tusiu Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Witam Mam problem z moim A4 B5 1,9TDI 96r 1Z. Silnik ma nalatane 249kk(audentyczny przebieg, gdyz auto w rodzinie od 11lat). Teraz niedawno wymienilem wtryskiwacze na takie od 2,5TDI 140KM po przebiegu 85tys(na 95% sprzedawca mnie nie oszukal, ale wiadomo jak to jest dzisiaj...), lezaly one okolo 2lat zdemontowane i wsadzone do puszki metalowej.. zrobilem juz na nich 300Km Wczesniej na starych wtryskiwaczach auto zapalalo raz dobrze, a czasem slabiej na zimnym, na cieplym zawsze zapala dobrze. Teraz po wymienie wtryskiwaczy, rowniez raz zapala troszke gorzej, a czasem troszke lepiej z rana, ale o wiele wiele gorzej niz wczesniej i boje sie czy zimą odpale auto jesli tak dalej bedzie. Kąt wtrysku 53-57, dawke startową w adaptacjach zwiekszylem, dawka w grupie 001 jest teraz 2,8-3,0. Filtr powietrza ma 13tys KM, ale wyciagalem i jest jeszcze czysty, nie jezdze zbynio po drogach polnych itp.. Filtr Paliwa ma 28tys paliwo zawsze lane dobre. Nawet jak byl filtr nowy ponoc palil podobnie. Wczesniej zapalal znosnie, wiec nic z tym nie robilem, ale po wymianie wtryskiwaczy sie pogorszylo. Rano jak zapali i lekko go przygazuje puszcza chmurke dymu niebieskiego, gdy silnik jest rozgrzany do 90stopni po przegazowaniu na max pusci czarny dymek i pozniej juz tylko minimalnie lub wcale na czarno, podczas jazdy od 1,8tys pedal w podloge nie widze w lusterku aby auto dymilo. Obroty nie falują ciagle w granicy 840-861. Oleju przy dosc dynamicznej jezdzie pobiera okolo 100ml na 1tys, olej narazie ORLEN Platinum Półsyntetyk, ale zmienie na lepszy. Akumulator jest dobry na 100%. Gdzie moge doszukiwac sie przyczyny tego slabego zapalania? Od spodu w filtrze paliwa odkrecilem ten plasticzek i polecialo troszke ropki z odrobinką brudu i kropkami wody, pozniej juz leciala ropka ładna. Czytałem tez ze zawor zwrotny przy filtrze mogl pojsc. Świece zarowe 2 letnie Bosch - sprawne.
LAKIER88 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 moze być to czujnik temperatury cieczy chłodzącej
tusiu Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 hmm.. czyli to ten zaraz obok wtryskiwaczy? W takim razie odlaczyc go i rano sprawdzic jak zapali, czy na Vag da sie go sprawdzic jakos? Na Vagu nie mam zadnych błędów.
LAKIER88 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 brat miałtak jak ty zle palił na zimnym tyle ze 19 wymienili mu ten właśnie czujnik i odpalało pieknie
tusiu Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 W grupie 007 mam takie temperatury paliwko 18, powietrze 13, woda 16 wiec ten czujnik chyba odpada.. EDIT: Zapomnialem dodac ze gdy zapalalem z dodaniem okolo 1/3 gazu odpalalil o wiele lepiej. Tak auto zapala po postoju 7h, pochodzilo z 2min i ponowny zapłon. http://rapidshare.com/files/416077935/Desktop.rar - Filmik
Lukasz_N Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Kolego sprawdz jaka masz dawke startowa.
tusiu Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 dawka startowa byla z tego co pamietam 20 lub 22mg, wiem ze adaptacjami zwiekszylem ja z 128 na 175 ale nic to nie dalo. Czytalem o podobnym przypadku i komus paliwko sie cofalo zaworem zwrotnym, tylko gdzie on jest i czy to mozliwe?
Bugatti Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Świece zarowe 2 letnie Bosch - sprawne. a czym i jak sprawdzane że stwierdzasz że są sprawne ? Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu. Pozdr.
Lukasz_N Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Świece zarowe 2 letnie Bosch - sprawne. a czym i jak sprawdzane że stwierdzasz że są sprawne ? Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu. Pozdr. Świeczki przy tych temperaturach nie maja wplywu na odpalanie. Co do czujnika na walku rozrzadu to go nie zbajdziesz bo poprostu go tam nie ma :> Jak juz to czujnik predkosci obrotowej walu korbowego G28. Ale jest on w zasadzie niezniszczalny. Jesli bylby uszkodzony to sterownik zastepuje sobie jego sygnal odczytami z G80 i na tej podstawie wyznacza predkosc obrotowa silnika. Ale jesli bylby uszkodzony G28 to wtedy mialby problemy z odpaleniem takze na cieplym silniku.
tusiu Opublikowano 17 Września 2010 Autor Opublikowano 17 Września 2010 Koledzy powiem wam ze tyle sie z tym nakombinowalem i nic poradzic nie moge... Jedyne co to ze na tych wtryskach 0,210 pali troszke gorzej niz na oryginalnych od 1Z, ale na cieplym na dotyk, lub jak chociaz pochodzi 1min i zgasze i zapalam. Ostatnio kolega kupil golfa IV 90KM i po postoju 9h poszedlem zobaczyc jak mu zapala i na dotyk, ja teraz zmienie filtr paliwa bo juz prawie 30tys. ma, ale bardzo wątpie, aby to cos pomoglo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się