Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Zmiana sprężyn za 1BA na 1BV


mgtan

Rekomendowane odpowiedzi

raczej wezme te co napisałem

czyli:

- amorki zostaną od 1BA

- springi na przód 8E0 411 105 CH

- springi na tył 8E0 511 115 DK

- stabilizatory od RS4, przy czym na tył wezme ten grubszy z rs4 22mm (sa dwie wersj 20 i 22mm), przód jest jeden typ w RS4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mowiac to nawet nie wiedzialem, ze sa 2 wersje stabilizatorow... az musze zajrzec do ETKI.

Mozesz na allegro poszukac tez stabilizatora przod od A4 3.0TDI - jest taki sam jak w RS4, a moze bedzie taniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 09:21_________________________________________________

Sprężyny dobiera się do kategorii wagowej auta (są to dwa parametry, określające maksymalne obciążenie przedniej i tylnej osi). Dane wagowe naszego auta znajdziemy na wlepce serwisowej (książka serwisowa, pod kanapą w avancie lub we wnęce koła zapasowego w sedanie).

Aby przybliżyć temat: moja 1.9TDI FWD ma kategorie wagowe 0YJ dla osi tylnej i 0JH dla osi przedniej (gdybym miał Quattro, oznaczenie kategorii wagowej przedniej osi pozostanie to samo - natomiast ze względu na dodatkową wagę mechanizmu Torsena, tył miałbym cięższy więc adekwatnie wyższa kategoria wagowa czyli 0YL). Poniżej zaznaczone na niebiesko miejsce gdzie macie szukać na swoich wlepkach:

verzaw.JPG

Oznaczenia sprężyn dla FWD i Quattro są identyczne (ale tylko w obrębie tej samej kategorii wagowej!!!). Wyznacznikiem są zawsze dane z wlepki serwisowej (no chyba że rezaliście Q w FWD tak jak adamooo :decayed:)

W poniższym wykazie sprężyn pominę wariant 1BA i skupię się na 1BE/1BV czyli zawieszeniach montowanych w autach z pakietem S-Line. Każdy z tych wariantów ma identyczne sprężyny - zawieszenie to różni się amortyzatorami oraz poszczególnymi elementami wahaczy, chodzi o dodatkowe usztywnienie w przypadku 1BV – w konsekwencji auto na każdym z tych zawieszeń siedzi tak samo wysoko (-20mm) jednak w przypadku 1BV jest jeszcze sztywniej).

Założenie sprężyn z Waszej kategorii wagowej da obniżenie auta o -20mm. Ewentualnie można spróbować ze springami z niższych kategorii wagowych – wtedy auto pójdzie niżej. Jest to jednak eksperyment – nie wiadomo o ile rzeczywiście auto zejdzie niżej…

Sprężyny przód 1BE/1BV:

8E0 411 105 CA – 0JB

8E0 411 105 CB – 0JC

8E0 411 105 CC – 0JD

8E0 411 105 CD – 0JE

8E0 411 105 CE – 0JF

8E0 411 105 CF – 0JG

8E0 411 105 CG – 0JH

8E0 411 105 CH – 0JJ

8E0 411 105 CJ – 0JK

8E0 411 105 CK – 0JL

8E0 411 105 CL – 0JM

Sprężyny tył 1BE/1BV:

8E0 511 115 DE – 0YD

8E0 511 115 DF – 0YE

8E0 511 115 DG – 0YF

8E0 511 115 DH – 0YG

8E0 511 115 DJ – 0YH

8E0 511 115 DK – 0YJ

8E0 511 115 DL – 0YK

8E0 511 115 DM – 0YL

8E0 511 115 DN – 0YM

8E0 511 115 DP – 0YN

Witam,

nie wiem jak sa oznaczane wlepy w B6 - ale z tegoco zauważyłem to podajesz to dla Audi B6 - numery cześci - natomiast skróty 3 literowe z B7 z wlepy (chyba że sa takie same oznaczenia 3 literowe w b6 ale inne kody części)

u mnie jednak wychodzi że powinno być:

przód: 8E0 411 105 EJ

tył: 8E0 511 115 FL[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 09:21_________________________________________________podsumowując po sprawdzeniu z ASO i mrmotors:

przód:

1BA/1BR: 8E0 411 105 DH (MAM OBECNIE)

1BE/1BV: 8E0 411 105 EJ (SPRING BV)

tył:

1BA/1BR: 8E0 511 115 CS (MAM OBECNIE)

1BE/1BV: 8E0 511 115 FL (SPRING BV)

i do tego stabilizatory przód i tył :-)... i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podana przeze mnie lista zgadza się także z nadwoziem B7 ale do marca 2006. Przygotuję uzupełnienie...[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 14:31_________________________________________________Sprężyny przód 1BE/1BV (nadwozie B7)

8E0 411 105 CB/EB - 0JB

8E0 411 105 CC/EC - 0JC

8E0 411 105 CD/ED - 0JD

8E0 411 105 CE/EE - 0JE

8E0 411 105 CF/EF - 0JF

8E0 411 105 CG/EG - 0JG

8E0 411 105 CH/EH - 0JH

8E0 411 105 CJ/EJ - 0JJ

8E0 411 105 CK/EK - 0JK

8E0 411 105 CL/EL - 0JL

8E0 411 105 CM/EM - 0JM

Sprężyny tył 1BE/1BV (nadwozie B7)

8E0 511 115 DF/FF - 0YD

8E0 511 115 DG/FG - 0YE

8E0 511 115 DH/FH - 0YF

8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG

8E0 511 115 DK/FK - 0YH

8E0 511 115 DL/FL - 0YJ

8E0 511 115 DM/FM - 0YK

8E0 511 115 DN/FN - 0YL

8E0 511 115 DP/FP - 0YM

8E0 511 115 DQ/FQ - 0YN

Przód:

Cx - do marca 2006

Ex - od marca 2006

Tył:

Dx - do października 2006

Fx - od października 2006

Nie dotyczy zawieszenia w V8!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dostanę zielone światło od moderów - zmontuję całość do kupy i oddam do podwieszenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dostanę zielone światło od moderów - zmontuję całość do kupy i oddam do podwieszenia ;)

przydatne wiadomości :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dostanę zielone światło od moderów - zmontuję całość do kupy i oddam do podwieszenia ;)

masz zielone...daj znać kiedy koniec-i podwieszam :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko nowe z ASO... spring 300/szt (nie pamiętam ile dokłądnie czy 280 czy 320)[br]Dopisany: 27 Sierpień 2010, 10:47_________________________________________________

Podana przeze mnie lista zgadza się także z nadwoziem B7 ale do marca 2006. Przygotuję uzupełnienie...[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 14:31_________________________________________________Sprężyny przód 1BE/1BV (nadwozie B7)

8E0 411 105 CB/EB - 0JB

8E0 411 105 CC/EC - 0JC

8E0 411 105 CD/ED - 0JD

8E0 411 105 CE/EE - 0JE

8E0 411 105 CF/EF - 0JF

8E0 411 105 CG/EG - 0JG

8E0 411 105 CH/EH - 0JH

8E0 411 105 CJ/EJ - 0JJ

8E0 411 105 CK/EK - 0JK

8E0 411 105 CL/EL - 0JL

8E0 411 105 CM/EM - 0JM

Sprężyny tył 1BE/1BV (nadwozie B7)

8E0 511 115 DF/FF - 0YD

8E0 511 115 DG/FG - 0YE

8E0 511 115 DH/FH - 0YF

8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG

8E0 511 115 DK/FK - 0YH

8E0 511 115 DL/FL - 0YJ

8E0 511 115 DM/FM - 0YK

8E0 511 115 DN/FN - 0YL

8E0 511 115 DP/FP - 0YM

8E0 511 115 DQ/FQ - 0YN

Przód:

Cx - do marca 2006

Ex - od marca 2006

Tył:

Dx - do października 2006

Fx - od października 2006

Nie dotyczy zawieszenia w V8!!!

Witam,

Nie dokońca wiem o co chodzi ale zmieniłem według tego zestawienia i efekty są... średnie...

rozmawiałem z MrMotors i przód zeszedł na dół bardzo delikatnie a tył ponoć stoi wysoko ;( ;( ;(

Dam znać jak odbiorę auto i sam zoabczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe sprężyny muszą się jeszcze ułożyć. Zmierz wysokości od ziemi do środka rantu nadkola (pomiar na równej powierzchni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy po obnirzeniu zawiasu samochód więcej pali?????? :shocked::confused4:

po zmianie kół,na szersze opony-może podskoczyć,ale nie po zmianie spręzyn... :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy po obnirzeniu zawiasu samochód więcej pali?????? :shocked::confused4:

po zmianie kół,na szersze opony-może podskoczyć,ale nie po zmianie spręzyn... :decayed:

No właśnie, miałem wymieniane też łożysko jedno w kole, ale o co chodzi ze spalaniem?! różnice są mocno odczuwalne, z tego co widze to fis pokazuje ponad litr więcej... a moze FIS głupieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zbieżność się przestawiła lub kąt i koła stawiają większy opór-teoretyzuję,ale jeśli nie ustawiałeś po zmianie-podjedz-będziesz pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ustawiłeś zbieżności zaraz po wymianie sprężyn to pewnie to będzie powodem... Ostra odchyłka musi być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...