mgtan Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2010 Wystarczy, że klekot ma Q i już masz 2 klasy wyżej na tyłku no właśnie nie koniecznie! mam znajomego z BRD z Q i ma tak samo przód i tył... WR 10. Sprawdzałem to jak miałem jazdy ze swoimi springami, szukając rozwiązania. podejżewam że różnice na osiach wystepują pewnie w kombiakach.
Bart-S Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Wystarczy, że klekot ma Q i już masz 2 klasy wyżej na tyłku no właśnie nie koniecznie! mam znajomego z BRD z Q i ma tak samo przód i tył... WR 10. Sprawdzałem to jak miałem jazdy ze swoimi springami, szukając rozwiązania. podejżewam że różnice na osiach wystepują pewnie w kombiakach. Całkiem możliwe - sprawdzałem właśnie na Avantach...
Lukaszxxx Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Mnie po prostu very ciekawi czy wszyscy w budzie b6 w sedanie 1.9 tdi z napedem na przod maja z przodu 10 a z tyłu 8?? bo no czym sie masa moze różnic?? Przeciez to te same auta no nie??[br]Dopisany: 25 Grudzień 2010, 14:02_________________________________________________A ty Bartek jakie masz wr?? fabryczne oczywiscie[br]Dopisany: 25 Grudzień 2010, 14:04_________________________________________________Cytat uzytkownika domjenick o zawieszeniu BE "takie springi wyjąłem z AWXa przód (końcówka CF-niebieski i trzy zielone paski,ciężar 7) tył (końcówka DH-4 niebieskie paski,ciężar 7)" Więc to moje przed 6 i tył 8 nie bylo by tragedi no sam nie wiem..
Bart-S Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Mnie po prostu very ciekawi czy wszyscy w budzie b6 w sedanie 1.9 tdi z napedem na przod maja z przodu 10 a z tyłu 8?? bo no czym sie masa moze różnic?? Przeciez to te same auta no nie?? Na pewno będą różne wersje. A ty Bartek jakie masz wr?? fabryczne oczywiscie U mnie siedzi 0YJ i 0JH
Lukaszxxx Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 czyli z przodu masz 8 auto ten sam rok praktycznie bo moj modelowo 04 no i potrafi ktos odpowiedziec czemu u mnie 10 a u bartka 8?? :mysli:
mgtan Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2010 przede wszystkim musiał byś sprawdzić wyposażenie fabryczne? Rodzaj foteli, ilość poduch, czy masz kontrole trakcji czy nie... czy miałej alu 16 czy 18 itp... mimo że alu mają niewiele wspólnego z masą samochodu jako stojącego na zawieszeniu, ale za to powodują szere opony większy opór i masz inny zawias... czynników jest naprawde sporo. Cos widze że się strasznie napaliłeś na te springi. pamiętaj tylko że fabryczny amor jak będzie stał np nie -20 a -40mm to dostaje baaardzo po pupie... i zaraz będziesz wymieniał amorki bo ci pójdą. Ja myślę że możesz miec problem i po moich doświadczeniach odpuściłbym sobie zamiane na takie springi a szukał jakiś eibachów. Ty masz 10 z przodu i 8 z tyłu a chcesz wsadzić 6 na przód i 9 na tył... czyli przód duuużo słabszy a tył wytzymalszy i będziesz miał jak pick up. Myślę że przeskok jest za duży w współczynnikach z przodu i poprostu dobijesz pare razy krzyżakiem od trzymania skrzyni biegów (bo on wystaje najniżej w naszych A4) i będziesz miał wówczas bardzo duże problemy.
Lukaszxxx Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Kontrole trakcji ma kazda b6 przeciez wyjechala na standardzie 195/65/15..Sprawdzałem u kumpla wyposazenie identyczne i jak mowiles poduszek tyle samo no nie wiem co jest czynnikiem wyznaczajacym i motor taki sam tez na 15 wyjechala jego z salonu a WR ma 8..Przyznam szczeze ze napalilem sie bo to okazyjna cena a biorac pod uwage nawet twój przypadek to maiłes wr 9 i 9 i załozyles 9 i 9 i lipa.. ciezko trafic..zawias nie chce bo pare miesiecy temu wymienilem wszystkie amory tylko wlasnie tak jak mowisz zeby nie siadła z 5 cm z przodu bo nic wtedy z tego nie bedzie..a te co chce kupic to maja WR tył 8 czyli taki jak u mnie tylko z tym przodem moze byc porazka bo jakbym mial 8 to mysle ze smialo moge zakładac.. a moze w fabryce nie mieli 8 i załozyli 10 tez jest taka opcja sam nie wiem kurcze..
Stichy Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 No to ja troszke namieszam Mam avanta modelowo 2004 i mam (mialem) 1BA OJJ czyli WR 9 i OYK czyli WR10 Zmienilem przednie od 3.0 benzyna - sprezyny 1BE i usiadl 15mm - wg tabeli wr ta sama - a mialo byc -20 Teraz zakupilem H&R -30 - czekam na roztopy i zobaczymy ile usiadzie
mgtan Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2010 Lukaszxxx jak widzisz po koledze Rpalka, również nie osiągnął tego co ma być. Co do wypoisażenia itp. to nie tylko to co my widzimy, ale również bebechy typu skrzynia biegów, tarcze... jednym słowem wszystkie graty jakie masz w aucie. Spójrz na tabliczkę znamionową koło silnika tam masz okreslone masy na oś i porównaj z kolegę może to ci wyjasni skąd masz inne springi. Spodziewam się że kolega będzie miał inne cyfry niż Ty. Tabela swoje, a zycie swoje, podejżewam że kwestia też odrazu wymiany amorów na 1BE/1BV może wówczas będzie lepszy efekt, ale jak sam powiedziałem masz nowe amorki. Jesli ci klapnie mocno przód to bym sobie darował bo szkoda amorków. osobiście bym nie zaryzykował, nawet jak okazja. chyba że nie szkoda ci będzie kasy wyrzucic. Komplet nowych sproingów w ASO kupisz za 1300 PLN, uzywki jak nowe myśle że za 900PLN... a typowe używki to dostaniesz nawet i za 600 PLN p.s. pamiętaj tez o różnych oznaczeniach nie dość ze b6/b7 to jeszcze między rocznikami.
Lukaszxxx Opublikowano 26 Grudnia 2010 Opublikowano 26 Grudnia 2010 No mam teraz totalny metlik w głowie ma moj znajomy tez od b6 tylko nie mam pojecia ile moze usiasc bo to od avanta, były na aucie przyprowadzonym z niemcowni ale ile siedzial to nie wiem i tez ryzyko kurcze no i nie wiem nic a nic... Mgtan a jak inne oznaczenia miedzy rocznikami mogłbys mi to wyjasnic?? i dzieki wogole za pomoc
mgtan Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2010 co masz na myśli co do innych oznaczeń? nie ma sprawy, poprostu wiem jak to jest, ale wiem tez jak to jest jak się nie uda... a w kieszeni lżej :-)
Lukaszxxx Opublikowano 26 Grudnia 2010 Opublikowano 26 Grudnia 2010 p.s. pamiętaj tez o różnych oznaczeniach nie dość ze b6/b7 to jeszcze między rocznikami. Tak napisałes i nie rozumiem..A no kurcze nie wiem czy ryzykowac czy nie na gwint tak jak pisalem szkoda kasy no bo 4 amory nowe ale chcialbym ja troszke glebnac bo słabawo to wyglada tym bardziej ze na lato 17 i taka wiesz koza no i jezdzi sie o wiele lepiej wiem bo mialem kiedys glebnieta to wiem jaka jest roznica :>
mgtan Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2010 A tak chodzi o to że możesz miec sprężyny WR9 np do rocznika 2006 są inne niż WR 9 do 2007
FANTOMAS Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Panowie a powiecie coś na temat 1BD VS. BV/BE ? http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=184888.msg2169604#msg2169604
mgtan Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Opublikowano 5 Lutego 2011 1BE jest to zawieszenie -20mm w stosunku do 1BA ale w miare komfortowe 1BV jest to zawieszenie -20mm w stosunku do 1BA ale twardsze i bardziej sportowe od 1BE 1BD jest to zawieszenie -20mm w stosunku do 1BA jest najtwardsze i ma najlepsze trzymanie wkońcu zawias z S4 (choć tutaj też znalazłem kiedyś zapis że jest to -30mm, ale ku mojej wiedzy tylko rs4 jest -30mm w stosunku do 1BA w serii). co do zmian, to iwyłącznie kompletne zawieszenie 1BD, sprawdź czy wahacze podchodza do twoich, bo jak rozumiem masz 1BA? do kompletu odrazu dolicz sobie stabilizatory od rs4 bo inaczej to traci troche sens ta zabawa, bo będziesz miec twarde doświadczenia i przechyły auta na boki w zakrętach Co do 1BD, to tylko ciekaw jestem jak chcesz dobrac zawias?, wkońcu jest 11 rodziajów zaiweszenia 1BV na przód i jeszcze więcej na tył. Jesli będziesz brał w ciemno to samochód może ci opaśc bardzo dużo albo bardzo mało (bo auto będzie dużo lezejsze na przedniej osi w porównaniu d 4,2 litrowego silnika z S4), albo tez stanie ci krzywo, d*pa opadnie bo jest podobnej masy z racji quattro, ale przód jest dużo lżejszy i będziesz miał zadarty przód do góry. To że u kogoś stał dobrze nie znaczy że tak tez będzie u Ciebie.
FANTOMAS Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Spoko spoko interesowała mnie ta pierwsza cześć wypowiedzi jesli to oczywiście 100% pewnik że to najtwardsza odmiana co do typowania spręży wagowo to wiem na czym to polega ale na chwilę obecną nie mam jeszcze info jaki jest ich typ (tych z kompletu 1BD czekam na kolornik) ale jeśli to co piszesz to na 100% prawda to odpuszczę temat bo nie interesuje mnie totalna "gleba" tak żebym musiał wkładać poduszkę pod dupcie nie potrzebuje wchodzić z nadświetlnymi prędkościami w zakręty bo tego typu korba mi już dawno przeszła mam okazję kupić tanio taki komplet i dlatego się nad tym zastanawiałem ale tylko pod względem opuszczenia auta mnie akurat 1BA jeśli chodzi o komfort pasuje na naszych beznadziejnych drogach
mgtan Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Opublikowano 5 Lutego 2011 20 czy 30mm w stosunku do 1BA to nie jest jakoś nisko.. przy 30mm auto juz przyjemnie stoi. Co do kodów wgi to to że koda wagi będziesz miał u siebie np WR 9 i w 1BD też wr będzie 9, to nie oznacza że auto będzie dobrze stało. jest to duże ryzyko z małymi szansami że będzie dobrze.
Marcino87 Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Koledzy za duzo tego wszystkiego i za bardzo nie rozkminam o co w tym wszystkim caman... a mianowicie mam A4 B6 w sedanie i na lato kola 18' poprzednie lato przelatałem ale chce by troche usiadło do gleby tak ok 3 cm by nie wygladalo to traktorowato słyszałem ze wystarczy tylko zmienic springi od s line ale chce sie dopytac Was i wiedziec czego konretnie pytac i szukac zeby ułożyło sie wszystko jak potrzeba ja u siebie mam zawieszenie : 1BA standart suspension/shock absorpion OYH weight range 8 installation control only, no reguirement forecast OJJ weight vategory front axle weight range 9 bardzo prosze o jaka kolwiek podpowiedz z goóry dziękuje za pomoc
mgtan Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Opublikowano 5 Lutego 2011 zawieszenie 1BV/1BE czyli Sline obniza zawieszenie o 20mm (wedle założenia i jak jest wszystko OK) Mozesz spróbować z wzięciem teraz sprężtyn 1BV o takim samym WR jak te co ty masz, ale nie daje to gwarancji że auto dobrze usiądzie. ze zmianą springów jest spory problem, bo rzadko się to udaje. Niby na papierze WR jest poproawny a w praktyce auto źle stoi. Jak mimo to chcesz sopróbowac, moge ci sprzedać springi prawie nowe - 500km przejchałem - WR 9 na przód i tył. Pisz na priva. Mało zabiegów sie udaje z tym, a kpl nowych springó to 1400 PLN Jesli chcesz mieć pewność większa to z tego co wiem ludzie nie narzekają na springi H&R -35mm.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się