Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Zmiana sprężyn za 1BA na 1BV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie, chce zmienić springi z 1BA na 1BV (twardziej i -20) natomiast mam problem, jest ich kilkanascie wersji.

Na głównej stronie jest tablica z numerami cześci i oznaczeniami kolorów.

moje pytanie czy jak mam numer springów 1BA i jest zapis Weight range np 7 to powineneim wziąść 1BV również z "7"?

jak rozumiem im wyższa wartość tym spring ma większy "udżwig" i przez to jak sie wstawi do lżejszego samochodu sproing z cięższego to będzie jeszcze twardziej?

:kox:

Opublikowano

springi z 1BA na 1BV (twardziej i -20)

1BA-to standard,1BE to -20 (sport),a 1BV-to od S-line i jest -30 :wink4:

czy jak mam numer springów 1BA i jest zapis Weight range np 7 to powineneim wziąść 1BV również z "7"?

tak musisz wziąć takie same :wink4:
Opublikowano

tez taki einfo słyszałem co do -20 i 030, ale w OOOO dwóch salonach powiedzieli że -20 i różnią się twardością tylko.

Opublikowano

Z info z działu FAQ cytat "[1BV/FC1] zawieszenie sportowe S line; obniżone o 20 mm i wzmocnione, możliwość zamówienia niezależnie od pakietu S line"

Pozdrawiam

Opublikowano

Z info z działu FAQ cytat "[1BV/FC1] zawieszenie sportowe S line; obniżone o 20 mm i wzmocnione, możliwość zamówienia niezależnie od pakietu S line"

Pozdrawiam

to co powiesz na to?

738c5315e55dce78m.jpg

zacytowałeś,ale nie do końca :gwizdanie:

[1BV/FC1] zawieszenie sportowe S line; obniżone o 20 mm i wzmocnione, możliwość zamówienia niezależnie od pakietu S line

ale mogli się pomylić...

Opublikowano

Witam,

Ale skoro jestesmy w temacie, ostatnio dopadłem gdzieś sprężyny S-line(3 zielone 1 niebieski). Mówi się ze jest to -20mm. Wyciągnałem spręzyne od 1BA, postawiłem obok siebie i ta S-line była 30mm niższa. Czy mam rozumieć że pochodzi od 1BV?

Opublikowano

można odczytać z VIN w ASO - podają odrazu kod spręzyny i jakie ma kolorki.

czyli reasumując bierzemy 1BA sprawdzamy "Weight range" po czym bierzemy tabele i znajdujemy ten sam "Weight range" w 1BV i mamy dobrane springi.[br]Dopisany: 14 Sierpień 2010, 23:05_________________________________________________jeśli 1BV jest -30 to mnie cieszy...tylko wówczas zastanawiam sie jaki sens mają zmiany z Slina na Eibacha -35mm... dla 5mm?... jak będe zmieniał w przyszłym tygodniu to rzuce okiem na to ile jest róznicy faktycznie.

Opublikowano

jaki sens mają zmiany z Slina na Eibacha -35mm... dla 5mm?...

może dla jakości...
Opublikowano

...że o masz naklejke na springu? :-) bo możesz zmienić twardośc springa, itd, możesz trafic albo nie (jak mój kumple - jak przejeżdza przez skrzyżowanie i sa wałki przed światłami to odbija się jak piłeczka prawie :-)

Opublikowano

Witam,

Jeżeli chciałbym żeby tył tak bardzo nie opadł... To mam wziąć spreżyne o większym Weight range??

one mogą miec wysokość taką samą,ale będa twardsze,jak dasz o większej dwardości,to auto będzie stać tak samo,ale jak ktoś do niego wsiądzie-wtedy widać różnice sprężyn
Opublikowano

Sprężyny dobiera się do kategorii wagowej auta (są to dwa parametry, określające maksymalne obciążenie przedniej i tylnej osi). Dane wagowe naszego auta znajdziemy na wlepce serwisowej (książka serwisowa, pod kanapą w avancie lub we wnęce koła zapasowego w sedanie).

Aby przybliżyć temat: moja 1.9TDI FWD ma kategorie wagowe 0YJ dla osi tylnej i 0JH dla osi przedniej (gdybym miał Quattro, oznaczenie kategorii wagowej przedniej osi pozostanie to samo - natomiast ze względu na dodatkową wagę mechanizmu Torsena, tył miałbym cięższy więc adekwatnie wyższa kategoria wagowa czyli 0YL). Poniżej zaznaczone na niebiesko miejsce gdzie macie szukać na swoich wlepkach:

verzaw.JPG

Oznaczenia sprężyn dla FWD i Quattro są identyczne (ale tylko w obrębie tej samej kategorii wagowej!!!). Wyznacznikiem są zawsze dane z wlepki serwisowej (no chyba że rezaliście Q w FWD tak jak adamooo :decayed:)

W poniższym wykazie sprężyn pominę wariant 1BA i skupię się na 1BE/1BV czyli zawieszeniach montowanych w autach z pakietem S-Line. Każdy z tych wariantów ma identyczne sprężyny - zawieszenie to różni się amortyzatorami oraz poszczególnymi elementami wahaczy, chodzi o dodatkowe usztywnienie w przypadku 1BV – w konsekwencji auto na każdym z tych zawieszeń siedzi tak samo wysoko (-20mm) jednak w przypadku 1BV jest jeszcze sztywniej).

Założenie sprężyn z Waszej kategorii wagowej da obniżenie auta o -20mm. Ewentualnie można spróbować ze springami z niższych kategorii wagowych – wtedy auto pójdzie niżej. Jest to jednak eksperyment – nie wiadomo o ile rzeczywiście auto zejdzie niżej…

Sprężyny przód 1BE/1BV:

8E0 411 105 CA – 0JB

8E0 411 105 CB – 0JC

8E0 411 105 CC – 0JD

8E0 411 105 CD – 0JE

8E0 411 105 CE – 0JF

8E0 411 105 CF – 0JG

8E0 411 105 CG – 0JH

8E0 411 105 CH – 0JJ

8E0 411 105 CJ – 0JK

8E0 411 105 CK – 0JL

8E0 411 105 CL – 0JM

Sprężyny tył 1BE/1BV:

8E0 511 115 DE – 0YD

8E0 511 115 DF – 0YE

8E0 511 115 DG – 0YF

8E0 511 115 DH – 0YG

8E0 511 115 DJ – 0YH

8E0 511 115 DK – 0YJ

8E0 511 115 DL – 0YK

8E0 511 115 DM – 0YL

8E0 511 115 DN – 0YM

8E0 511 115 DP – 0YN

Opublikowano

...Bartek...brak mi słów uznania... :tongue4::wink4:

Opublikowano

:shocked::hi:[br]Dopisany: 16 Sierpień 2010, 09:13_________________________________________________pytanie potwierdzające:

mam zawiasik 1BA... i na wlepie OYJ OJJ...

czyli jak dobrze rozumiem powinienem wziąść

na przód (numer z zawiasu 1BV a po - mój obecny:

8E0 411 105 CH – 0JJ

a na tył

8E0 511 115 DK – 0YJ

Opublikowano

czyli jak dobrze rozumiem powinienem wziąść

na przód (numer z zawiasu 1BV a po - mój obecny:

8E0 411 105 CH – 0JJ

a na tył

8E0 511 115 DK – 0YJ

i ja tak to rozumiem-obniżony 1BV i twardość z naszych aut :wink4:
Opublikowano

a że jak cchce deczko twardziej to wówczas biore total range o jeden wyżej?

tak to wygląda :wink4: będzie -20,ale twardziej
Opublikowano

pytanie potwierdzające: mam zawiasik 1BA... i na wlepie OYJ OJJ...

czyli jak dobrze rozumiem powinienem wziąść na przód (numer z zawiasu 1BV a po - mój obecny: 8E0 411 105 CH – 0JJ a na tył 8E0 511 115 DK – 0YJ

Zgadza się.

Natomiast jeśli zamontujesz springi przeznaczone dla cięższej wagi - nie uzyskasz -20mm tylko mniej (np. -17mm, sprężyny mają większą twardość więc auto tak nie siądzie). Analogicznie stosując sprężyny od lżejszych kategorii - auto zejdzie niżej, ale będzie bardziej bujać (mniejsza twardość sprężyn). Efekt -20mm osiąga się stosując sprężynę w swojej kategorii wagowej. Jeśli już planujesz jakiś eksperyment - to na swoją odpowiedzialność. Sugeruję dobierać coś blisko swojej kategorii wagowej.

Teoretycznie aby osiągnąć pełny efekt - przydałoby się założyć też amorki 1BE (1BV są na nasze drogi za twarde). Z drugiej strony taka konfiguracja (sprężyny 1BE i amory 1BA) może znacznie lepiej radzić sobie z polskimi drogami…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...