pawelwor Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Regeneracja polega po prostu na przeczyszczeniu wszystkiego w środku manetki. Zabieg bardzo prosty, zajmuje mało czasu. Poza narzędziami potrzebnymi do wykręcenia manetki wykorzystałem jeszcze: - specjalistyczne śrubokręty (takie małe, co kosztują grosze, każdy chyba je ma w domu ), - wazelinę techniczną, - kontakt S (spray do czyszczenia styków elektrycznych), - patyczki do uszu. 1. Wykręcamy manetkę (niejednokrotnie było to opisane na forum) 2. Zdejmujemy włącznik tempomatu (nie zgubcie małego walca pod nim - zdjęcie nr 3) i dwie obudowy manetki podważając je delikatnie np. cienkim śrubokrętem. W miejscach zaznaczonych na fotografii powinny być małe szczeliny (zdjęcie nr 1), które bardzo to nam ułatwiają. Pamiętać należy, że ząbki obudowy są delikatne i łatwo je złamać (zdjęcie nr 3) Zdjęcie nr 1 Zdjęcie nr 2 Zdjęcie nr 3 3. Aby wysunąć białą obudowę skrywającą płytkę odkręcamy dwie śrubki trzymające wtyczkę, od spodu manetki wciskamy zatrzask i wysuwamy ją poza manetkę (zdjęcie nr 4) UWAGA! Wysuwając ją wyskoczy nam długa sprężynka zaznaczona na zdjęciu nr 3. Zdjęcie nr 4 4. Rozbieramy białą obudowę. Odłączamy przycisk FIX - trzyma się na dwóch łapkach białej obudowy, które są łamliwe (jak wszystko w tej manetce), więc delikatnie. W środku FIX'a są dwie sprężynki, i reszta (brak zdjęcia). Biała obudowa trzyma płytkę na jednym zatrzasku od spodu przy przewodach. 5. Mamy płytkę na wierzchu, u mnie była ona ubabrana jakby w wazelinie (zdjęcie nr 5) Zdjęcie nr 5 Czyścimy całą płytkę oraz blaszki służące jako przyciski patyczkami do uszu używając przy tym spraya. Po wyczyszczeniu składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Smarujemy czarny element pośrodku płytki wazeliną oraz miejsce, w którym będzie leżał mały walec. 6. Cieszymy się wreszcie sprawnym, niezacinającym się tempomatem
slimaczek89rz Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Hm... a ja mam taki problem że raz tempomat działa a raz nie... możliwe że to pomoże?
pawelwor Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Opublikowano 18 Lipca 2011 To masz coś poza manetką. Coś kojarzę, że w benzynie 1.8 będzie jakiś dodatkowy układ sterowania (pod)ciśnieniem czy coś takiego, bo chyba inaczej jest sterowanie gazem.
slimaczek89rz Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 słyszałem że pomóc może rozlutowanie kabelków w manetce i przylutowanie ich na nowo
pawelwor Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Opublikowano 18 Lipca 2011 a jestes w 100% pewien ze to manetka?
slimaczek89rz Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 właśnie że nie... tylko co innego? patrzyłem na bezpiecznik 11 to nie mam go, ostatnio wcale nie działa mi tempomat...
pawelwor Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Opublikowano 18 Lipca 2011 Jeśli gaz masz sterowany za pomocą linki, to tempomat jest sterowany powietrzem i w tym układzie szukałbym usterki.
slimaczek89rz Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 tak, mam na linke i jest to tempomat pneumatyczny, gruche ostatnio glądałem to jest cała
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się