Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zmiana dawki paliwa a ciśnienie turbo


pereska

Rekomendowane odpowiedzi

dzis bawilem sie dawka paliwa ori mialem 4.5mg ustawilem na 3mg i turbina mi przeladowala ale nie robilem pomairow i kopcil wiecej teraz ustawilem na 7mg tak na probe i turbinka dawala caly czas w zakresie 1500mbar miedzy 1400-4000obr. pytanie dotyczy dlaczego tak sie dzieje, rozumie ze moze byc mniejsza ilosc spalin, ale ktos madry niech odpowie :) pytanie zadalem w tym dziale bo ustawielem dawke i sprawdzalem cisnienie na vagu, a doswiadczonych kolegow z turbami tu nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis bawilem sie dawka paliwa ori mialem 4.5mg ustawilem na 3mg i turbina mi przeladowala ale nie robilem pomairow i kopcil wiecej teraz ustawilem na 7mg tak na probe i turbinka dawala caly czas w zakresie 1500mbar miedzy 1400-4000obr. pytanie dotyczy dlaczego tak sie dzieje, rozumie ze moze byc mniejsza ilosc spalin, ale ktos madry niech odpowie :) pytanie zadalem w tym dziale bo ustawielem dawke i sprawdzalem cisnienie na vagu, a doswiadczonych kolegow z turbami tu nie brakuje.

nic z tego nie rozumiem ... :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ze jak zmieniam dawke paliwe na mniejsza to wtedy turbina az tak slabo pompuje. przy 3mg ladowala do 2200mbar przy 4.5mg do 2000mbar a przy 7mg pompuje do 1500mbar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to dawka na wolnych obrotach... nie sądze ze by miala az taki wpływ na sperzarke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak tez mi sie wydawalo na obwodnicy polecial max 170 na dawce 7mg przy 5mg bylo normlanie do 190 lecial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ważne jaka dawkę masz nie powinno występować przeładowanie lub niedoładowanie, dawka na jałowym tyczy się pośrednio przyspieszania do 2000obr a co za tym idzie szybkości wstawania turbo, a powyżej tych obrotów ciśnienie turbo do dawki jałowej ma się jak piernik do wiatraka :mysli:

chociaż testując z dawką 5 i 3mg różnica była 0,8s podczas przyspieszania na 3 biegu od 1000obr do 4200 więc nie taka mała i silnik nie nie tylko do 2000obr był żwawszy, powyżej w mniejszym stopniu również, co do Vmax im większa dawka jałowa tym szybciej osiągniesz Vmax ale żeby 20km różnicy to dziwne, trzeba było dłużej poczekać :wink4:

zrób logi by zdiagnozować problem z ciśnieniem turbiny :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zmieniacie vagiem to w dużym skrócie pewnien punkt odniesienia dawki dla CAŁEGO zakresu.

Więcej paliwa to też większa inercja spalin, dlatego w pewnym momencie regulator PID pracując w trybie otwartej pętli może wylecieć z doładowaniem ponad ciśnienie max-zadane, po pewnym czasie wejdzie w tryb pracy pętli zamkniętej i zbije ciśnienie na poprawne, jeśli mu się to nie uda - wywali błąd. Jeśli wszystko jest w obrębie jego "wytycznych" to takie rzeczy nie powinny mieć miejsca, nie powinny ale mogą dlatego są dwa stany jego pracy (uwzględniając trub awaryjny to właściwie 3). Ale zgadzam się co do jednego, taka różnica jaką możesz wprowadzić vagiem (dajmy na to 4-5mg) nie powinna w tak drastyczny sposób wpływać na ciśnienie, to nie ten rząd wielkości zmian :) Przyczyn może być kilka, od zardzewiałem gruchy, przez sadzę w VNT i ograniczonych ich ruch aż po źle wyregulowane cięgno itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawka byla ustawiana recznie przez poluzowanie srub na pompie pomiary dawki dokonywalem na vagu przez pomylke napisalem ,,i" przez co wprowadzilem w blad. moglbys kolego prosciej napisac z tym pidem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...