Sokala4 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Panowie mam problem. Zapowietrza się zbiornik paliwa i w czasie pracy silnika syczy powietrze przy korku od wlewu paliwa. Wyczytałem na forum że najprawdopodobniej jest to uszkodzony ZAWÓR FILTRA WĘGLA AKTYWNEGO. zlokalizowałem go i sprawdziłem jak pracuje. Po zdjęciu wężyka gumowego ciągnie "jak głupi". Pytanie moje brzmi czy on powinien być otwarty i ciągle zasysać opary paliwa z filtra, czy powinien otwierać się tylko co jakiś czas. Dodam jeszcze, że od pewnego czasu nie słyszałem żeby zawór charakterystycznie "cykał" w czasie pracy. Gdzieś na forum wyczytałem, że jeśli owy zawór jest uszkodzony wówczas cały czas zasysa. Proszę o potwierdzenie lub obalenie powyższej tezy?
wojtek26 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Musialbys sprawdzic na VAgu w blokach pomiarowych czy kiedy ECU pokazuje OFF czy faktycznie jest zamkniety, u mnie sie to zmienia ale nie pamietam w jakich warunkach, odłacz wtyczke całkiem i zobacz wówczas czy bedzie puszczał.
Sokala4 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Po odłączeniu wtyczki również zasysa. Wygląda na to, że cały czas jest otwarty i silnik zasysa opary ze zbiornika paliwa non stop. To by tłumaczyło, dlaczego zbiornik paliwa się zapowietrza. Nie ma żadnej różnicy czy wtyczka jest włożona czy nie. Także według moich rozważań zawór elektromagnetyczny filtra węgla aktywnego jest do wymiany. Ale chętnie usłyszałbym potwierdzenie moich rozważań, ponieważ nowy zaworek kosztuje "jedyne" 250-300 zł
Labiel Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Zawsze można pozbyć się tego ustrojstwa w całości. Gdzieś kiedyś czytałem o tym, ale nie wiem czy czasem nie było to w 1,8T.
anders-jin Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 U mnie był też cały czas otwarty i zasysał opary non stop co można było usłyszeć stojąc przy aucie. Widocznie był zatarty trochę, ale WD40 rozwiązało sprawę. Co prawda nie zaraz bo wyjmowałem go kilka razy i psiukałem do środka preparat. Od paru miesięcy nie dokucza.
wojtek26 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Mozna całkiem odłaczyc i zaślepic przewód idacy do silnika
Sokala4 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Dzięki Koledzy za podpowiedzi. Spróbuję potraktować go odrdzewiaczem Zobaczymy jakie będą efekty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się