515101.jpg

8 i 10

http://img840.imageshack.us/img840/6827/0810f.jpg

10

http://img835.imageshack.us/img835/2313/33344390.jpg

11

http://img5.imageshack.us/img5/2278/55602706.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czyściłeś kolektor ssący czy nie był zawalony smołą?

przedmuchałeś wężyk wchodzący do ECU?

uszczelnij klejem króciec vacum pompki

zmierz wakuometrem podciśnienie vacum pompy

nie wstawiłeś najważniejszego 000 dynamicznego, wstaw logi statyczne i basic setting

w logach widać że przepływka leży i kwiczy, jak wstawisz resztę logów będzie wiadomo czy coś z niej jeszcze będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...