Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Zmiana sprężyn za 1BA na 1BV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no dobra,ale powiedz,jak to wygląda?siedzi niżej,jak z twardością-nic nie napisałeś....

Opublikowano

opis jest tutaj :)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=146479.60

i teraz tak, miałem springi 1BA i kategoria wagowa 9, zmieniłem na 1BV też z kategori 9 ale, przód stoi 63cm nad ziemią a tył 65,5-66cm ale dociążony jak w opisie wyżej.

Jeśli wyjmę dociązenie to sprawa się komplikuje bo przód jest 63cm a tył... 67-67,5 cm!! nie musze mówić jak to wygląda? ;(

Pytania:

1. springi 1BV są w Audi oznaczone jako Quattro Sport - czy są one tylko w "4x4"? i może dlatego że mam ośke i z tyłu nie ma mechanizmów tył stoi wyzej?

2. czy amortyzator może utrzymywac auto wyżej? zawsze myślałem że spring odpowiada za wysokość a amor za prace zawieszenia itd.

3. mam kategorie wagową 9 o ile zmienić z tyłu spring, aby auto opadło o 15-18mm? jest tego troche i nie wiem jaka jest różnica między np 9 a 8?

4. z przodu auto opadło chyba tyci za dużo, myślę że z 5mm mogło by stać wyżej, wyższa kategoria wagowa? np 10.? w miejsce 9.

Opublikowano

Podepnę się pod temacik bo chcę zamienić 1BA na 1BV... I mam cholerny mętlik w głowie... Mam zwykłe zawieszenie 1BA i mogę być wposiadaniu springów i amortyzatorów 1BV. I tutaj mam pytanie jak to się będzie miało do moich kategorii wagowych? Jak usiądzie? Jak z komfortem (twarde/miękkie)?

Reasumując: moje zawieszenie

0JJ Weight category front axle weight range 9

0YJ Weight range 9 -installation control only, no requirement forecast

1BA Standard suspension/shock absorption

Mogę być posidaczem zawieszenia 1BV. Oznaczenie sprężyn: tył - zielony zielony niebieski, przód - zielony biały i amorki oznaczenie mam tylko takie 8e0 DJ...

Jeśli dobrze rozumiem to przód usiądzie ładnie ale z tyłem będzie kiepsko?

Z góry dzięki za odp.

:hi:

Opublikowano

Niebieski i zielony to oznaczenie sprężyn 8E0 511 115 DN (na tylną oś) - kategoria wagowa 0YL (o 2 kategorie cięższa od Twojej, auto zamiast w dół pójdzie w górę i będzie sztywniejsze).

Zielony i biały to oznaczenie sprężyn 8E0 411 105 EG (na przednią oś) - kategoria wagowa 0JG (o 2 kategorie lżejsza od Twojej, auto zejdzie niżej ale o ile i jak to się będzie zachowywać na amorach 1BA nie wiadomo).

Generalnie dałbym sobie spokój - no chyba, że masz zapas gotówki i chesz poeksperymentować :wink4:

Opublikowano

Czyli nie jest tak źle ze mną bo tak właśnie to rozkminiłem ale zawsze warto spytać fachowców. :good:

Hm... Z gotówką jak u wszystkich nie jest dobrze więc chyba dam sobie spokój. Dodam jeszcze tylko tyle, że amorki też byłyby z tego samego zawieszenia 8E0 DJ - 1BV - Weight Range 2-8 ale chyba wiele by to nie zmieniło - jeśli chodzi o obniżenie... :mysli:

Dzięki Bart! :hi:

Opublikowano

akjam = ja zmieniałem springi i tez mam kategorie wagową 9... według etykiet - numerów - mam z przodu i z tyłu kategorie 9. według kolorów ze spręzyn mam 9 z tyłu, a zprzodu nie wiem co... :-)

mogę ci je odsprzedać jesli chcesz. napewno będzie taniej niż nowe :-) przejechane mam na nich coś około 600 km.

Opublikowano

No właśnie nie wiem co z tym przodem. Boje się żeby nie siadło za mocno albo żeby nie było w drugą stronę... :confused4: Dlaczego chcesz je sprzedać? Jak się na tym jeździ po zmianie samych springów - nie ruszając amorków?

Opublikowano

Jeździć się jeżdzi bardzo dobrze. Moge powiedzieć że amorki 1BA + springi 1BV + 235/40/18 sa bardziej komfortowe niż zawiweszenie Sportline w Golfie V.

Oczywiścei wsio orginalne.

Zmieniam springi bo inwestuje w kompletnmy gwint KW, a po drugie stwierdziłem że 20mm to mi za mało. Obcnie tył mi stoi na -20mm względem 1BA a przód i ~45mm względem 1BA...a czemu nie -20mm?... nie wie tego nikt. Jedyny plus że zabawa w springi nie jest droga.

Ciekawostką jest to ża na 1BA dwa razy zdarzyło mi się zachaczyć o coś podwoziom (samochód się przechylał itd) podczas gdy na 1BV, ani razu!!

także powiedzieć mogę tyle że mimo współczynników gwarancji nie ma że się uda. Tak jak mówie plusem jest to że jest tanio - mowa o springach w porównaniu do całego zawiasu.

Opublikowano

Daj info na PW ile za te springi. :gwizdanie: Szukam zawiasu już na prawdę długo i ciężko trafić coś z odpowiednimi indeksami. A jak się okazuje - nawet odpowiednio dobrane katalogowo indeksy springów nie gwarantują chcianego obniżenia samochodu. :disgust: Szczerze mówiąc nie wiem czy nie wrzucę springów H&R. :mysli:

Opublikowano

z H&R, Eibachem itp masz także zabawę!.. nie to że to tylko Audi się tyczy springów. Indeksy Wagowe są po to aby dać spring pod konkretna wagę. H&R i Eicbach itp springi - nikt nie zagwarantuje ze ci usiądą akurat o -30 czy -35... ryzyk fizyk. Takm samo ja ci nie jestem w stanie zagwarantować co się stanie na twoim aucie z tymi co mam... może byc dobrze, może byc źle... :decayed:

Opublikowano

Ja swego czasu bawiłem sie z samymi sprężynami i pozostało na tym ze z przodu mam WR7 a z tyłu WR9 i naprawdę fajnie sie jeździ i ładnie wygląda :)

Opublikowano

jak mój siedzi możesz zoabczyć na zdjęciach. po około 400km jeszcze troszke usiadł ale ja jednak zmieniam na kompletny zawias.

Opublikowano

Pytałeś w serwisie co i jak z tymi springami? Przecież teoretecznie powinno być OK! :mysli: I u mnie też powinno być ok ale jak sam mówisz gwarancji nie ma... :disgust:

Opublikowano

Pytałeś w serwisie co i jak z tymi springami? Przecież teoretecznie powinno być OK! :mysli: I u mnie też powinno być ok ale jak sam mówisz gwarancji nie ma... :disgust:

Z ASO to sa jeszcze większe jaja, dzwoniłem do kilku a byłem w AutoVive, Rowińskim i AutoUnia, no i według numerów wsio jest OK, a czemu jest jak jest? nikt nie wie i nie mają żadnych przeliczników ani dodatkowych tabel co by mogli sprawdzić, ba poddali nawet pod wątpliwość czy jeśli mam 9 to jak zamątuje 7 samochód opadnie czy nie, może stać tak samo a opadać pod obciązeniem.

Co do dalszych zabaw, ja niestety jestem czasem za dużym pedantem i stwierdziłem że ide w KW Var2. i już :)

p.s. akjam - dostałes maila lub prive z ofertą? coś mi się chrzani z wysyłką wiadomości i nie wiem czy trafiły do ciebie.

Opublikowano

Nie chce zakładac nowego watku wiec pisze w tym..chce zmienic sprezynki na 1BE tylko wroblem jak zwykle twardosc.. Moje które mam założone maja WR przod 10 a tył 9 Mam do kupienia sprezynki 1BE które maja przod 6 a tył 9.. I tak sie zastanawiam co to z tego bedzie.. w sumie to chcialbym zeby przod bardziej mi siadł bo teraz taka koza troszke :polew: Z przodu od ziemi do błotnika mam 68 a z tyłu 67 i mam prozbe do posiadaczy sedana 1BA i motorka 1.9Tdi o zmierzenie tych odległości było by wtedy porównanie i dziwne troche ze posiadam wr 10 przeciez to dosc duze.. Prosze o opinie czy warto zaryzykowac i zalozyc to Wr 6 na przod?? bo jak tu kolega mgtan pisal to nawet idealnie dobranie WR nie musi siasc ladnie przod i tył..Prosze o pomoc :)[br]Dopisany: 25 Grudzień 2010, 12:13_________________________________________________Czy WR im mniejsze to bardziej siadzie?? czy odwrotnie im wieksze WR tym bardziej siądzie??

Opublikowano

A4 na 1BA zawieszeniu stoi zawsze na 68 cm.

Współczynniki o których mówisz nie są współczynnikami twardości, a okreslają do jakiej wagi auta są dane sprężyny.

charakterystyke sprężyna masz w a4 w sumie 5 (łącznie w podwyższanymi) ... głównie występują 1BA oraz 1BE/1BV.

Na 1BA auto stoi na 68 cm, na 1BE i 1BV na 66cm, między tymi ostatnimi jest różnica w twardości, 1BV sa twardsze.

Sprężyny, które masz założone są jakies dziwne, ktoś coś już zmieniał. Seryjnie masz współczynniki takie same z tyłu i z przodu. Zresztą o tym że jest coś nie tak mozesz się przekonac po tym jak auto stoi na równym. Powinieneś mieć tą samą wysokość z przodu i z tyłu. (mowa o serii).

Jesli na przykład, obecnie masz z przodu 10 na 1BA to powinieneś teoretytcznie kupić 1BE o tym samym współczynniku (wówczas masz -20mm w stosunku do serii teoretycznie), i tu bym powiedział że ktoś coś zmieniał u ciebie bo masz pomieszane (autko przeszło coś w przeszłości?).

Sprawdź przedewszystkim w ASO po VIN jakie powinienes mieć springi seryjnie, albo pokaż zdjęcie wlepy przy kole tylnym i tam masz napisane jaki spring masz seryjnie, czy 1BA czy 1BE oraz jaką kategorie wagową miałes na wyjeździe z fabryki.

Co do współczynników to uważaj dokładnie na co zmieniasz. ja przy 2.0 TDi BRD miałem współczynnik 9 na tył i przód. Po zmianie na 1BV o tych samych współczynnikach, przód opadł o 35mm a tył o 15mm... nikt nie wie dlaczego. Na forum było już mnóstwo opisów o nieudanych transformacjach spręzyn oczywiście o udanych też.

Uzycie tego co ty chcesz zrobić może spowodować, że przy sprężynie o zaniskim WR, auto opadnie ci raz że nisko, a dwa że przy prowadzeniu będziesz miał efekt piłki, a przez to będziesz dobijał na ulicy na wszystkim.

Co do zależności czy WR wyższe czy niższe to niestety nikt tego nie wie - ja osobiście myślałem, że im niższy tym kategoria wagowa niższa, ale niestety nie sprawdziło się to, bo jak wspominałem przód poleciał mi sporo w dół, a tył prawie wcale.

Ogółem jak chcesz coś obniżac w miare niskim kosztem, to kup odrazu Eibacha -35, porozmawiaj z ludźmi którzy to już robili, bo efekt jaki uzyskasz przy mieszaniu współczynników będzie kiepski.

Jak chcesz kupic i miec dobrze to kupujesz Tein, KW itp, ale to koszta spore w porównaniu do samych springów.

WR 6 podejżewam że będziez dobijał i przycierał na policjantach leżących , bo zapewne jest to dla lekkich silników typu 1.6, a nie ciężkich klekotów,a WR9? bedzie jak jest.

W SKRÓCIE - ODPUŚĆ SOBIE TAKIE MARJAŻE. SZKODA PIENIEDZY, RÓB RAZ A DOBRZE, bo wierz mi że to kosztuje o wiele wiecej jak sie kombinuje.

p.s. ja mam cały czas sringi WR 9 na sprzedaż, 1BV. przód opadł bardzo a tył niewiele.

Opublikowano

Nie no oryginał właśnie przod OJK czyli wr 10 a tył OYH czyli 8 tak jest na wlepce w książce serwisowej..zawieszenie 1BA właśnie.. No ja był bym za tym zeby przod opadł o 35 a tył o 20 np :> tak by było wypas tylko tak jak mowisz zeby za miekki nie byl na ale to przeciez 1BE to powinien teoretycznie nie byc piłeczka :mysli: wiesz mam je opcje tanio kupic...nie wiem zastanawiam sie czy wszyscy posiadacze awx i avf maja na 1BA wr z przodu 10 :mysli: :mysli:

Opublikowano

Potwierdzam - różnice w zakresach mas osi przedniej i tylnej to norma. Przecież auta różnią się wyposażeniem (w tym jednostki, skrzynie i rodzaj napędu).

Opublikowano

Nie no oryginał właśnie przod OJK czyli wr 10 a tył OYH czyli 8 tak jest na wlepce w książce serwisowej..zawieszenie 1BA właśnie.. No ja był bym za tym zeby przod opadł o 35 a tył o 20 np :> tak by było wypas tylko tak jak mowisz zeby za miekki nie byl na ale to przeciez 1BE to powinien teoretycznie nie byc piłeczka :mysli: wiesz mam je opcje tanio kupic...nie wiem zastanawiam sie czy wszyscy posiadacze awx i avf maja na 1BA wr z przodu 10 :mysli: :mysli:

mylisz współczynnki wagi z twardością, twardość określa symbol 1BA/BE/BV, a WR 9 to przeznaczenie wagowe.

Moim zdaniem kombinacja o której piszesz będzie kiepska. przód ci opadnie i będzie się odbijał na nierównościach a tył będzie wyżej niż masz (teoretycznie).

p.s. teraz sprawdziłem że faktycznie WR na osiach bywają różne, szczególnie przy lżejszych - słabszych mocowo silnikach, gdzie wyposażenie czyni różnice, troche dziwne że przy klekocie tez sa różne ale widac bywa, skoro masz tak na wlepie :).

Ja sprawdzałem głównie na BRD a tu nie trafiłem by były różne miedzy osiami.

Opublikowano

Wystarczy, że klekot ma Q i już masz 2 klasy wyżej na tyłku ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...