Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Huczenie z tyłu auta


Pancin

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z hałasem (huczeniem) z tyłu auta. Dźwięk podobny do łożyska koła, ale byłoby to dziwne, bo niedawno były zmieniane oba. Da się w quattro jakoś sprawdzić w warunkach niewarsztatowych skąd ten dźwięk dobiega? Jak podniosę auto na lewarku to i tak nie zakręcę luźno kołem chyba? Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem , łożyska z tyłu wymienione (skf) , a coś zaczęło buczeć ale nie zawsze(jak by coś obcierało,ale nie nasila się w raz z prędkością) , podejrzewałem oponę więc zamieniłem strony i dalej to samo. po zdjęciu koła zauważyłem że tarcza ma lekkie bicie ,ale nie wiem czy to może być powód, po założeniu koła i kręceniu ręką słychać wyraźnie że trze. daj znać jak coś uda się znaleść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z hałasem (huczeniem) z tyłu auta. Dźwięk podobny do łożyska koła, ale byłoby to dziwne, bo niedawno były zmieniane oba. Da się w quattro jakoś sprawdzić w warunkach niewarsztatowych skąd ten dźwięk dobiega? Jak podniosę auto na lewarku to i tak nie zakręcę luźno kołem chyba? Będę wdzięczny za pomoc.

Kołem zakręcisz, o ile auto nie będzie na biegu (jeśli będziesz korzystał z ori lewarka, to jest wskazana duża ostrożnośc, najlepiej podłożyc coś pod koła po drugiej stronie).

Mam podobny problem, oba łożyska wymienione (z tym, że jakieś 30-40kkm temu) na FAG'a i SKF'a (strona skf'a huczy)

Huczy niemal w całym zakresie prędkości.

Po mojemu na 90% będzie to łożysko, pozostałe 10% to dyfer, przeguby, sam nie wiem co jeszcze.

Na dniach (jak już się przełamię i aktywuję jakiekolwiek chęci do przeprowadzenia tej roboty) wyciągnę półoś, skręcę łożysko jakąś śrubą, i będę wiedział na 100% czy to łożysko, czy cuś innego.

Dam znac co z tego wyszło.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko wymienione (na FAG'a), nastała cisza :)

SKF wytrzymał całe 41kkm, troche marny ten wynik.

FAG na lewej stronie przejechał już 58kkm i chyba ma się jeszcze dobrze.

Tak więc w moim przypadku, po raz kolejny było to łożysko.

Pozdro, i powodzenia w zdiagnozowaniu i rozwiązaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak stawiasz na winę SKF?? a nie przyszło ci do głowy ze mogła byc to wina zbyt mocnego lub zbyt słabego dokrecenia piasty...?? :cool1:

robiłeś to osobiście czy ktoś ci to robił??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem sam obie trzy strony, piastę dokręca się 115Nm+180stopni (w quattrówce nie ma regulacji luzu), nie ma tam za bardzo czego/jak popsuc (jak się odpowiednio do tego zabiera).

Do SKF'a w sumie nic nie mam, możliwe, że takie felerne się trafiło. Napisałem tylko jak to u mnie wyglądało, i jakie łożyska zakładałem. Nie mam zamiaru nikogo zniechęcac do SKF'a, czy też namawiac na FAG'a. Poza tym są jeszcze inni producenci.

Zresztą zamówiony był wtedy FAG, a w pudełku FAG'a leżał sobie SKF. Nie sprawdziłem na miejscu (cena tylko wydała mi się wtedy nawet fajna 155zł), zorientowałem się dopiero w domu, i nie chciało się mi już jeździc zamieniac/oddawac. No i teraz żałuję bo robota x2, i wydatek x2.

W oryginale też jest FAG.

Łożyska też niby takie same, ale jednak nie do końca. Dokładniej chodzi o proporcje w podziale wewnętrznych bieżni (bo są dwie). Choc to raczej nie ma nic do trwałości, tak przynajmniej mi się wydaje. Później wkleję foto o co kaman.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...